Avatar billede gozar Nybegynder
30. maj 1999 - 21:57 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Linux og ny pc2 mus!!

Mit problem er at jeg lige har været ude og investere i en ny pc2 mus.
Før brugte jeg almindelig com port..
Så er mit spørgesmål, hvordan får jeg fortalt linux at jeg bruger en pc2 mus??
Jeg har redhat ver 5.1 og gider ikke geninstallere bare for at få musen til at virke!!
Avatar billede schulz Nybegynder
30. maj 1999 - 22:08 #1
Prøv at skrive "mouseconfig"  det skulle give dig et program hvor dette kan vælges!
Avatar billede gozar Nybegynder
31. maj 1999 - 10:28 #2
Det kan jeg ikke.. Der er ingen exkutabel fil der hedder mouseconfig!!!!

Den eneste kommando der har noget med musen at gøre er mousetest, men jeg ved jo godt hvilken mus jeg har!!
Avatar billede schulz Nybegynder
31. maj 1999 - 18:27 #3
Den skal sq være der!! Den var der da jeg installerede RH5.1 i sin tid, og der gjorde jeg intet specielt for at få den frem.
Du kan jo prøve at søge efter den på din cd-rom i /RedHat/RPMS/ eller evt
installere rpmfind og søge med det på nettet efter en opdateret version.
Avatar billede gozar Nybegynder
01. juni 1999 - 10:35 #4
Det virkede :))

Kan du så ozzå fortælle mig hvordan jeg får sat hastigheden op på musen..
Den er blevet ekstrem langsom
!!!!!
Avatar billede schulz Nybegynder
01. juni 1999 - 12:14 #5
I X-windows (i hvertfald i fvwm og afterstep) er der i menuen en mouseconfig funktion hvor man kan booste musens hastighed til forskellige niveauer.
Jeg ved ikke helt om det også findes i konsol