Avatar billede donjensen Nybegynder
28. oktober 2001 - 16:27 Der er 22 kommentarer og
2 løsninger

Roger Wilco igennem Speedstream 2601

Jeg har instilliet portene som beskrevet, på http://www.dsl-faq.dk/ , da jeg så oprettet Roger wilco, og fik en kammerat til at gå ind på den, og jeg kunne c at han var inde, men vi kunne ikke høre hinanden. Jeg kan sagtens bruger det ellers, jeg kan bare ikke selv oprette :o(
Avatar billede smiske Nybegynder
28. oktober 2001 - 16:54 #1

Kører du med firewall???

//Henrik
Avatar billede donjensen Nybegynder
28. oktober 2001 - 17:05 #2
kun den via min router
Avatar billede smiske Nybegynder
28. oktober 2001 - 18:01 #3

Hvor mange computere har du??

Er det en router du sidder med??

//HEnrik
Avatar billede donjensen Nybegynder
28. oktober 2001 - 18:04 #4
Ja læs spørgsmålet....en computer
Avatar billede smiske Nybegynder
28. oktober 2001 - 18:08 #5

Kører du med fast internt IP numer?? Sidder selv med Worldonline med fast internt IP, min router henviser automatisk alle indgående porte til det interne IP : 192.168.1.2
Hvis jeg prøver at hoste en RW på min anden computer med et andet IP virker det ikke, måske det er det samme for dig???

Prøv evt at sætte dit interne IP til ovennævnte, men jeg ved nu ikke om TDC bruger samme opsætning som Worldonline. Så, ingen garantier :o)

//Henrik
Avatar billede donjensen Nybegynder
28. oktober 2001 - 18:16 #6
Jeg har ikke fast IP, men han var jo inde på RW, jeg kunne c hans navn, men vi kunne ikke høre hinanden
Avatar billede smiske Nybegynder
28. oktober 2001 - 18:20 #7

Det er samme problem jeg får hvis jeg hoster en RW på en anden computer en min primære.
Så umiddelbart syntes jeg du skulle prøve at sætte din computer op med ovennævnte faste IP og se hvad der sker.  Som sagt ved jeg ikke om TDC acceptere man kører med fast internt IP, men prøv det, du kan jo altid ændre det tilbage :o)

//Henrik
Avatar billede donjensen Nybegynder
28. oktober 2001 - 18:28 #8
min er på 192.168.1.6 men jeg forstår ikke helt hvad det er du mener? 192.168.1.6 er jo kun nummeret ud til routeren
Avatar billede smiske Nybegynder
28. oktober 2001 - 18:32 #9

192.168.1.6 er IP nummeret på den maskine du sidder ved....hvis du prøver at ændre det til : 192.168.1.2 kan det være det virker.
Grunden til det (forudsat det virker ligesom Worldonlines) er at routeren automatisk henviser alle indgående porte til det ip nummer.

//Henrik
Avatar billede donjensen Nybegynder
28. oktober 2001 - 19:28 #10
Hvor skal jeg ændre det henne? Inde i RW?
Avatar billede donjensen Nybegynder
28. oktober 2001 - 19:31 #11
Når jeg creater i RW laver den det jo bare på 192.168.1.6 det kan jeg da ikke ændre på?
Avatar billede smiske Nybegynder
28. oktober 2001 - 19:52 #12

Højreklik på \"Netværkssteder\" derefter skal du ind i TCP/IP indstillingerne for din opkaldsforbindelse.  Dette gør du ved at højreklikke på den og gå ind under \"Egenskaber\".

Husk dette, eller skriv det ned da det er her du skalind igen hvis du pludselig ikke kan komme på Nettet.  Så ændrer du det hele tilbage som det stod, så husk hvordan det stod :o)

//Henrik
Avatar billede donjensen Nybegynder
28. oktober 2001 - 20:45 #13
det virkede ikke, jeg kunne ikke komme på nettet, så jeg måtte ændre det igen
Avatar billede smiske Nybegynder
28. oktober 2001 - 20:47 #14

Så er mit sidste råd at du ringer ind til TDC og beder dem om at åbne de porte der nu skal til for at køre det.
Jeg er løbet tør for ideer, håber du får det til at virke :o)

//Henrik
Avatar billede donjensen Nybegynder
28. oktober 2001 - 22:48 #15
Nu er der bare lige det at teledumnok alias TDC ikke yder support på de hardware de levere! Belive it or not! Men tak for hjælpen, ellers :o)
Avatar billede slamdamn Nybegynder
29. oktober 2001 - 21:53 #16
Avatar billede donjensen Nybegynder
29. oktober 2001 - 22:11 #17
slamdamn>>> Hvis du nu havde læst det hele igennem, så ville du også kunne c at jeg har været inde på dsl-faq!!!
Avatar billede donjensen Nybegynder
30. oktober 2001 - 17:40 #18
Stadig ingen der kan hjælpe???
Avatar billede donjensen Nybegynder
06. november 2001 - 17:12 #19
Stadig ingen der kan hjælpe? Jeg kan da ikke være den eneste der har dette problem!?
Avatar billede donjensen Nybegynder
12. november 2001 - 17:11 #20
er jeg virkelig den eneste der har dette problem?
:o( Jeg kan da ikke blive ved med at spørge *g*
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. november 2001 - 17:17 #21
Jeg havde det samme problem og den eneste løsning jeg fandt var:

1. Gå ind på en af deres testkanaler. (der kan du høre en stemme eller andre)
2. Opret så din egen - Mystisk nok var det den eneste måde jeg kunne lave min egen på, men så virkede det.

/Nikolaj
Avatar billede madsbrod Nybegynder
14. november 2001 - 22:59 #22
Hvis du har en RW-client og har portforwarded tcp+udp 3782 til 192.168.1.6 - så er det ikke routeren der er noget galt med, men hvis det er en RW-base station skal du også portforwarde udp 3783!!
Avatar billede donjensen Nybegynder
04. december 2001 - 19:00 #23
Kan desværre ikke få det til at virke, har næsten prøvet alt :o(
Avatar billede donjensen Nybegynder
04. december 2001 - 19:01 #24
point´ne skal du ha´ for forsøget :o)