Avatar billede lsim Nybegynder
03. marts 2000 - 12:14 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Ikoner på desktop mangler

Nogle gange når jeg logger på min bærbare NT-arbejdsstation kommer ikonerne på min desktop ikke frem. Dvs heller ikke "My computer" eller "Network neigborhood".
Det sker som sagt ikke altid.
Er der nogen der kender en løsning på problemet? Findes der en service, som starter desktop'en som kan startes manuelt el.lign.?
Avatar billede brian258 Nybegynder
03. marts 2000 - 12:22 #1
yup jeg har været ude for det samme, jeg kan ikke give dig noget svar, andet en at du ka nre-installere din nt, det hjalp i mit tilfælde. og når du så har re-installeret din nt, så læg SP6 ind.
Avatar billede langbein Nybegynder
04. marts 2000 - 00:47 #2
Jeg har ikke hatt denne feilen på min laptop men dette må da tyde på konfliker i konfigureringen av maskinen ?! (Skjønt laptoper finner på mye merkelig).

Forslag: gå inn i setup og last inn standardkonfigurering. Disable event utstyr som ikke er i bruk) Kjør så NT dignoseprogram og sjekk for konfliker i avbruddsaddresser, minnehåndtering og eventuelle feilmeldinger.

Kunne det dreie seg om en feilkonfigurering av netteverkskort event PCMCIA kort eller IP adresse/submask i og med at "Network neigbourhood" ikke kommer fram ?

Tyder ikke det hele på at det finnes en eller annen konflikt som medfører at bootsekvensen ikke kjører ferdig men avbrytes før den er sluttført ??
Avatar billede lsim Nybegynder
10. marts 2000 - 10:55 #3
Jeg har nu oplevet problemet på to forskellige maskiner, så det må på en eller anden måde have med min brugeropsætning at gøre og ikke med NT-installationen.
Kan bootsekvensen afbrydes før den er slut ved at mit loginscript fejler?
Avatar billede codpiece Nybegynder
14. marts 2000 - 22:33 #4
Hvad med policies? Vi havde en maskine, der blev flyttet fra et domæne uden policies til et hvor de brugte både policies og brugerprofiler og pludselig var halvdelen af ikonerne forsvundet.

Det var godt nok på en Win95 men det kunne vel tænkes...

//codpiece
Avatar billede mega Nybegynder
17. april 2000 - 15:46 #5
Så vidt jeg kan se så er det noget helt andet der er galt. Jeg har selv været ude for noget lignene, men det var bare ikoner der lige pludselig allesammen var de samme. Jeg prøvede programmet microangelo og brugte rebuild icon cash, som løste problemet, men kun indtil næste gang jeg genstartede så blev det samme pis igen. Efter langtid fant jeg ud at jeg kunne gendanne ikon cashen ordenligt ved at oprette en ny bruger, f.eks. en administrator, der efter logge ind som den administrator og derefter genstarte og logge normalt ind. Så blev fejlen rette hvordan den så end opstod. Så kan man bare fjerne den extra bruger man havde oprettet.

Mvh.
Michael Jensen / m|E|g|A
Avatar billede lsim Nybegynder
11. august 2000 - 10:12 #6
Problemet er forsvundet af sig selv. Jeg deler points\'ne imellem jer.