Avatar billede zesk Nybegynder
28. oktober 2001 - 02:08 Der er 21 kommentarer

Hvordan opdateres BIOS?

Hvad betyder det, og hvordan gør man det? Jeg er oxo den fyr med problemer med lydkortet (HJÆLP mig med IRQ). Jeg har efterhånden fået mange råd (via søgen:) og et af dem var at prøve at opdatere bios. Jeg har asus motherboad + via drivers.. (nyeste)
Avatar billede jelzin101 Praktikant
28. oktober 2001 - 02:13 #1
hvis du kan angive specifikt hvilket motherboard du har er det en hel del nemmere at hjælpe dig (asus har lavet mange.....:)
Avatar billede intel4004 Novice
28. oktober 2001 - 09:35 #2
Ja... du bliver nødt til at angive hvilket ASUS bundkort du har...

Som du ser her:
http://www.asus.com.tw/Products/Motherboard/bios_tools.html
- er der del forskellige flash utilities(til forskellige modeller)...

INTEL4004
Avatar billede zesk Nybegynder
28. oktober 2001 - 09:48 #3
A7V-E BIOS Ver. 1002D 08/08/2001 det er det jeg har, og det er også det nyeste til det mofoboard (;...
Avatar billede kludedukken Nybegynder
28. oktober 2001 - 10:44 #4
Her : http://www.asus.com/products/Motherboard/bios_socka.html

Hos Asus kort står det meget udførligt i manualen hvordan man skal gøre.
Avatar billede kludedukken Nybegynder
28. oktober 2001 - 10:45 #5
Ja så er det jo ikke nemt når du HAR den version :o)
Avatar billede intel4004 Novice
28. oktober 2001 - 10:51 #6
Er bundkortet flashet med den nyeste version eller hvad??

INTEL4004
Avatar billede zesk Nybegynder
28. oktober 2001 - 10:54 #7
ja den er.................... Hvad fanden kan det være, skyd bare.. Jeg har prøvet et par ting, men skyd endelig! Kan det være det ikke er SBLive kompatibelt eller huh?
Avatar billede zesk Nybegynder
28. oktober 2001 - 10:56 #8
efter mit lydkort har crashet hele computeren, vil den heller ikke lukke ned rigtig... Minder lidt om hvis der sidder nogen temp filer fast eller sådan... Men det gør der ik´ sletter dagligt,
Avatar billede kludedukken Nybegynder
28. oktober 2001 - 10:57 #9
Har du prøvet nyeste driver til lydkortet ?
Har du prøvet at flytte kortet til et andet PCI slot ?
Avatar billede zesk Nybegynder
28. oktober 2001 - 11:02 #10
ja det har jeg.... :( begge dele.....
Avatar billede zesk Nybegynder
28. oktober 2001 - 11:13 #11
hvordan tæller man PCI slots? F.eks. hvad er 1 og hvad er 4? oppe fra eller nede man tæller?
Avatar billede kludedukken Nybegynder
28. oktober 2001 - 11:15 #12
Oppe fra AGP slottet og nedefter.
Avatar billede zesk Nybegynder
28. oktober 2001 - 11:21 #13
AGP slot? Tror du det er bedst at lydkort står alene på sin IRQ? Hvordan er basis opsætning efter dit hoved?
Avatar billede kludedukken Nybegynder
28. oktober 2001 - 11:28 #14
Jeg mente det første PCI slot efter AGP porten, er \"PCI1\" osv. (det er tilfældet på mit bundkort).

Ja hvis lydkortet konflikter med andet, vil jeg bestræbbe mig på at have det på sin egen IRQ.

Basisopsætning !? - Tjahh...Jeg har vel egentlig ikke en sådan - men jeg sætter mit lydkort i det fjerneste PCI slot for at undgå \"støj\" fra andre enheder.
Og derudover har jeg et netkort som sidder ca. midt imellem Grafikkort og lydkort for at have størst mulige afstand mellem komponenterne.
Avatar billede zesk Nybegynder
28. oktober 2001 - 11:34 #15
ok, det med netkortet det virker smart pga. det laver sikkert oxo en masse lort :p.. mit lydkort sidder LIGE op af netkortet, men langt fra grafikkortet... og det er ikke så smart kan jeg forstå... F(R)ED
Avatar billede kludedukken Nybegynder
28. oktober 2001 - 11:39 #16
Det er ihvertfald også sket før at et netkort skaber en konflikt :o)
Avatar billede zesk Nybegynder
28. oktober 2001 - 11:55 #17
jeg har lige fundet ud af at mit grafik kort (geforce 2 200mx creative) står på samme IRQ med SMC netkortet... Plejer de at lave en lille konflikt sammen, eller er det ligemeget? Hvad for ting ville du »kludedukken« have til at stå alene på IRQ, kun lydkort eller andre ting?

//ZeskBOi out.
Avatar billede kludedukken Nybegynder
28. oktober 2001 - 12:00 #18
Som udgangspunkt tænker jeg ikke over det.
Men i det tilfælde at der er en konflikt, så undersøger jeg hvilken IRQ komponenterne har og ændrer på det hvis de deler IRQ.

Avatar billede zesk Nybegynder
28. oktober 2001 - 18:37 #19
kan det være ligemeget, hvordan det hele sidder i ens PCI Bus? Jeg tænkte på... Lydkort først, en tom bus og så netkort, og tom igen og så grafik... hvordan lyder det..? skudt i hovedet eller....?
Avatar billede zesk Nybegynder
28. oktober 2001 - 20:54 #20
>> kludedukken, jeg har et problem. Jeg skal have mit lydkorthardware til at stå alene på IRQ listen. Men, ligemeget hvordan jeg rykker og piller i BIOS og alt mulig andet bliver \"ACPI IRQ-holder til PCI IRQ-styring\" jeg kan simpelthen ikke få den fjernet fra IRQ 5 (hvor lydkortet er. Lydkort skal helst stå alene. Problemet er der også når der er en fri..) nogen tips eller tricks?

//Zeskboi out.
Avatar billede zesk Nybegynder
18. august 2006 - 13:45 #21
kææææft det er lang tid siden :D