Avatar billede tobynator Nybegynder
28. oktober 2001 - 01:20 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Kan jeg lave mit eget lydkort?

Jeg har hørt fra en af mine venner at man kan lave sit eget lydkort. Kan det virkelig passe? Og hvordan?
Avatar billede tobynator Nybegynder
28. oktober 2001 - 01:21 #1
Hvad med grafikkort?
Avatar billede djeclemen Nybegynder
28. oktober 2001 - 01:22 #2
ja og bundkort og processor

NOT!!
Avatar billede kedde16 Nybegynder
28. oktober 2001 - 01:24 #3
*gg*

Avatar billede Beach Mester
28. oktober 2001 - 01:24 #4
Ja, du kan godt lave dit eget lydkort, men det vil blive ekstremt dyrt at lave da de dele du skal ud og købe som løsdele langt langt vil overstige hvad det bedste af det bedste kort i dag vil koste at købe i en butik.
Så hold dig LANGT væk fra det project!
LAver du bare en fejl kan du være uheldig at bræne hele din computer ud på de evige bitmarker så...

//Beach
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2001 - 01:25 #5
Oprettelsesdato 2001-10-28 01:13:54
Point ved oprettelse 300
Point opsparet (0 dage * 5 point) 0
Point tjent 0
Point brugt 0
Point ude 301
Banner Point 1
I alt 0
Avatar billede djeclemen Nybegynder
28. oktober 2001 - 01:25 #6
ej jeg vil lave min egen mobitelefon måske er jeg bedre end nokia - og jeg kan ligeså godt lave en ny athloon nu hvor jeg er i gang
Avatar billede djeclemen Nybegynder
28. oktober 2001 - 01:26 #7
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2001 - 01:26 #8
Du kan svejse din egen harddisk hvis du har noget pladejern på 1-2 mm og en stor magnet.

Spørg din metalsløjdlærer om han vil hjælpe.

Desuden skal du bruge noget ledning, det der sidder i et strygerjern kan bruges, men helst det der sidder i et komfur.

Hvis du skal lave lydkort skal du gå over i kiosken og købe nogle chips først. Og noget PVC (smelt en plastikpose)

Hvis nogen svarer på dette spm. ryger der en anmeldelse afsted for fusk.
Avatar billede Beach Mester
28. oktober 2001 - 01:27 #9
Har lige været inde og se hvornår du har oprettet din \"nye\" profil, og jeg vil venligst frabede mig at du acceptere mit (desvære) svar. Sorry, men var ikke rigtig oppe på mærkerne. Modtager aldrig point over 60 på denne tybe spørgsmål!

//Beach
Avatar billede djeclemen Nybegynder
28. oktober 2001 - 01:27 #10
beach har længe svaret
Avatar billede Beach Mester
28. oktober 2001 - 01:30 #11
>>>djeclemen
???
Og til alle...
Hvem klikker på anmeld misbrug?

//Beach
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2001 - 01:30 #12
beach svarede før jeg skrev...og er ikke kendt som fusker..såe.. :)
Avatar billede Beach Mester
28. oktober 2001 - 01:34 #13
Jeg vil IKKE have de point. Opretter lige et SP i om eksperten!!!
http://www.eksperten.dk/spm/126447

//Beach

PS: hvordan forhøjer jeg 30 til 300 point?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
29. oktober 2001 - 14:13 #14
Først vil jeg lige sige at de idioter der ikke kan forstå at bruge eksperten korrekt ikke bør have svar. Men her er så mange gode svar, og dem der rent faktisk svare på spørgsmålet tager alle fejl. Det er forholdsvis billigt at lave sin egen lyd enhed til computeren, så længe man kan bruge en USB enhed.

USB Audio DAC
This circuit is pre-eminently suitable for PCs and laptops that are not equipped with a built-in sound card but do have a USB interface. However, the \"mini PC sound card\" can also be useful for other applications and various experiments.

Elektor nr 294.

www.elektor-electronics.co.uk