Avatar billede cambro Nybegynder
28. oktober 2001 - 00:25 Der er 33 kommentarer og
1 løsning

PHP - MEGET LET, men er gået død

<input type=hiiden name=ip value=\"<? $REMOTE_ADDR ?>\">

Hvorfor virker dette ikke??
Avatar billede cambro Nybegynder
28. oktober 2001 - 00:26 #1
Hovsa, 2 d\'er i hidden.... Men det er ikke problemet, det er at jeg ikke kan få indsat IP-adressen...
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
28. oktober 2001 - 00:27 #2
<input type=hidden name=ip value=\"<?=$REMOTE_ADDR ?>\">
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
28. oktober 2001 - 00:27 #3
Du manglede et = ... eller echo hvis du bruger PHP3 ..

<?php echo $REMOTE_ADDR ?> er det samme som <?=$REMOTE_ADDR?>
Avatar billede jespernaur Nybegynder
28. oktober 2001 - 00:28 #4
er det fordi du har skrevet

type=hiiden

i stedet for

type=hidden
Avatar billede jacobchr Nybegynder
28. oktober 2001 - 00:28 #5
<input type=hidden name=ip value=\"<?php print $REMOTE_ADDR; ?>\">

/jacob
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
28. oktober 2001 - 00:28 #6
jespernaur, det har intet med PHP\'et at gøre ..
Avatar billede cambro Nybegynder
28. oktober 2001 - 00:29 #7
Doh.. Jeg har ellers rimelig tjek på PHP + MySQL.. Og så glemmer jeg echo.. damn :o)

Tak.
Avatar billede jakoba Nybegynder
28. oktober 2001 - 00:49 #8
du mangler citattegn omkring værdierne for type og name.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
28. oktober 2001 - 00:50 #9
jakoba, behøves ikke ...
Avatar billede jakoba Nybegynder
28. oktober 2001 - 00:54 #10
Næsten alle browsere virker uden ja.
men efter html-standard skal de skrives.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
28. oktober 2001 - 00:54 #11
Ikke alle overholder standarder ;o)
Avatar billede jakoba Nybegynder
28. oktober 2001 - 01:04 #12
Næe, der er jo ogå dem der exploderer colaflasker med lightergas :-))
men fornuftige mennesker overholder standarder medmindre der er en GOD grund til at lade være.

mvh JakobA
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
28. oktober 2001 - 01:10 #13
jakoba .. man skal da også høre for den mindste smule *gg* (desuden exploderede den ikke *griner*)
Yeps .. jeg bruger da også selv \"\" ... selvom jeg engang kun gjorde det med strenge.
Avatar billede cambro Nybegynder
28. oktober 2001 - 01:26 #14
Der er en god grund.. Jeg gider ikke at bruge 1/10 af et sekund, hver gang jeg skal skrive et \"-tegn, når jeg kan lade være!!

Det er jo det samme som at skrive: <lalalala> Ved hver 10. linje.. (yænkt hvis man skulle det :o))
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
28. oktober 2001 - 01:28 #15
cambro, nej .. det er ikke helt det samme.

Når man er vant til at skrive \"\" rundt om strenge i PHP/ASP/VB så går det helt af sig selv ..
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
28. oktober 2001 - 02:03 #16
hey tdaugaard>> sprunget noget i luften med din gasflaske eller mikroovn??
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
28. oktober 2001 - 02:04 #17
dex_dexter *griner* naarj .. man er vel ikke helt uden evner .. det er kun fatsvage små uforsigtige børn der gør sådan noget - jeg derimod har kontrol over hvad jeg laver :o) *husker det der med at være uforsigtig dengang jeg var mindre og havde fået fat i nogle af fars raketter .. *puf**
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
28. oktober 2001 - 02:13 #18
*lool*
tror jeg ville kunne høre timevis på dine historier hvis vi engang mødes irl :)

ej, du spørger da altid eksperterne før du gør noget forhastet
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
28. oktober 2001 - 02:19 #19
*lol* hæ hæ .. kan også huske noget om at min mor og far engang havde et elorgel .. og sårn *ligepludseligt* så indeholdte det orgel altså ik ret meget mere end tangenterne *griner* lille tdaugaard havde fået højttaler, elektronik osv. til *magically* at forsvinde *griner* ork .. jeg har mange sjove historier *GG*
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
28. oktober 2001 - 02:43 #20
*lool* kan forstille mig det....

men dine forsøg er jo noget der ligner lidt kontrollerde sprængninger :)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
28. oktober 2001 - 02:45 #21
*griner* hæ hæ ... der afholdes prøvesprængninger Mandag, Onsdag og Fredag kl. 12:00 .. J/K
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
28. oktober 2001 - 02:51 #22
*lool*
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
28. oktober 2001 - 02:52 #23
tirsdag & torsdag er der så rådføring med eksperterne....
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
28. oktober 2001 - 02:53 #24
strange... jeg trykkede på udfør og blev smækket hen til google.com  - underligt
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
28. oktober 2001 - 02:54 #25
*griner* yeps ... og Lørdag ligger det ugentlige besøg på skadestuen for at få skiftet bandager fra ugens skræmmer *lol*
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
28. oktober 2001 - 02:54 #26
*lol* ny form for advertising .. \"Misleading\" hedder det *gg*
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
28. oktober 2001 - 03:04 #27
den flippede sgu helt ud...
skulle lukke alle browsere og starte forfra :(

du ahr da egen sygepjeske hjemme ikke??

sorry about the spelling im very tired :)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
28. oktober 2001 - 03:06 #28
*g* skood :o(

Jow jow .. sårn lille cutie med en meget meget kort nederdel, blond hår og alt det der .. men hun har intet med skadestuen at gøre *loooool* J/K
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
28. oktober 2001 - 03:07 #29
he he
tænkte det nok :)
Avatar billede jd Nybegynder
28. oktober 2001 - 14:53 #30
Bare kald mig smålig eller perfektionist om du vil, men = er ikke det samme som echo. Det er print der imod. :)

- Jonas
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
28. oktober 2001 - 21:48 #31
jd, damn hvor er du smålig .. *griner*

<?php echo \"noget\" ?>
<?php print \"noget\" ?>
og
<?=\"noget\"?>

giver samme output, ergo er det det samme. Derfor,

print == <?=\"noget\"?>
echo == <?=\"noget\"?>
Avatar billede jd Nybegynder
29. oktober 2001 - 20:58 #32
tdaugaard:> Det er korrekt at dine eksempler vil give samme output, men i tilfælde af at du rent faktisk ikke er klar over at det er forskel på echo og print, kommer her en forklaring: print returnerer en bolsk værdi (boolean), hvilket echo ikke gør. (At echo så også kan outputte flere ting adskilt af komma, er så en anden ting.)
At = så fungerer som print kan jeg ikke vise dokumention på (kan ikke huske hvor jeg har læst det), og har desværre ikke mulighed for at teste.

Nå, ikke mere myreknepperi her fra. :)

- Jonas
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
29. oktober 2001 - 21:01 #33
jd og faktisk så er du forkert på den :o)

jvf. PHP manualen, \"echo\" entry:

Echo() also has a shortcut syntax, where you can immediately follow the opening tag with an equals sign:

I have <?=$foo?> foo.

Så der ser du, det er IKKE print der er equiv. til <?=?> ;o9
Avatar billede jd Nybegynder
30. oktober 2001 - 11:09 #34
Okay, du har ret. Den argumentation kan jeg ikke sige så meget imod.
Jeg var godt nok fuldstændig overbevist over at det var kort for print, beklager. :)

- Jonas