Avatar billede kolme Nybegynder
02. marts 2000 - 21:13 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

LS-120 eller ZIP eller ?

Jeg går og overvejer at købe mig et drev der kan indeholde lidt større mængder data i forhold til en diskette, men jeg ved ikke rigtig hvilket et, der er det bedste.
Jeg overvejer LS-120 som det bedste bud på, hvad der vil kunne dække mit behov. Men det kunne evt. også være et ZIP-drev.
Er LS-120 et udmærket valg eller hvad? Er der evt. et andet bud på hvad jeg bør købe.
Med i mine betragtninger har jeg prisen, men også at der er mulighed for at erstatte den alm. floppy-disk, og at der derfor ikke kræves drivere så den kan bruges til standardboot, ligesom floppyen (er det ikke korrekt at den kan det)
Avatar billede stroehm Nybegynder
02. marts 2000 - 21:42 #1
Køb zip 250 det er sgu fedt
ls bliver nok ikke sandarden som zip snart er ved at blive 'lidt'.
Avatar billede kolme Nybegynder
02. marts 2000 - 22:40 #2
Ja, men nu ligger ZIP250 prismæssigt over hvad jeg vil betale når jeg mener at 100 MBs lagring er nok til mig, så kan ZIP100 ikke gøre det?
Avatar billede preuss Nybegynder
03. marts 2000 - 08:50 #3
Zip er selvfølgelig en stor fordel, da den kan have dobbelt så meget som LS-120, men ved LS-120 får du også et almindelig diskettedrev, som er meget bedre  og hurtigere end det almindelige.....Mit råd ville være at investere i et LS-120 drev, jeg er utrolig glad for mit. Dog hvis det er store mængder data du ska lagre, såsom backup, ville jeg anbefale Jazz drev, da du der kan få op til 2 GB.
-Preuss
Avatar billede jonasj Nybegynder
03. marts 2000 - 09:45 #4
For et par år siden købte jeg 5 stk. LS-120 drev. Det er nok cirka den dummeste investering, jeg nogensinde har gjort. Drevene fungerer, men hastigheden er da totalt ulidelig!! Og på hvilke områder skulle "almindeligt-diskdrev-funktionen" være bedre et en almindeligt 100 kroners drev? - Det er da ikke på hastigheden i hvert fald!
- Eller er de blevet bedre siden de kom frem???
Avatar billede stroehm Nybegynder
03. marts 2000 - 09:48 #5
Jazz er for dyrt !
Zip 100mb køre alr for langsomt, zip250 er meget hurtigere, især med 100mb disketter!'
-jeg går ud fra at du har et A-drev!
Avatar billede preuss Nybegynder
03. marts 2000 - 09:53 #6
LS-120 er blevet MEGET forbedret siden de udkom.....søgetiden er er nede på 65% af hvad et alm. diskettedrev.
Avatar billede kolme Nybegynder
03. marts 2000 - 12:16 #7
Kræver ZIP ikke drivere for at fungere?
Avatar billede kolme Nybegynder
03. marts 2000 - 12:17 #8
For det gør LS da ikke, eller hvad?
Avatar billede jonasj Nybegynder
03. marts 2000 - 18:26 #9
Nej, LS er supporteret af Windows 95 og senere
Avatar billede nebakke Nybegynder
07. marts 2000 - 22:38 #10
Jeg læste for et par uger siden i linuxjournal om Orb drevene, de skulle efter sigende være umådeligt fine, og til etn ganske billig penge (14-1600 for drevet og 230 kr for en 2GB disk) om der kan bootes fra dem ved jeg faktisk ikke, men tag evt. et kig på www.castlewood.com. Desværre ved jeg som sagt ikke det store om disse drev udover at andmelderne er ret glade for dem =O)
Avatar billede kolme Nybegynder
08. marts 2000 - 20:05 #11
Jeg er ikke interesseret i at give så mange penge på det. Det skal bare være et drev jeg kan gemme små mængder data på, som jeg så kan udveksle mellem vennerne (Vi har tænkt os at købe ens drev)
Avatar billede kolme Nybegynder
07. august 2000 - 20:22 #12
JEg er blevet bedt om at afvise eller acceptere, for at gøre mange  mennesker glade, hvilket jeg derfor ser mig nødsaget til
- Tak for hjælpen