Avatar billede skwizie Nybegynder
27. oktober 2001 - 21:30 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

IBM +20GB!

Jeg har en gammel IBM PC:

90MHz
32 RAM

som jeg har sat en 20,5GB HD i, men BIOS kan ikke finde den. Western Digitals egen bootopdiskette som man kan lave partitioner med kan godt finde den, så den er ikke defekt. Hvad gør man ved det problem! Der har førhen siddet en 1,6 GB HD i computeren.

Hvad kan løse dette problem???
Avatar billede makse Nybegynder
27. oktober 2001 - 21:34 #1
Er det EZ-Install du prøver med?
Du kan evt. hente den på http://www.westerndigital.com/service/ftp/drives.html
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. oktober 2001 - 21:34 #2
På en nyere maskine kunne en biosopgradering klare det, jeg tvivler på at du kan udnytte den i hele sin udstrækning.
Du kommer nok til at dele den op i mange små bidder!
Avatar billede skwizie Nybegynder
27. oktober 2001 - 21:38 #3
Jeg har lavet partitioner med EZ drive uden problemer. Problemet ligger i at jeg ikke kan boote op på C: drevet, da min boot diskette booter og til deler mit CD-drev C:.????

Jeg mener heller ikke at jeg skal dele den op i flere bidder, da der før har siddet en 1,6 GB HD i, i én stor partition. :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. oktober 2001 - 21:40 #4
Det er mig der ikke kender den EZ ;o(
Avatar billede makse Nybegynder
27. oktober 2001 - 21:49 #5
Okay.
Men har du installeret EZ på harddisken. (Kan du se at EZ bliver startet, når du booter op)
Avatar billede skwizie Nybegynder
27. oktober 2001 - 21:55 #6
ja, den booter godt nok med EZ
Avatar billede skwizie Nybegynder
27. oktober 2001 - 22:03 #7
Jeg har fået løst problemet!
Avatar billede skwizie Nybegynder
27. oktober 2001 - 22:03 #8
Det var EZ som voldede problemer!
Avatar billede makse Nybegynder
27. oktober 2001 - 22:06 #9
Okay. :)
Avatar billede zweeepz Nybegynder
28. oktober 2001 - 13:02 #10
Husk at lukke spørgsmålet. :o)
Avatar billede cyberqvizt Nybegynder
13. november 2001 - 16:56 #11
Din meget gamle BIOS kan ikke håndtere sådan en ny harddisk :o(
Du skal opdatere din BIOS før du sætter den nye harddisk i computeren.