Avatar billede ratzaiy Nybegynder
27. oktober 2001 - 21:01 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Filmens lyd afspilles ikke

Jeg har købt en lille dims som man kan stikke i et  scartindang og bag på det er der  4 ingange 1 gult, 1 S-VHS og 1 rød og en hvid  jeg har så tilsluttet dimsen til min video og trukket et kabel der har en gul han på hver side og filmen som jeg afspiller på min video vises fint med ASUS\' videoLive men... der er ingen lyd hvoen får jeg lyd på???
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
28. oktober 2001 - 17:38 #1
ok ændrer pointsatsen til 60 for et rigtig svar!! please hjælp miG!
Avatar billede cgleerup Nybegynder
29. oktober 2001 - 09:47 #2
Alt efter hvilket lydkort du har trækker du to såkaldte phonokabler,  det vil sige fra phono han til jack altså: to phono i den ene ende og et mini-jack i den anden ende.

Kablet er normalvis rød/hvid til jack eller rød/sort til jack.
Bare sige du skal have et audiokabel der skal gå fra din computer til din video ned ved forhandleren så kommer der nok styr på det!!!
Avatar billede bobbync Nybegynder
30. oktober 2001 - 20:28 #3
Du får jo ikke lyd af at sætte scart stikket ind i din video med medmindre du i den anden ende dvs.ved computeren har et stik fra din lydudgang.

Rød og hvid fra scart stikket bruges som lyd i din video men lyden skal komme fra der hvor du har din højtaler, det vil sige du skal bruge et stik som er formet som et højtalerstik i den ene side og er formet med rød og hvid til videon ok det er lidt tricky at forklare. Men det virker ved mig perfekt.
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
03. marts 2002 - 16:49 #4
Ok det var nogenlunde rigtig hvad du skrv bobbync  men jeg blev nødt til at få en LANG forklaring af fyren jeg havde købt det af før jeg kunne gøre det