Avatar billede the_freak Nybegynder
27. oktober 2001 - 15:17 Der er 66 kommentarer

Sikkerhed!

Hej allesammen!
Jeg har en side hvor jeg gerne vil have beskyttet mine html-filer!
og det skal ikke være sådan noget \"javascript-Alert\" noget!
Det skal være sådan at man slet ikke kan højreklikke!!
Hvordan?
Avatar billede olebole Juniormester
27. oktober 2001 - 15:19 #1
Avatar billede bamzen Nybegynder
27. oktober 2001 - 15:19 #2
Kan ikke lade sig gøre, så simpelt er det ;-)

Den bedste måde at beskytte sinn kode, er at bruge et serverside værktøj, og så få koden til at se frontpage agtig ud, så er der ingen med respekt for sig selv der gider stjæle den ;-)
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2001 - 15:21 #3
1. Det gider jeg ikke at give dig, da det alligevel ikke skjuler koden.

Kender du Vis > Kilde?

2. Desuden er det lamt at bruge, da du sikkert ikke er god nok til at lave noget andre ville stjæle.

3. Spørgsmålet har været oppe 8647 gange her på E, så du kan blot søge efter det.
Avatar billede the_freak Nybegynder
27. oktober 2001 - 15:21 #4
Kan du ikke forklare det olebole?
Jeg fatter ikke hvad de mener på dit link!
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2001 - 15:22 #5
ROTFL!
Avatar billede the_freak Nybegynder
27. oktober 2001 - 15:23 #6
el_barto!
Hvad spiller du smart for din fucking nar?!
Hvor fanden ved du fra om jeg er god nok til det!
Hvis du ikke har noget klogt at sige, så luk røven!
Folk som dig, gør mig piss´d!
Avatar billede olebole Juniormester
27. oktober 2001 - 15:23 #7
Pointen er: Drop det! Uuanset, hvad du prøver, kan det ikke lade sig gøre. Alt, hvad du ser i browseren kan kopieres. Så nemt, som ingenting.
Anti-højrekliks-scripts fungerer dårligt, men generer brugeren - og er derfor yderst upopulære. Det længste, du kommer ad den sti, er altså at blive upopulær uden at beskytte dine filer.
/mvh
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2001 - 15:27 #8
the_freak> 2 dage på eksperten og du har allerede svinet mig til :) Flot!
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2001 - 15:28 #9
Hvis man ikke kan finde ud af at lave en tabel ( http://www.eksperten.dk/spm/125424 ) så har man sikkert ikke noget det er værd at stjæle.

Det er bare mit bud....
Avatar billede olebole Juniormester
27. oktober 2001 - 15:28 #10
the_freak >> med al respekt: Ved at spørge om det her, viser du lysende klart, du er meget ny i web-kodning - og ikke ved ret meget om WWW og nettets virkemåde. Dette er noget, der burde stå klart efter første side i \'Håndbog I HTML\'!
Et citat, der ofte er blevet brugt her på Eksperten om emnet, er:
  \"Har du brug for at spørge, har du intet at gemme!\"
/mvh
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2001 - 15:29 #11
Avatar billede cliche Nybegynder
27. oktober 2001 - 15:32 #12
olebole......LOL jeg flækker af grin igen.....synes det er sødt at folk sviner folk til herinde efter de lige er kommet online på eksperten...skal du ikke sige noget ole?
Avatar billede olebole Juniormester
27. oktober 2001 - 15:32 #13
En anden ting - som barto også anfører - er, at du nok lige skal skrue en anelse ned for charmen!
Du er faldet ned blandt folk, der - i modsætning til dig selv - ved noget om disse teknologier. Du kommer ikke til at virke ældre eller mere erfaren i kodning ved at bande og svovle ad folk. Så vil folk blot grine ad dig og lægge dig på is på længere sigt - og det ønsker du vel ikke  ;o)
/mvh
Avatar billede cliche Nybegynder
27. oktober 2001 - 15:34 #14
yeah....OLE må jeg ikke gi en bajer?
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2001 - 15:35 #15
Måske var jeg lidt hård i starten, men jeg tjekkede lige nogle af hans andre spørgsmål..og de lagde ikke lige op til at man skulle være flink ved ham.
Avatar billede olebole Juniormester
27. oktober 2001 - 15:40 #16
Slap af el_barto ....jeg kender det selv! Dette spm er blevet besvaret *bunker* af gange - og spørgeren er hver gang total newbie (ingen andre ville jo spørge!).
Man kan da osse bare blive så trææææææææææææææææææææææt.............  :)
Avatar billede bamzen Nybegynder
27. oktober 2001 - 15:42 #17
Undskyld jeg siger det, men det begynder lidt at lugte af \"mudderkastning\", hvilket der må findes et specielt forum til (ellers skulle man måske lave det).... Faktum er, som jeg  og Ole nævnte, at uanset hvad du gør, så vil dem der har interesse i at se hvordan tingene er lavet (altså dem der lever af det professionelt), altid være i stand til at nuppe alt det kode/billeder/grafik der kommer til deres browser fra din side......

Dog er det sjældent vi gider nuppe kode, men tværtimod hente inspiration ;-)
Avatar billede olebole Juniormester
27. oktober 2001 - 15:45 #18
Ja, Gu\' er det mudderkastning - vi prøver jo også netop at tørre mudderet af el_barto og give spørgeren det tilbage igen.
Vi er jo ikke urimelige ...han kan blot nøjes med at give points ligesom alle andre - mudderet må han sandelig gerne selv beholde  =oD
Avatar billede convinius Nybegynder
27. oktober 2001 - 17:44 #19
hahaha i hygger jeg herinde hva\' - I må lige give manden en chance. Men han skal da sættes på plads mht. hans opførsel. Det skal ikke være som en 14 årig. - emm ja det kan jeg jo ikke vide om nogen af jer er. søgefunktions er dog lige for nylig blevet noget man kunne bruge...de andre gange jeg har søgt på noget har jeg bare kigget med store øjne og ikke fattet en meter af hvordan resultater intet har med søgningen af gøre  :-) hmm......
Avatar billede cliche Nybegynder
27. oktober 2001 - 18:00 #20
yeah søgefunktionen har fanme været fuct, hvis man søgte efter noget fik man bare ALT tilbage
Avatar billede jakoba Nybegynder
27. oktober 2001 - 22:10 #21
Det ER faktisk muligt at få rimelig kopibeskyttelse af billeder på en webside :-))

Så det engang på et website der solgte sattelitfotos. man skulle dovnloade et specielt plugin de havde der synkroniserede visningen med skærmens refreshrate og konstant viste alting scrambled undtagen lige der der var ved at blive refreshet. Der skulle man ret lang ind i hardwaren for at grabbe billedet.

Men stadig muligt. Alt hvad der sendes til brugeren computer kan han kikke på. Det er ret uundgåeligt andet.

mvh JakobA
Avatar billede convinius Nybegynder
27. oktober 2001 - 22:44 #22
men tror du selv at the freak har SÅ dyre billeder. - det eneste jeg vil tænke på at lave en sikkerhed på er mine private billeder som jeg ikke vil have skal florere ud på nettet. Men hvor mange har jeg af dem?  *S*
Avatar billede bamzen Nybegynder
29. oktober 2001 - 10:10 #23
måske det er på tide at lukke spørgsmålet?
Avatar billede rasta Nybegynder
29. oktober 2001 - 12:10 #24
Det er helt og aldeles muligt...
Du kan gøre det svært at få fat i din kode, men det kan ikke gøres umuligt...
Du kan proppe din side med no-right-click scripts, men det vil ikke hjælpe...
Du kan kryptere hele lortet, men det vil altid kunne dekrypteres igen.....  =(
/rasta
Avatar billede bamzen Nybegynder
29. oktober 2001 - 12:14 #25
Som jeg læste på en anden webnørds hjemmeside, hvis det angår kode der skal skjules, why bother,,,,,,, how did you learn,,,,, (show source), ring a bell)
Avatar billede cliche Nybegynder
29. oktober 2001 - 13:09 #26
Du kunne gøre som Jubii med deres chat.

Når en bruger kommer ind på din side åbner du et nyt vindue, uden NOGET altså kun titel linie.

du åbner bare nytvindue.asp i det vindue som har no right click
nytvindue redirecter så serverside til en anden side
dennehererbeskyttet.asp?uniquesessionid=54613576559784437654698486
det uniquesessionid bliver så lagret i en database på din server, sådan så at det er en valid url indtil brugeren forlader din side.
dennehererbeskyttet.asp skal så selvfølgeligt også ha no right click

Håber du kan forstå ellers vil jeg gerne lave et eksempel :)
Avatar billede olebole Juniormester
29. oktober 2001 - 13:15 #27
cliche >> Det hjælper da ikke noget - man kan stadig få fat i filernes indhold.
Det bedste er helt klart at have det liggende bar fire-fem firewalls på ens egen maskine - og så huske at lukke den ned, hvis man får gæster i hjemmet  =oD
/mvh
Avatar billede olebole Juniormester
29. oktober 2001 - 13:16 #28
...i øvrigt er mange anti-højre-kliks-scripts kanon nemme at omgå  ;o)
/mvh
Avatar billede cliche Nybegynder
29. oktober 2001 - 13:18 #29
olebole hvordan ville du det?
Avatar billede cliche Nybegynder
29. oktober 2001 - 13:18 #30
pragma=no-cache
Avatar billede olebole Juniormester
29. oktober 2001 - 13:19 #31
Omgå højreklik-scripts eller læse filer, præsenteret på den omtalte måde?
Avatar billede cliche Nybegynder
29. oktober 2001 - 13:21 #32
Man kan også være hård ved brugere som prøver at tage ens billeder ved at når man højreklikker opsateres siden, og et hidden formfelt bliver sat til true, hvis det bliver sat til true, bannes brugerens IP nr. via serverside ASP/PHP/JSP/PERL whatever.... :)
Avatar billede olebole Juniormester
29. oktober 2001 - 13:21 #33
Jaja....du kan sørge for, de ikke lægger sig i cashe\'en, men det betyder ikke noget - de kan sagtens ses alligevel  ;o)
Avatar billede cliche Nybegynder
29. oktober 2001 - 13:22 #34
OLE sætter du 100 point på højkant så du ikke kan se noget i min source?
Avatar billede cliche Nybegynder
29. oktober 2001 - 13:22 #35
Altså HTML bare en comment i sourcen
Avatar billede cliche Nybegynder
29. oktober 2001 - 13:22 #36
hvis jeg lige smadre det sammen?
Avatar billede olebole Juniormester
29. oktober 2001 - 13:23 #37
Ja, mulighederne for at té sig tumpet og genere sine brugere mest muligt er uudtømmelige  =oD
Avatar billede cliche Nybegynder
29. oktober 2001 - 13:24 #38
Jamen, vil du prøve at tabe :), ej kom nu vil også selv lige se om det virker 100Point?
Avatar billede olebole Juniormester
29. oktober 2001 - 13:28 #39
Nej, jeg giver mig ikke af med den slags pjat ...jeg anser - trods alt - Eksperten for et seriøst forum.
Du vil få samme svar fra alle på Top 10: Du skal stå meget tidligt op for gemme noget for os  ;o)
...men prøv bare - så kikker jeg efter, når jeg har tid  ;o)
/mvh
Avatar billede cliche Nybegynder
29. oktober 2001 - 13:30 #40
Aight er igang.... :)
Avatar billede cliche Nybegynder
29. oktober 2001 - 13:56 #41
http://www.cliche.dk/eksperten/ole/
Såå det virker kun i IE 5+ og NS 4+ Jeg er ikke til javascript så har brugt det jeg kunne finde, men ideen er der, prøv at led efter <!-- ??? --> i vinduet som popper op
Avatar billede olebole Juniormester
29. oktober 2001 - 13:58 #42
<html>
<HEAD><TITLE>Den her får du ik ;)</TITLE>
<SCRIPT language=JavaScript1.2>
<!--

// Anti right-click, middle-click, and menu-button
// Made by Kage (Thanks to some \"Writing Javascript 101\" books)
// When page that has this code is viewed, it will display a TINY dot
// on the top-left corner of the page. This code is set so when you
// click on the page, the dot dissappears and won\'t reappear unless
// the page is refreshed.
// WebSite: http://www.animerevenge.net
// E-Mail: kage_konjou@yahoo.com
// Leave this credit here, otherwise, the code won\'t work
// (Well, actually, it will work, I just want credit for my work)
// DO NOT EDIT ANYTHING

  var menuskin=0 //hides the menu skin, keep set to 0

  var display_url=0 //hides the URL when the text appears, keep set to 0

    function showmenudot(){

  var rightedge=document.body.clientWidth-event.clientX //this and some of the stuff below it varies the look of the dot, and some other things

  var bottomedge=document.body.clientHeight-event.clientY

    if (rightedge<dot.offsetWidth)

  dot.style.left=document.body.scrollLeft+event.clientX-dot.offsetWidth

      else

  dot.style.left=document.body.scrollLeft+event.clientX

    if (bottomedge<dot.offsetHeight)

  dot.style.top=document.body.scrollTop+event.clientY-dot.offsetHeight

      else

  dot.style.top=document.body.scrollTop+event.clientY

  dot.style.visibility=\"hidden\" //this makes it so when you click, the dot dissappears

      return false

    }

    function hidemenudot(){

  dot.style.visibility=\"hidden\" //re-hides the dot, though there is no point in doing so

    }

//-->
</SCRIPT>
<!-- This is what makes the dot look like a dot. DON\'T EDIT IT!!! --></HEAD>
<BODY>
<DIV class=kage0 id=dot style=\"LEFT: -475px; VISIBILITY: hidden; TOP: 62px\">
<DIV class=menuitems url=\"http://www.animerevenge.net\"><IFRAME name=menuie5 src=\"NONE\" width=0 height=0>

</IFRAME></DIV></DIV>
<SCRIPT language=JavaScript1.2>
<!--

// Secondary scripting that displays the dot.
// THIS CODE IS REQUIRED AND MUST NOT BE EDITED

    if (document.all&&window.print){ //more data on showing/hiding the dot

      if (menuskin==0)

  dot.className=\"kage0\" //naming the class

      else

  dot.className=\"kage1\" //backup naming

    document.oncontextmenu=showmenudot //shows the dot when you right click, well, doesn\'t, cause of the \"hidden\" function above

    document.body.onclick=hidemenudot //hides the dot when you left-click, well, no reason since the \"hidden\" function stays dominant

    }

// End of coding

//-->
</SCRIPT>
lalalalaalal <!-- hemmeligt --></BODY>
</html>
Avatar billede olebole Juniormester
29. oktober 2001 - 13:59 #43
...var der andet?  =oD
Avatar billede cliche Nybegynder
29. oktober 2001 - 14:00 #44
aight how?
Avatar billede cliche Nybegynder
29. oktober 2001 - 14:02 #45
se du er lidt dum ikke at satse 100 p ;), men ie5+ og ns4+ er kun ligitime her, :)
Avatar billede cliche Nybegynder
29. oktober 2001 - 14:03 #46
Klart jeg er lidt stupid, hmm man kan jo bare lave lidt flere redirect i serverscriptet

kan godt se jeg skulle ha haft noget anti rightclick på forsiden
Avatar billede cliche Nybegynder
29. oktober 2001 - 14:03 #47
jeg arbejder lige vidre med det :9
Avatar billede olebole Juniormester
29. oktober 2001 - 14:04 #48
Det får du ikke at vide. Den slags holder man tæt til kroppen, da det ikke er alle sjæle, der tåler den slags viden  ;o)

...og så kan du sikkert også se, hvorfor jeg ikke ville vædde om det (udover, jeg heller ikke stjæler bolcher fra små børn...hehe!).
Havde jeg taget imod 100 points, skulle løsningen jo strengt taget offentliggøres her på Eksperten, så deeeeeeeeeeeet.........  :)

Moralen i dette spørgsmål er:

    Du ville gerne - men du *kan* ikke  ;o)

/mvh
Avatar billede cliche Nybegynder
29. oktober 2001 - 14:05 #49
jo bare vent min fine ven bare vent....skal nok få dig ned med nakken og kysse mine fødder :)
IK :)
Avatar billede olebole Juniormester
29. oktober 2001 - 14:06 #50
Jeg har ikke foretaget ét eneste højreklik for at få fat i din kode - og du kan lave 823 redirects ....jeg napper din kode, alligevel!  ;o)
Avatar billede cliche Nybegynder
29. oktober 2001 - 14:07 #51
aight lad os se...men hvilken browser brugte du
Avatar billede olebole Juniormester
29. oktober 2001 - 14:07 #52
Jeg gider ikke blive ved med at lege med dig - tro mig nu: Du magter ikke at gemme koden for mig!
Avatar billede cliche Nybegynder
29. oktober 2001 - 14:08 #53
OK, jeg kommer med et link mere, og det er det sidste :) går lige lidt tid, skal lige spise morgenmad
Avatar billede olebole Juniormester
29. oktober 2001 - 14:09 #54
En ICQ-besked, jeg lige har modtaget fra min søn:

\"Hallo det er da for nemt.. Jeg har også lige taget hans source kode...Det er da et stykke kage.. :))\"
Avatar billede jakoba Nybegynder
29. oktober 2001 - 14:52 #55
cliche >> det med at den skulle virke i ns4 er vist et rygte, højreklik og vis kilde var alt der skulle til.

Men når det slår fejl (og der findes virkelig scripts der kan fange højreklik) er der utallige andre muligheder, fx:
højreklik og \'save destination as ...\' på et link til siden
kikke i history og cashe
disable javascript i browseren når siden er kommet frem
... osv osv

Tror du ikke fx Microsofts websted ville være beskyttet hvis de troede på at det var muligt.

mvh JakobA
Avatar billede olebole Juniormester
29. oktober 2001 - 14:58 #56
Er det iøvrigt lidt opgivende at sætte sin copyright-notice i et anti-højre-kliks-script, hvis man selv tror på, det virker? Hvem skulle se den ...?!?!?!
Minder det ikke lidt om logikken i \'Den solcelle-drevne lommelygte\'?

...også bare en lille ICQ-kommentar fra sønnen  =o)
/mvh
Avatar billede cliche Nybegynder
29. oktober 2001 - 15:34 #57
LOL fandt også bare ud af at view source i startsiden var nok, jeg skal nok kommer med noget jeg seriøst mener virker, problemet er kompabiliteten med browserne, jeg er ikke til javascript som sagt, og jeg har utallige gange forsøgt mig med jubiis chat, men de har noget med
deres redirect som jeg synes at overse konstant

Kommer snart....
Avatar billede olebole Juniormester
29. oktober 2001 - 15:50 #58
Okay  ;o)
Lover kun at bruge IE5.5/Win2k - og en alm. editor. Jeg bruger ingen serverside-tricks - plain client!
/mvh
Avatar billede jumper Nybegynder
29. oktober 2001 - 16:09 #59
*ROFLMFAOATNG*

/Thor
Avatar billede cliche Nybegynder
29. oktober 2001 - 16:10 #60
;) Thor hvis i kan, kan jeg også ;)
Avatar billede jumper Nybegynder
29. oktober 2001 - 16:11 #61
cliche > Mit grin var nu mere henvendt til the_freak ;o)

/Thor
Avatar billede cliche Nybegynder
29. oktober 2001 - 16:14 #62
ahh...men thor fortæl mig lige også for olebole, det kan lade sig gøre...så almindelige brugere
skal bruge regne kræften i hovedet, før de får
informationerne de vil ha, tvivler ikke på olebole
men det må kunne klares, så der skal tænkes...akkuret som i har gjort
Avatar billede jumper Nybegynder
29. oktober 2001 - 16:17 #63
cliche > Vi har da ikke lavet noget særligt på chatten - hvilke problemer har du da med at finde JS koden ?

/Thor
Avatar billede cliche Nybegynder
29. oktober 2001 - 16:19 #64
true, fik den frem....vil du ha et peek
Avatar billede jumper Nybegynder
29. oktober 2001 - 16:24 #65
Det behøves ikke, jeg ved skam godt at man ikke kan skjule koden ;o)

/Thor
Avatar billede echsphilee Nybegynder
14. april 2002 - 18:50 #66
luk spm