Avatar billede zuluzapper Nybegynder
27. oktober 2001 - 10:25 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Fjerne binding mellem program og fil/filtype

Jeg har installeret et \"Icon-editor\" program og har været så dum at sætte PC\'en til automatisk at åbne *.ico programmerne automatisk.
Dette har betydet at ALLE mine ikoner har fået \"Icon-editor\" programmets icon.
Her er så spørgsmålet: Hvordan fjerner jeg bindingen fra et program til en bestemt filtype (f.eks. til *.ico *S\')
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. oktober 2001 - 10:30 #1
Du skal i Explorer vælge Tools/Folder options/File type
Avatar billede rexisgod Nybegynder
27. oktober 2001 - 10:30 #2
Gå ind i Windows Stifinder.

I menuen vælger du funktioner>mappeindstillinger
I mappeindstillinger trykker du på \"Filtyper\".
Herunder finder du dit program til at ændre Iconer med, du trykker på avanceret og kan her ændre hvilket program der skal åbne ikoner.
Vælg at der ikke skal være noget program der skal åbne .ico filer - eller som du nu vil have det.
M;e;d Venlig hilsen
Lars Bengtsson
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. oktober 2001 - 10:30 #3
Find din Icon-editor i listen og fjern den!
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. oktober 2001 - 10:31 #4
svar
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2001 - 10:40 #5
Og så ser man sig for næste gang man installerer et sådan program. det kan også være at du inde under option i icon programmet kan slå denne binding fra.
Avatar billede zuluzapper Nybegynder
27. oktober 2001 - 10:42 #6
Jeg har lige prøvet at gå ind og ændre filtypen som I beskrev og genstartet.
Men kan ikke slette den der danner ikonet
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. oktober 2001 - 10:44 #7
Prøv at afinstallere programmet!

Brug evt. regclean bagefter!
Avatar billede rexisgod Nybegynder
27. oktober 2001 - 10:44 #8
du skal heller ikke slette den du skal bare ændre den så ico. filer ikke bruger dit Icon editor program mere.....
Som en sidste mulighed afinstaller og geninstaller dit Icon editor program.....

Mvh Lars
Avatar billede zuluzapper Nybegynder
27. oktober 2001 - 10:47 #10
Det virkede sørme *S*
Når man ikke kan fjerne/slette skal man vælge \"gendan til tidligere\" eller i den stil..

Prøver at se om jeg kan finde ud af og dele pointene mellem retaxes og rexisgod.

Jeg er dybt imponeret hvor hurtigt jeg kan få hjælp her *S*

De bedste hilsner *S*
Avatar billede zuluzapper Nybegynder
27. oktober 2001 - 10:50 #11
Hov kan ikke se pointsystem mere...... fik I jeres point ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. oktober 2001 - 10:51 #12
Det var godt, så er resten af dagen reddet for dig ;o)
Tak for pointene!

www.fotx.net/retaxes
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. oktober 2001 - 10:51 #13
Jep, det kan du se i svarene!
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2001 - 11:40 #14
Hvilket icon editor program er det , som man ikke kan slette filbinding i direkte uden at skulle rense op på pc bagefter?
Avatar billede zuluzapper Nybegynder
27. oktober 2001 - 11:50 #15
Programmet heder \"3D Icon EDITor 1.0\"
- Jeg har ikke renset op på PC\'en bagefter, men kunne ikke slette den. Jeg brugte en knap der hed \"gendan\" i Denne Computer/Kontrolpanel/Mappeindstillinger/filtyper. og så var den der *S\'
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2001 - 11:59 #16
oki :-)