Avatar billede laptop_1 Nybegynder
26. oktober 2001 - 22:15 Der er 6 kommentarer

Forslag til litteratur

Jeg er startet som multimediedesigner, og det jeg har sværest ved er JavaScript. Jeg synes ikke vores bog er særlig god, så hvis der er andre der har forslag til bøger der gør det lettere at komme igang med JS, så vil jeg blive meget glad! Den bog jeg ikke er så glad for hedder \"JavaScript - i praksis\", skrevet af Gamperl og Nefzger.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
26. oktober 2001 - 22:17 #1
\"Bible\" Serien er generelt rigtigt god - Så mon ikke også det gælder for \"Javascript Bible\".
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
26. oktober 2001 - 22:18 #2
Søg på titlen \"javaScript Bible\" oppe i højre hjørne på www.bol.com engelske version.

BOL price: £31.49

/Nikolaj
Avatar billede jakoba Nybegynder
26. oktober 2001 - 22:45 #3
Har du fået downloadet eksemplerne fra forlaget webside? de hjælper enormt.
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2001 - 23:06 #4
Du skal holde dig langt væk fra \"JavaScript bogen\", som ellers er en af de nyeste udgivelser.
Den kommer slet ikke ordentligt rundt, selv om den forklarer mange ting grundigt. RIGTIGT OVER-MEGA grundigt!
\"Start på JavaScript 1.2\" fra IDG er ikke værst, men den springer til gengæld for let over nogle emner, og jeg var glad for, at jeg allerede havde leget lidt med JavaScript i et år, før jeg læste den, for ellers var jeg aldrig kommet nogen vegne!
\"Web Programmering\" fra samme forlag handler slet ikke om noget som helst konkret, så led dig ikke i fristelse!

Og så er der så de engelske udgivelser som fx \"JavaScript Bible\", etc. De er vel også meget gode og i hvert fald dybdegående, men så vidt jeg kan se, er den eneste vej frem \"learning by doing\" - og det er ikke en bog, men et begreb - nemlig selv at udforske nettet. Måske med en bog eller to som hjælpere, men alligevel baseret på dine egne erfaringer.

Så held og lykke i junglen! @8-))
Avatar billede bamzen Nybegynder
27. oktober 2001 - 12:57 #5
Det du skal gå efter er klart nettet, og så finde gode bøger til brug ved referenceopslag....... Nogle af de steder du kan lære meget er

http://www.dansteinman.com/dynduo/  (kig specielt under hans links sektion)

http://www.dhtmlcentral.com (den har nogle gode tutorials)

og ellers alle de andre steder på nettet du kan finde info om javasrcript.
Avatar billede bamzen Nybegynder
27. oktober 2001 - 13:00 #6
Der er ligesom tre vigtige ting at lære når du skal lære javasrcript....

Sammenhæng mellem javascript og html
Syntaks
engelsk (som jeg går ud fra du kan allerede)

Referencen bruger du til til at forstå syntaksen til de enkelte kommandoer

Nogle af de ting som har været de fedeste for mig at lære har været

eval
for
arrays

Enjoy!

;-)