Avatar billede lost-sniper Nybegynder
26. oktober 2001 - 22:14 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

windows 2000 adgangskode til NTFS partision men skal [bne med Windows Xp

Jeg har lige installere en windows XP paa min computer og vil gerne aabne min NTFS partision som er kodet saa kun en bruge som hedder Martin kan aabne den.
Saa jeg har nu ikke adgang til den...
Kan man aabne den paa nogen maade i XP\'ern
Avatar billede somaliomar Praktikant
26. oktober 2001 - 22:20 #1
Det tror jeg ikke.
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. oktober 2001 - 22:22 #2
Det er ikke din partition der er kodet, du har sat en kode i Win2k og det er den der er problemet!
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2001 - 22:39 #3
Det skulle der vel ikke være nogle problemer med. Windows XP kører vel også ntfs eller?

Koderne ligger normalt i selve partitionen, så det skulle kunne lade sig gøre.
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2001 - 22:41 #4
du skal bare gå ind og tage ejerskab af disken.
Avatar billede lost-sniper Nybegynder
26. oktober 2001 - 22:51 #5
hvordan naa jeg ikke har win2k paa mere
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2001 - 22:54 #6
rightclick på disken
egenskaber|sikkerhed|avanceret|ejer
Avatar billede lost-sniper Nybegynder
26. oktober 2001 - 22:57 #7
kan ikke i windows xp
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2001 - 22:59 #8
a hva
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2001 - 23:00 #9
ja menuerne kan godt hede noget lidt andet i xp

sider ik lige ved en xp
Avatar billede 24u Juniormester
27. oktober 2001 - 03:32 #10
højreklik på disken
klik sharing & security
klik \"i understand the risk, but still want to share the root of this drive\"
så har du flere valgmuligheder både privat sharing eller over nettet.
Avatar billede 24u Juniormester
27. oktober 2001 - 03:33 #11
ups..
Avatar billede nuke_boy Nybegynder
28. oktober 2001 - 13:36 #12
Man kan godt åbne den... men det kræver, at man overtager ejerskabet af mappen..
Jeg mener, at man kan gøre det ved, at højreklikke på mapppen.. gå i properties, vælge security klikke på Advanced, og gå over i owner...

jeg har ikke kørt windows xp her på det sidste.. så jeg kan ikke huske stigen 100%

(Men husk lige, at gøre sådan at brugeren Martin stadig har adgang)

Håber, at det er noget du kan bruge :)
Avatar billede nuke_boy Nybegynder
28. oktober 2001 - 13:37 #13
Men jeg ved, at det kan lade sig gøre, at overtage ejerskabet...
Har nemlig haft Windows 2k, til at overtage en mappe, som jeg havde låst I Windows Xp
Avatar billede nuke_boy Nybegynder
28. oktober 2001 - 13:41 #14
*Kom lige til at læse hvad der stod ovenorver*

Det kan egentligt godt være, at du skal lave dine administrerings værktøjer om til Avanceret... for, at kunne gøre det..

Men det kan jeg ikke lige huske hvordan man slår dem til...  :(
Avatar billede lost-sniper Nybegynder
23. november 2001 - 15:34 #15
Fandt ud af det...
En Windows 2000 NTFS kode hedder bare brugerns navn, mens en Windows XP kode hedder noget synkroniseret noget som 63639XFS342