Avatar billede tbrf Nybegynder
26. oktober 2001 - 20:37 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

system a la http://autohent.inet.tele.dk/

Hey

Er der nogen som kender et sted hvor jeg kan hente et system a la det på http://autohent.inet.tele.dk/ eller er der en som kan lave det til mig? Det skal køre på en lille maskine, som kører esmith 5.0 (linux distribution baseret på red hat 7.1), og scriptet skal kun bruges privat af mig og min søster...

Men da ingen af os er gode til at scripte, (dog kan jeg nok ændre lidt variabler mm. :-) ) ville jeg gerne have at i lige hjalp lidt.

MVH
tbrf

PS: hvor mange point skal der gives, i fald af det skal laves af en af jer? Hvis det kommer til at koste penge, er jeg ikke interessseret.
Avatar billede donleavy Nybegynder
26. oktober 2001 - 20:39 #1
måske du skulle hæve pointene en anelse....
Avatar billede tbrf Nybegynder
26. oktober 2001 - 20:43 #2
donleavy: 30point for link er vel ok.. hvis en vil lave det, skal jeg nok sætte ~1000point, plus/minus lidt, af til ham/hende...
Avatar billede myplacedk Nybegynder
26. oktober 2001 - 21:01 #3
\"Forbidden
You don\'t have permission to access / on this server.\"

Det kunne være en god ide at beskrive hvad det er...
Avatar billede tbrf Nybegynder
26. oktober 2001 - 21:10 #4
myplacedk: sorry... tænkte ikke lige på det, da jeg er tdc kunde..

det er et sys, hvor man på hjemmesiden skriver stien til en fil man ønsker hentet, og sin mail... så henter serveren filen, og sender en mail til den førangivne mail om at filen er hentet, og at den nu kan hentes på tdc\'s server... derved slipper man for at kæmpe med langsomme, og ustabile servere, men overlader det til tdc\'s server (i dette tilfælde) og man kan så senere hente den fra tdc, som forhåbentlig er stabil...
Avatar billede myplacedk Nybegynder
26. oktober 2001 - 21:21 #5
Nårh, tænkte det nok...

Menøh, hvad får du ud af at lave sådan et system selv? Så sidder du jo stadig med det samme problem?
Hvorfor ikke bare bruge en download manager?

Bortset fra det, så er det rimeligt simpelt at lave.

/Niels Andersen
Avatar billede tbrf Nybegynder
26. oktober 2001 - 21:30 #6
myplacedk:
Min hovedmaskine laver for meget til at jeg kan holde ud at have den kørende 24/7... Den står i mit værelse, og da jeg stadig bor hjemme, har jeg ikke mulighed for bare at flytte den... men linux-maskinen, som er internetgateway, står 24/7...
Det er en 133mhz, uden cpu blæser, og en moddet psublæser, så den larmer næsten ikke..

der er ofte filer som jeg gerne vil have hentet, som lige så godt kunne hentes natten over, af linux-maskinen, da den som regel ikke laver det store om natten.
Avatar billede myplacedk Nybegynder
26. oktober 2001 - 21:39 #7
Tjah... Så ville jeg jo bare fyre op under wget når jeg skulle bruge en fil, men din ide er da også fin. :)

Men jeg kender ikke lige et færdigt system, måske kan du finde et på http://hotscripts.com/ ?
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
26. oktober 2001 - 22:19 #8
Hvorfor sætter du fx ikke en Apache Webserver op og bruger en .htpasswd-fil? Så kan du lave disse \"Forbidden...\" meget let.

::sunlock.dk::
Avatar billede tbrf Nybegynder
26. oktober 2001 - 22:27 #9
sunlock.dk: e-smith mener jeg bruger apache... kan du give mig et link til det med .htpasswd? jeg er rimelig \'grøn\' inden for linux området, og apache-server, så lidt hjælp ville være dejligt...

hvis man kan nogenlunde det som jeg har brug for, så er pointene dine..
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
26. oktober 2001 - 22:46 #10
Avatar billede myplacedk Nybegynder
26. oktober 2001 - 22:58 #11
sunlock.dk >> Det han ønsker er ikke et authentication-system, men en slags \"download manager\".
Den \"Forbidden\" du sikkert ser er en \"fejl\" fra spørgerens side, han havde ikke lige tænkt over, at det kun er TDC-brugere der kan se den side. :)
Avatar billede ako Nybegynder
26. oktober 2001 - 23:04 #12
Hvis det bare er en fil du skal have hentet en gang i mellem, så er det vel lettes at logge ind på linux boksen og skrive:

nohup wget <URL> &

Så kan den hygge sig, mens du roligt kan logge af igen. Den skriver output til en fil der hedder nohup.out, så med: tail -f nohup.out, kan du logge ind og se hvordan det går.

Autohent bruger fx. også wget til at hente filer med, og det skulle da ikke være så svært at pakke et kald til wget ind i en stump perl som på autohent.

/Anders
Avatar billede tbrf Nybegynder
27. oktober 2001 - 06:38 #13
ako: citat \"...og det skulle da ikke være så svært at pakke et kald til wget ind i en stump perl som på autohent.\" - kunne du gøre et forsøg?

jeg vil helst undgå at skulle til at logge ind på maskinen for at få den til at hente noget, da min søster på 14år også gerne skulle kunne klare at få den til at hente noget... og det er nok nemmest hvis hun bare skal skrive adressen til filen ind, og vente på maskinen sender en stump mail til hende, om at filen er hentet...

Avatar billede ako Nybegynder
27. oktober 2001 - 10:38 #14
Nej, jeg har desværre ikke tid til at kikke på det i øjeblikket. Men jeg har ledt lidt på nettet, og fundet disse:

http://freshmeat.net/projects/wgetdownloadwebminmodule/
http://freshmeat.net/projects/wget-html-interface/
http://freshmeat.net/projects/wgetter/

Jeg har ikke selv kikket så meget på dem, men det kan da være at en af dem kan bruges til dit formål.
Avatar billede tbrf Nybegynder
27. oktober 2001 - 17:50 #15
http://freshmeat.net/projects/wget-html-interface/
var et sådan system som jeg ønskede.. nu har jeg bare lidt probs med intern server error... hvor ser man log filerne henne? /var/log/ ??? i så fald, i hvilke(n) fil(er) ser man hvilken fejl der skete...
Avatar billede ako Nybegynder
28. oktober 2001 - 13:59 #16
Er det en apache webserver? Så plejer der vist at være et log subdirrectory der hvor apache er installeret. Jeg vil tro du skal have fat i filen: error_log.