Avatar billede laumann Nybegynder
26. oktober 2001 - 18:44 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Partition på Mac

Findes der et stykke software a\'la Partition Magic til Mac, så man ikke behøver at slette sin HD for at partitionere lortet?
Avatar billede bamzen Nybegynder
26. oktober 2001 - 18:50 #1
Nej, du er nødt til at formattere og opdele hardisken den vej.... de programmer der mener at kunne det, plejer bare at screwe din disk...... hvis du endelig skal kigge efter noget, så kig efter FWB Harddisk Toolkit
Avatar billede aeblenet Nybegynder
26. oktober 2001 - 19:10 #2
FWB kan heller ikke.

Du skal altid slette alle data på en Mac, når du opdeler dine diske ! ! !

Ikke engang FWB, SilverLinning, MacMedic, Norton eller Apple´s egne værktøjer kan gøre dette.

Det er også en usikker proces på en PC - derfor eksisterer den slet ikke til Mac.

hilsen: http://www.aeblenet.dk
Avatar billede knaack Nybegynder
28. oktober 2001 - 22:18 #3
Hvis du bruger osx, kan pdisk vist bruges. prøv man pdisk for mere info.

Jeg bruger ikke selv osx, så jeg har ikke tjekket at det virker.
Avatar billede styxx Nybegynder
31. oktober 2001 - 15:10 #4
Nej, ikke rigtigt. Bortset fra at du kan starte med at defragmentere din harddisk og derved få flyttet alle data \"hen i den ene ende\" af harddisken. Det er derefter muligt at bruge Silverlining til til at oprette en partition inden for det område der ikke er brugt.
Men silverlining flytter ikke data, som Partition Magic.
Så pas på, her gives ingen garantier.....
Avatar billede styxx Nybegynder
31. oktober 2001 - 15:13 #5
At bruge Partition Magic på PC, er nu heller ingen garanti for succes:(
Avatar billede laumann Nybegynder
19. april 2002 - 12:22 #6
dd