Avatar billede hekla Nybegynder
26. oktober 2001 - 18:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Deling over netværk

Jeg er ved at være færdig med en database, og har opdelt den i en front_end og en back_end. Det går fint nok, når jeg åbner den på den maskine, hvorpå den er opdelt, men når jeg åbner front_end af databasen over intranettet, kan den ikke finde back_end, uanset om jeg kopierer front_end over på arbejdsstationen eller ej. Den prøver at finde bask_end på den lokale maskine og ikke på serveren.

Jeg kan ikke finde nogen steder at sætte nætværksstien til backend ind.

Er der nogen som kan hjælpe?
Avatar billede mugs Novice
26. oktober 2001 - 18:19 #1
Jeg har ikke nogen løsning på dit problem, men årsagen er, at front_end ikke ligger på et drev, der kan \"se\" back_end.

Du har også problemet, hvis du fra en front_ens f.eks prøver at eksportere data til Excel, det kan du ikke, idet du derved eksporterer data fra tabellen, og det vil Access ikke ved sammenkædede tabeller.

Men som sagt har jeg ingen løsning, men kommer nogen med en løsning til eksport af data fra frint_end, smider jeg gerne yderligere point i kagedåsen.
Avatar billede terry Ekspert
26. oktober 2001 - 20:03 #2
If your network drive isnt mapped as a drive then you can enter directly in the file name the location and name of the database
Example:
\\\\yourserver\\path\\database.mdb
Avatar billede terry Ekspert
26. oktober 2001 - 20:05 #3
you do this in tools+addins+link table manager to re-link your tables.
Avatar billede nybegynderen Nybegynder
26. oktober 2001 - 20:20 #4
Hej Hekla !

Jeg går ud fra at du har lagt Back_end på et eller andet netværksdrev !!, og lagt front_end på en lokal maskines c:drev ?? - Hvis det er tilfældet, går du ind i Funktioner / Databasefunktioner / Styring af sammenkædede tabeller. Herefter skulle det hele give sig selv !!! - Lad mg lige høre hvis problemer er et andet end beskrevet ??

Claus
Avatar billede hekla Nybegynder
26. oktober 2001 - 20:50 #5
Tak for forslagene. Det var styrengen af sammenkædede tabeller, jeg ikke kunne finde.
I skriver det samme, men på hver sit sprog. Terry var først, så han får pointene.
Avatar billede mugs Novice
26. oktober 2001 - 21:54 #6
Terry > Finished your dinner? ;o)