Avatar billede uniedge Nybegynder
26. oktober 2001 - 17:32 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

kan ik få min p4 2gigahertz på et p4t-e motherboard til at starte!..

hey.. jeg har en p4 på et asus p4t-e motherboard jeg har 2 rd ram blokke på 256 mb hver, og de kører 800 mhz.. jeg kan ikk få startet computeren... alle blæserne kører, både cpu, gpu og strømforsyning.. motherboardet kommer heller ik med det \"klassiske bip\".. er der nogen der ved hvad der kan være galt?
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. oktober 2001 - 17:38 #1
Prøv lige at checke dine ramblokke, de skal trykkes helt i bund, det samme gør du med resten af kortene, AGP og PCI.
Avatar billede makse Nybegynder
26. oktober 2001 - 17:38 #2
Avatar billede uniedge Nybegynder
26. oktober 2001 - 17:51 #3
oki følger også debatten http://www.eksperten.dk/spm/125941 men mit problem er lidt anderledes for mine kølere kører fint... men det med kortslutningen tjekker jeg lige
Avatar billede teknik Juniormester
26. oktober 2001 - 17:51 #4
For at begrænse antallet af fejlkilder, så prøv at lave en \"skrabet\" model.
Dvs.
Afmonter alle indstikskort undtagen grafikkort.
/afbryd alle forbindelser til drev o. lign

Hvis ikke du så får \"POST\" på skærmen, så er fejlen indkredset til
MB/PSU/CPU eller grafikkort.

Får du ikke \"POST\" så
Prøv at nøjes med den ene stang ram - virker det ikke, så den anden .
Lån et andet grafikkort og prøv med det.

Får du stadig ikke \"POST\", så er du nede ved at det er CPU eller MB som er defekt...
Skal så ombyttes v. forhandler.

Normal \"POST\" på skrabet system. = opstartstest fra BIOS, info om grafikkort - o.lign.
Derefter en Bootdrive faliure

mvh :-)
Teknik
Avatar billede uniedge Nybegynder
26. oktober 2001 - 17:52 #5
hvad kan der være galt hvis den ikke bipper?
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. oktober 2001 - 17:54 #6
Mange ting kan være galt hvis den ikke bipper, bl. CPU som teknik nævner!
Avatar billede uniedge Nybegynder
26. oktober 2001 - 17:57 #7
ja har også en skrabet model- der sidder kun grafikkort til. og et cd-rom drev.. men det kan så være at mine ram er defekte... bare lidt ærgeligt når det er rd 256 800 mhz ram jeg har købt- de er pænt dyre
Avatar billede uniedge Nybegynder
26. oktober 2001 - 17:59 #8
til [teknik].. men vil den ik stadig sige bip ved opstart.selvom cpu\'en er defekt?
Avatar billede teknik Juniormester
26. oktober 2001 - 22:01 #9
>>Uniedge Nej...ingen Bip...har lige haft en grillet T-bird...
Situationene er den samme:
Blæsere kører, Drev spinner op, men ingen lyd eller billede...

Da det er en P4 går jeg ud fra, at det er rimeligt nyt grej, så der er vel garanti på endnu.
Bare ind til forhandleren med \"skidtet\".
Avatar billede teknik Juniormester
26. oktober 2001 - 22:11 #10
Ved ikke om du så at totterfc\'s løsning var, at CPU ike sad ordentligt...
Noget med \"Bøjlen ikke oppe\"
Intel har jo barslet med et nyt sindrigt system til monteringen...kunne være noget med at CPU ikke får strøm før denne \"bøjle\" sættes på plads(op).
Avatar billede solver Nybegynder
31. oktober 2001 - 21:51 #11
Alle bundkort har en række forskellige lyde de kommer med, hvis der er fejl. Men disse lyde kan ikke produceres hvis CPUen ikke virker eller er forkert instaleret.
Der kommer lange endeløse bib hvis der er RAM problemer.
Et langt bib efterfulgt af tre korte betyder graffikkort problemer.
Og det velkendte bib under opstart betyder ingen fejl under POST.

Der er derfor INGEN problemer med dine RAM, med med din CPU.

Prøv den evt. hos en bekendt der også har P4
Avatar billede jens-j Nybegynder
07. november 2001 - 19:48 #12
Jeg ved at der har været en del fejl på de helt store maskiner. fejlen ligger i at en standart 300 Watt strømforsyning simpelthen ikke er stor nok til at trække ret meget over en 1,4 GHz!!!