Avatar billede eva Nybegynder
26. oktober 2001 - 17:26 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke finde modem

Hej
Jeg har en compaq presario 4620 med intern modem, nu har jeg fået lagt win 2000 på denne computer, men den vil ikke finde mit modem.

Jeg har været på compaq side men synes ikke jeg kan finde noget om modem eller driver som kan hjælpe mig, er der nogen der ved hvad jeg skal gøre for at komme på nettet igen.

Jeg har nemlig en bærbar med win 2000 som kører godt, derfor har jeg installeret dette på den gamle compaq som tidligere kørte med win95

Avatar billede donleavy Nybegynder
26. oktober 2001 - 17:28 #1
Prøv at søge efter ny hardware
Vær også sikker på, at dit modem er slået til i BIOS, hvis det er onboard
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. oktober 2001 - 17:33 #2
Sørg for at lave en Comport 3, Comport 3 bruges til interne modem.

Com1 & Com2 bruges til eksterne modem.

Du kan prøve at tilføje Comport 3 i Installer Hardware!
Avatar billede eva Nybegynder
26. oktober 2001 - 18:40 #3
Det prøver jeg. Hvis det ikke virker skriver jeg igen så i må have tålmodighed med pointene lidt endnu
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. oktober 2001 - 19:58 #4
Det er i hvert fald den måde jeg fik mit interne modem til at virke!
Avatar billede eva Nybegynder
27. oktober 2001 - 12:34 #5
Jeg har ikke så meget kendskab til pc\'er men har prøvet om jeg kan tilføje en comport 3 det lykkes ikke rigtigt. Hvis jeg bruger device management får jeg godt nok vist et modem af typen standard K56flex modem, den er installeret på port com 1, men jeg kan stadig ikke komme på nettet. Hvordan installerer jeg en comport 3??
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. oktober 2001 - 12:45 #6
Fjern først de modem du har prøvet at installere og prøv så at installere på ny, se om du kan finde et compaq modem i listen over modem.
Hvis du finder et compaq-modem så vælg det og se om den foreslår Com3, eller prøver du med det næste compaq-modem på listen indtil du forhåbentligt finder en der kan bruges!
Avatar billede eva Nybegynder
27. oktober 2001 - 12:52 #7
ok jeg prøver igen
Avatar billede eva Nybegynder
27. oktober 2001 - 13:06 #8
Virker ikke på nogen af de compaq modems som er på listen. Alle bliver kun accepteret på com 1

Andre forslag??
Avatar billede eva Nybegynder
31. oktober 2001 - 16:37 #9
Ingen hjælp. Jeg giver op. Bruger kun den bærbar i til nettet.