Avatar billede cyberesben Nybegynder
30. maj 1999 - 14:36 Der er 241 kommentarer og
1 løsning

ALLE: STREJK DEN 6.JULI!!!

Frit fra en besked på ICQ:

"Den 6. juni er der udlyst international strejkedag i Europa. Alle nternetbrugere opfordres til at lade være med at surfe, som en protest mod de høje priser for internetabbonnement. Vi ønsker at det feks. bliver som i USA, der skal indføres ''flatrate'', hvor man for en fast månedlig afgift kan surfe så meget man vil, uden andre udgifter."
Avatar billede cybles Nybegynder
30. maj 1999 - 14:43 #1
Strejk du bare løs cyberesben :-)
Avatar billede Dan Nim Seniormester
30. maj 1999 - 14:47 #2
Det kunne være fedt at gøre.

Men ærligt....vi får ikke en skid ud af det er jeg ret sikker på !

Avatar billede cyberesben Nybegynder
30. maj 1999 - 14:58 #3
cybles og chatstuff>> det virkede i spanien hvor der også var helt urimelige priser for telefonopkobling, pga. et monopoliseret firma
Avatar billede jumper Nybegynder
30. maj 1999 - 15:01 #4
Det skal organiseres bedre for at virke.

Hvis ikke medierne bliver gjort opmærksom på det, får man ikke en skid ud af det!

Strejk du bare løs, imens vil jeg surfe videre :)

/Thor
Avatar billede cyberesben Nybegynder
30. maj 1999 - 15:05 #5
Jamen så skriver jeg lige til nogle aviser og radio/tv dimser
Avatar billede Dan Nim Seniormester
30. maj 1999 - 15:14 #6
Det kunne faktis være noget om at man skulle brokke sig over priserne !

Men det skulle, som Jumper skriver organiseres i forvejen. Sådan at man er ude med budskabet i god tid :o)
Avatar billede cyberesben Nybegynder
30. maj 1999 - 15:33 #7
jeg har nu sendt beskeden videre til DR, TV2 og Ritzaus bureau. Har i andre forslag til hvad jeg gør ved den?
Avatar billede graae Nybegynder
30. maj 1999 - 16:02 #8
Jeg støtter cyberesben op, så er vi da i hvertfald to  :o)

/Graae
Avatar billede Dan Nim Seniormester
30. maj 1999 - 16:05 #9
samme her, men det skal planlæges noget tid før !
Avatar billede daduck Nybegynder
30. maj 1999 - 16:17 #10
6 dage er der massere af tid...

Send bare beskeden rundt til alt og alle (icq, e-mail osv.).
Avatar billede jesperw Nybegynder
30. maj 1999 - 16:30 #11
Det skader jo ikke at prøve, så jo hvorfor ikke!!!

Ned med de høje priser!!!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
30. maj 1999 - 17:03 #12
tak skal i have alle jer som støtter det...

jeg kan bare bede jer om at sende beskeden videre og så hvis nogen har kontakt til noget avis/tv/radio/nyheds bureuaer, så skriv til dem om det!!!
Avatar billede klas Juniormester
30. maj 1999 - 17:05 #13
sætter en besked om det ind på www.cosmic.dk og nok også www.mp3musik.dk
Avatar billede jumper Nybegynder
30. maj 1999 - 17:07 #14
Lad os alle skrive læserbreve til dagsbladene!

Det kunne f.eks. være Politikken, Ekstra Bladet, Jydske Vestkysten, osv..

Hvis I er med på det, kunne vi jo oprette en hjemmeside om aktionen.

Hvordan er opbakningen til dette? Jeg stiller serverplads til rådighed!

/Thor
Avatar billede cyberesben Nybegynder
30. maj 1999 - 17:22 #15
det er i orden... jeg kan godt strikke en side sammen...

nogen forslag til hvordan den skal laves (stil/indhold/grafik) osv?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
30. maj 1999 - 17:28 #16
jeg har lige spurgt en dansker som er i USA om hvad han gav for at surfe:
"Jeg giver 15 dollars for 200 timer om m[neden......."
Avatar billede jumper Nybegynder
30. maj 1999 - 17:32 #17
Forslag:

Simpel, men informativ.

På hovedsiden et kort grundlag for strejken, og derfra links til et par undersider, hvor strejken og dens virkemåde uddybes.

/Thor
Avatar billede jumper Nybegynder
30. maj 1999 - 17:40 #18
Jeg har lige oprettet http://www.netstrejke.dht.dk

Det peger over på http://www.larholm.dk/netstrejke

Når du laver nogle sider, så send dem til min email: thor@larholm.dk

Så lægger jeg dem op.

/Thor
Avatar billede cyberesben Nybegynder
30. maj 1999 - 17:46 #19
ok det er i orden.. jeg prøver lige... de første sider bliver nok bare en kladde...
Avatar billede Dan Nim Seniormester
30. maj 1999 - 18:16 #20
Okay.

Jeg sætte også server plads.

Jeg kan sætte www.warp-space.dk op hvis i ønsker det.

Nogen interesse ?

Lad os få gjordt noget ved de skide priser *G*
Avatar billede Dan Nim Seniormester
30. maj 1999 - 18:17 #21
Jeg kan godt lave grafik osv...

I kan se på www.warp-space.dk hvad mine evner kan ( de kan mere end det ).
Avatar billede cybles Nybegynder
30. maj 1999 - 19:16 #22
Godt nok 'eksperter' så er der ved at være 5 med i strejken, nu mangler vi bare en kasse bajer en megafon og en nogle slagsange :-)))
Avatar billede graae Nybegynder
30. maj 1999 - 19:55 #23
Hejsa allesammen

Jeg tror at det er nødvendigt at vi skriver til landets internetudbydere, så de for alvor er klar over hvad vi vil ha´.
...Men vi skal allesammen sende en mail, for det kræver nok at der er mere end en der synes at priserne er for Djonni-Brian agtige!

/Graae
Avatar billede missing Nybegynder
30. maj 1999 - 20:23 #24
Det er helt at fint at lave en sådan internet strejke, især hvis den kan ses i statistikken over internet besøg den dag (måske lidt sent ude at oplyse om den).

Jeg er klart med, og synes at der skal laves nogle effektive bannere, i alle de brugte bannerstørrelser, og tilmeldes til ALLE bannerswaps, så flest muligt ser det (Jubii bannere er nok for dyrt).

Sig til hvis jeg kan hjælpe med at lave noget !

/Thomas ICQ#=38646359
Avatar billede cyberesben Nybegynder
30. maj 1999 - 21:20 #25
jumper>> nu har jeg mailet dig en side du kan kyle op!!!

TIL ALLE: når jumper uploader så kan i se den på http://www.netstrejke.dht.dk !!!
Avatar billede gozar Nybegynder
30. maj 1999 - 21:26 #26
En "Intenet strike"!!

Tja hvoffer ikke, men tror i det vil have nogen virkening hvis det kun er 1 dag!!!! (sådan har jeg forstået det)
Hvis det nu var over en uge sk kunde vi ramme dem der hvor det virkelig gør undt...
Nemli i penge pungen!!!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
30. maj 1999 - 21:36 #27
jeg er med på at vi strejker 1. 2. 3. og 4. juli....

der er nemlig festival :-)
Avatar billede Dan Nim Seniormester
30. maj 1999 - 21:40 #28
jeg ville sku gerne strejke i en uge.

Men det er ikke muligt for mig, så meget bruger jeg internettet. Men 1 dag's tid kan vel nok gå !.

Noget andet.

Jeg kan godt bixe nogle banner sammen. Hvad for noget tekst skal der står på det/dem ?

Noget andet igen.
Var der ingen interesser for at bruge www.warp-space.dk til strejke hjemmesiden ?
Avatar billede cybles Nybegynder
30. maj 1999 - 21:42 #29
Jeg bliver nødt til at blande mig. Ideen er rigtig god, men dette er alt for uorganiseret, hvorfor ikke lave en dansk strejke som er godt sat iværk.

Vi behøver ikke at gå med i strejken som der bliver holdt d 6 men i kan lave jeres egen.

Cyberesben du kan ikke samligne os med USA her bor der ca 5 mil mennesker i USA er der ikke 10 gange flere brugere nej det er 100 gange flere. Samlign os med nogle andre lande fra E.U det vil gøre det lidt mere realt, nå det var alt her fra held og lykke med det.
Avatar billede Dan Nim Seniormester
30. maj 1999 - 21:50 #30
Jeg er HELT FULDSTANDIGT enig med "cybles"

Lad os planlægge det i god tid, og få en god strejke op at køre !

Avatar billede jesperw Nybegynder
30. maj 1999 - 21:51 #31
HALLO, det kan godt være at det bare er mig der er dum, men Cyberespen:
Du skriver både 6.juni og 6. juli.
Hvilken dato er det???
Avatar billede cyberesben Nybegynder
30. maj 1999 - 21:53 #32
*GG* ups, den dato i overskriften er vidst forkert... det er 6/6 1999

ADMIN>> vil du ikke ændre overskriften så JULI bliver til JUNI?
Avatar billede cybles Nybegynder
30. maj 1999 - 21:55 #33
Jeg ville gerne støtte jer. Men jeg tror desværre de blive lidt sure på mig på mit arbejde hvis rykker vores forbindelser ned en dag :-) så rigtig god arbejdslyst og sørg for at komme ud med det til alle medier, har i tænkt på muligheden for at spille tele selskaberne ud mod hianden ? de har jo i forvejen lidt problemer med at finde ud af hvad der skal stilles op med kobberet ? måske der var af de alternaertive selskaber som ligefrem ville støtte jer ....
Avatar billede cyberesben Nybegynder
30. maj 1999 - 21:56 #34
chatstuff>> warp-space er en fed side men adressen jumper har lavet er nemmere...
Avatar billede cyberesben Nybegynder
30. maj 1999 - 21:58 #35
hmm cybles>> god ide...

har du et forslag til at spille selskaberne ud imod hinanden? eller navne på alternativer?
Avatar billede cybles Nybegynder
30. maj 1999 - 22:01 #36
Jeg ved at mobilix og cybercity har store problemer med de høje afgifter som tele dk tager for at leje ud til dem. Det samme gælder mange af de andre selskaber.

Så få en af dem til at støtte jer så er der gennemslagskraft i det projekt.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
30. maj 1999 - 22:15 #37
tror du vi kan så tele2 til det?

de ejes vist nok af sonofon, som jo var et at de første firmaer som gav teleDK konkurrence...
Avatar billede cybles Nybegynder
30. maj 1999 - 22:18 #38
cybresben : prøv at tage kontakt med dem, fortæl dem at det her kan faktisk give dem en rigtig god medvind i befolkningen hvis ikke de er med på den findes der jo andre selskaber :-)
Avatar billede Dan Nim Seniormester
30. maj 1999 - 22:22 #39
cyberesben....okay.

Skullle jeg lave nogle banner ?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
30. maj 1999 - 22:23 #40
ok... jeg vil nok selv starte med sonofon/tele2 da jeg selv er "kunde" hos sonofon og uni2
Avatar billede cyberesben Nybegynder
30. maj 1999 - 22:24 #41
jumper skriv lige når du får uploadet siden der... jeg ville gerne kunne sende adressen til dem på ICQ
Avatar billede cybles Nybegynder
30. maj 1999 - 22:26 #42
Har i registreret domæne navnet www.strejke.dk det kan godt betale sig med et godt domæne navn til dette projekt.
Avatar billede cybles Nybegynder
30. maj 1999 - 22:28 #43
Og der sider garrenteret en der godt vil smide lidt skillinger til dette mod lidt reklamer for e,v,t et alternativ tele selskab :-)))
Avatar billede cyberesben Nybegynder
30. maj 1999 - 22:30 #44
eller protest.dk
Avatar billede Dan Nim Seniormester
30. maj 1999 - 22:38 #45
cyberesben..protest.dk - er taget!

Jeg vil gerne stå for at registre det.

600,- koster det. Vi mangler bare en sponsore !
Avatar billede jumper Nybegynder
30. maj 1999 - 22:39 #46
Siden er nu oppe at køre, kig ind på www.netstrejke.dht.dk

cyberesben, jeg rettede i dit Javascript kode. Det er nu samlet i en funktion, og fylder meget mindre :)

Lad os prøve at få fat i Sonofon, Mobilix og Cybercity. Det skal nok give noget publicity.

I forvejen begrænser TeleDanmark også andre teleselskabet fra at kunne udbyde f.eks. ADSL. De kommer selv med en skrabet udgave af ADSL, og påstår at de andre teleselskaber ikke har det nødvendige tekniske udstyr (yeah, right).

Send adressen videre til alle, så de kan blive gjort opmærksomme på det!

/Thor
Avatar billede klas Juniormester
30. maj 1999 - 22:43 #47
der er en "runtime error" på alle siderne..
Avatar billede cyberesben Nybegynder
30. maj 1999 - 22:47 #48
chatstuff>> det kan vi måske få sonofon til.. det er sgu så gavmilde *S*
Avatar billede cyberesben Nybegynder
30. maj 1999 - 22:48 #49
der skulle stå "DE er sgu så"....
Avatar billede jumper Nybegynder
30. maj 1999 - 22:49 #50
Kan du være lidt mere præcis, klas?

/Thor
Avatar billede Dan Nim Seniormester
30. maj 1999 - 22:51 #51
cyberesben.....ja. Prøv at kontakte dem.

Jeg ser at siderne køre..

Min egen mening..
Vi prøver at få en SERIØS strejke op at køre. Så hvorfor fan... ikke også lave en ordenligt side dertil. Andre folk skal jo ikke tror at vi er nogle useriøse folk som bare "leger".

Så. Lav et nyt design. Jeg vil gerne hjælpe hvis det behøves !!!
Avatar billede jumper Nybegynder
30. maj 1999 - 22:52 #52
Hvad med at få en webhotel udbyder til det?

Så kan de jo få reklameplads på siden!

/Thor
Avatar billede Dan Nim Seniormester
30. maj 1999 - 22:53 #53
Jeg har plads til et domain navn mere på mit hote.

Jeg kontakter min udbyder imorgen !.
Avatar billede cybles Nybegynder
30. maj 1999 - 22:53 #54
chatstuff : jeg er nok tilbøjlig til at give dig ret.
Avatar billede jumper Nybegynder
30. maj 1999 - 22:54 #55
chatstuff, jeg er i gang med et nyt design. Lige til at starte med skulle siderne bare op og køre.

Jeg lægger også et debatforum ind, så folk kan komme med sin mening.

Var det noget med en virtuel underskrifts indsamling?

/Thor
Avatar billede jumper Nybegynder
30. maj 1999 - 22:55 #56
chatstuff: netstrejke.dk er IKKE optaget. Lad os tage den!

/Thor
Avatar billede klas Juniormester
30. maj 1999 - 22:56 #57
der står bare at der er en runtime error i linie 9 .. bruger Iexplore 5.0 engelsk version.. er jeg den eneste der får den besked?  sætter et link op til siden om lidt på www.cosmic.dk :o)
Synes det er en fed ide.. sig til hvis der er brug for hjælp..
Avatar billede cyberesben Nybegynder
30. maj 1999 - 22:56 #58
Jeg har lige sendt en URL til dem på min ICQ:
URL: http://www.netstrejke.dht.dk/
Description: Synes du det er dyrt at være online? Kig her og send den videre!
Avatar billede Dan Nim Seniormester
30. maj 1999 - 22:57 #59
jumper...okay.

Igen igen igen.

SKAL JEG LAVE NOGLE BANNER ?????

Hvad skal der stå på dem ?

God idee med virtuel underskrifts indsamling.

Istedet for at blive ved med at skrive her på eksperten.dk så lad os snakke over ICQ

I kan kontakte mig via #5637764
Avatar billede Dan Nim Seniormester
30. maj 1999 - 22:58 #60
jumper....ja. HELT ENIG.

Lad os købe det domain. Men vi mangler en sponsor !
Avatar billede jumper Nybegynder
30. maj 1999 - 23:00 #61
chatstuff, lav du bare nogle bannere :)

Tekster:
For høj minuttakst på nettet? Klik her, og gør en forskel.

Eller noget i den retning...

klas, det er stylesheet'et, retter det nu...

/Thor
Avatar billede klas Juniormester
30. maj 1999 - 23:01 #62
viborgnet er nogle gange med på at sponsorer sider.. så kan den også komme hurtugt op,, de kan som regel have domænet klar samme dag..
Avatar billede jumper Nybegynder
30. maj 1999 - 23:05 #63
klas, brokker den sig stadig over en runtime error?
Det er en god idé med viborgnet, hvem bor deromkring og kan kontakte dem?
Ellers er der også mange andre webhotel udbydere...

Jeg går på ICQ i morgen, jeg skal i seng nu. Eksamen i morgen tidlig :)

Hygge, vi må snakke videre om det i morgen...

/Thor
Avatar billede klas Juniormester
30. maj 1999 - 23:06 #64
bor i viborg :o)  kan godt snakke med dem.. har i forvejen 4 domæner hos dem .o9
Avatar billede cyberesben Nybegynder
30. maj 1999 - 23:13 #65
jumper>> hvis du gider så må du gerne fjerne
if (top.location.href != document.location.href ) top.location.href = document.location.href;

da det er den der giver fejl i exploder
Avatar billede cyberesben Nybegynder
30. maj 1999 - 23:17 #66
det er ikke styleshit'et... det er den kode der checker om den er i en frame
Avatar billede quak.dk Nybegynder
30. maj 1999 - 23:18 #67
Jeg kan nok også hjælpe lidt jeg har et super hotel hos Digiweb.dk, hvor jeg og en del andre har webhotel... Der kunne i få jeres domain for kun 200 og abl ville koste 60 om måneden, men det ville jeg sikkert kunne få Digiweb.dk til at betale da jeg/vi er en meget god kunde
Avatar billede quak.dk Nybegynder
30. maj 1999 - 23:20 #68
Plus at vi kun er 10 på en hel server så hastigheden ville være *****... der er nemlig fra 100 og opefter på normale servere
Avatar billede warfly Nybegynder
30. maj 1999 - 23:22 #69
Unden omtale i pressen hjælper det ikke noget at strejke...
Er der nogen der har givet noget videre til aviser og lignende ?
Avatar billede Dan Nim Seniormester
30. maj 1999 - 23:25 #70
warfly...det skulle være givet videre ja.

Avatar billede cyberesben Nybegynder
30. maj 1999 - 23:26 #71
vi kan allerede nu også annoncere strejke 1. 2. 3. og 4. juli

det er der der er festival... og det fede ved den periode er også at medierne ikke har noget skrive om, så de bringer mindre ting op... (sidste år var det salmonella og børneporno)

det kunne vi nok udnytte
Avatar billede klas Juniormester
30. maj 1999 - 23:27 #72
ok.. det lyder fedt... spørger i ikke, så dropper jeg viborgnet
Avatar billede dontron Nybegynder
30. maj 1999 - 23:27 #73
Til Esben von Buchwald og Thor Larholm.
Før jeg Mass spammer denne glimrende side i har lavet ud til samtlige 350 på min ICQ liste - så må i meget gerne rette den java fejl som hærger samtlige sider på http://www.netstrejke.dht.dk/

(tror det er den her :  if (top.location.href != document.location.href ) top.location.href = document.location.href;
)

(har testet med IE4 og IE3)

Avatar billede ulrik Nybegynder
30. maj 1999 - 23:28 #74
Jeg synes det er godt stablet på benene, jeg støtter det 100% Jeg har også snakket med nogen fra Canda ovs. I forhold til Danmarks priser er det faktisk gratis derover :)

Det er allerede blevet godt kendt, jeg har ihverfald modtaget over 10 messages omkring det på ICQ :)
Avatar billede klas Juniormester
30. maj 1999 - 23:28 #75
vi kan også hurtigt få alle surferes opmærksomhed ved at arrangere banner kampager på alle store sites.. det skulle vel ikke være noget vildt problem
Avatar billede cyberesben Nybegynder
30. maj 1999 - 23:36 #76
dontron>> har bedt jumper om at rette det
Avatar billede ulrik Nybegynder
30. maj 1999 - 23:36 #77
Jeg har lige skrevet et brev til Jyllandsposten, så må vi bare håbe at de også har i sinde at bakke os op :)
Avatar billede signout Nybegynder
30. maj 1999 - 23:36 #78
Nej, hvor er i da bare naive! :-)
Avatar billede jonaskvl Nybegynder
30. maj 1999 - 23:37 #79
Husk lige at smide noget information på Usenet..
Avatar billede cyberesben Nybegynder
30. maj 1999 - 23:39 #80
dontron>> jeg ser at du er fra jubii... var det muligt at i kunne hjælpe os med bannerplads?
Avatar billede teleslaven Nybegynder
30. maj 1999 - 23:40 #81
En kommentar:

Det er en glimrende idé, men det er alt for lidt at have 6 dage til at arrangere
det og frem for alt til at få folk til at forstå at det er seriøst ment. En seriøs protest vil kræve mindst en måneds forberedelse og en helvedes bunke fodarbejde. Hvis i laver en halvkikset protest nu, vil det ødelægge effektiviteten af en senere, mere seriøs, protest.

Hjemmesiden er god og informativ (baggrunden er måske lidt flower-power agtig) men med den afsluttende kommentar om at man jo altid kan lave en ny aktion under Roskildefestival skyder i jer selv godt og grundigt i foden.

Mit råd er: Udsæt datoen eller drop det, ellers laver i bare mere skade end gavn
Avatar billede mortenb Nybegynder
30. maj 1999 - 23:41 #82
Læs mere om den europæiske strejke her

http://www.telecom.eu.org/
Avatar billede Slettet bruger
30. maj 1999 - 23:42 #83
Jeg syntes det er en pæn side :o)

og jeg skal alligevel arbejde den dag *gg*

/mcp
Avatar billede jonaskvl Nybegynder
30. maj 1999 - 23:42 #84
Jeg må nok sige jeg er enig.. desværre er det jo nok ved at være for sent.. så man må vel prøve at få så mange med som overhovedet muligt..
Avatar billede cyberduck Nybegynder
30. maj 1999 - 23:47 #85
Glimerende initativ!

Men hvad med alle dem der ikke har ICQ, de finder aldrig ud af at der er strejke.
Der kræves en eller anden masiv mediebegivenhed (i nyhederne, banner på store sites som jubii og pcworld eller ligenende!)

Desuden ejer Sonofon da ikke Tele2. Tele2 er nordens (vist nok) allerstørste televirksomhed!
Tele2 har købt UniC og et par andre danske inet virksomheder.

>>Signout: OK - men vi forsøger sku da noget! Det er jo ikke alle der får arbejdspladsen til at give en 2MBit forbindelse hjem til, eller hvad det nu lige er du har!
Avatar billede ulrik Nybegynder
30. maj 1999 - 23:49 #86
Nu har jeg også skrevet til SOL, ComON og Cyberlife, det bliver også skrevet på www.spilcentret.dk da jeg er med til at stå for siden :)
Avatar billede jonaskvl Nybegynder
30. maj 1999 - 23:51 #87
mm.. det virker sgu godt nok lidt forkvaklet det her.. det man gerne vil opnå er en kampagne ligende "Free Speach on the net" hvor man kunne finde de der små bannere stort set over hele nettet .. men det kræver at man lige sætter sig ned og gennemtænker hvordan det skal løbe af stablen ..
Avatar billede tusse Nybegynder
30. maj 1999 - 23:53 #88
Jeg vil med glæde hjælpe til og det hele
Jeg kan programmer eog Designe i Photoshop..

Mit ICQ nummer  er 37366562
Kontact mig.. Så er jeg til råddighed..
Og jeg støtter dette her 100 %

Hilsen  Tusse ( Tusse@post.tele.dk )
Avatar billede Dan Nim Seniormester
30. maj 1999 - 23:58 #89
hvorfor er vi ikke med på http://telecom.eu.org/
Avatar billede cyberesben Nybegynder
30. maj 1999 - 23:58 #90
tak skal i alle have for jeres interesse!!!!

der er sket meget mere end jeg regnede med
Avatar billede arkibal Nybegynder
30. maj 1999 - 23:59 #91
God ide

Men jeg er lidt forviret.. d. 6. juni eller 6. juli..

Begge datoer er angivet på toppen af denne side.
Avatar billede knogle Nybegynder
31. maj 1999 - 00:00 #92
jeg er med på det...
jeg syntes at det er en kanon ide, og jeg ved at der er mange der er enige..

ICQ: #19234838
Avatar billede klas Juniormester
31. maj 1999 - 00:02 #93
det er rigtigt nok at det kan være svært at få det hele stablet på benene.. men jeg synes godt at folk kan strejke d. 6 - tror sagtens at vi kan nå at komme ud til største delen af de danske surfere.. de skal bare overbevises om at det er alvor...  hvis der snart er et banner klart så smid lige en url til det herinde..
Avatar billede cybles Nybegynder
31. maj 1999 - 00:03 #94
Ok Grønland er nu også med giv en klar melding når siden er klar til at blive oversat.
Avatar billede mortenborg Nybegynder
31. maj 1999 - 00:04 #95
Jeg kan se at mange ligesom mig er imod at det sker sŒ hurtigt og sŒ lidt organiseret, men... jeg mŒ jo nok selv erkende efter at have unders¿gt det lidt at... vi er sq da n¿dt til at v¾re med nŒr de andre lande g¿r det hvis det skal have noget effekt.
Er der nogen der ved hvor seri¿st andre europ¾iske lande gŒr ind i det?

Om ikke andet vil jeg blot sige at 4fun.dk og Artomania hermed giver gratis annoncering til projektet sΠsnart der er en ordenlig side klar uden JavaScript fejl og en der ser lidt mere professionel ud (undskyld til den der har lavet den).

Jeg har kontaktet Dagens Joke ogsΠsΠmon ikke de ogsΠmelder sig snart :-)

- Morten
Avatar billede icedice Nybegynder
31. maj 1999 - 00:04 #96
Jepz
Så er det min tid til kommentar.
teleslaven har ret der skal nok desværre mere tid til, men ellers er ideen god. Hvis der er mange der skriver til de forskellige medier(aviser, radio og TV) vil det virke bedre end hvis de kan se at det er en mand der bare sender det hele ud.
Det skal i lige tænke over.
Det fedeste var hvis man sagde at man ville give alle de penge vi sparer på en måned til "Flygtning 99" ville det være noget halt andet. Men DET kræver fodarbejde af kaliber.
Man laver jo heller en strejke "in real" på en enkelt uge vel???
Avatar billede Dan Nim Seniormester
31. maj 1999 - 00:05 #97
macmaster....jeg vil gerne lave siden.....men jeg tror sku ikke at jeg må. Jeg ved ikke hvorfor !
Avatar billede cyberduck Nybegynder
31. maj 1999 - 00:17 #98
JA der MÅ rettes lidt op på homepagen!

Hvis der er nogen der gider lave et banner (der virkelig siger noget) så kan jeg måske få det placeret på en del store danske websites.

Hvis der er nogen der har lavet et banner, så smid lige en URL herind!

PS: Jeg har kontaktet pcworld.dk og forespurgt om de vil lave en mindre artikel om strejken på deres nyhedsside.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
31. maj 1999 - 00:18 #99
jeg har lige fået en mail fra en mand på get2net...

han siger at vi nok skal lave det på en anden måde... jumper jeg sender den lige til dig hvis du så kan lægge den ud på siden
Avatar billede mortenborg Nybegynder
31. maj 1999 - 00:18 #100
Mange er sq lidt tvetydige synes jeg... kunne alle der er 'in' ikke lige skrive sig pŒ herunder sŒ vi ved hvor mange der seri¿st tror pŒ det og gŒr aktivt med i arbejdet?

I'm in! :-)
Avatar billede mortenb Nybegynder
31. maj 1999 - 00:23 #101
Forslag

Hvis du er på IRC så join

#netstrejke på EF-Net
Avatar billede sticky Nybegynder
31. maj 1999 - 00:24 #102
Internettet er nede hos mig den 6/6, det er helt sikkert!!!
Avatar billede DaneX Praktikant
31. maj 1999 - 00:26 #103
Og dem der er på Undernettet kan jo også joine #Netstrejke

DaneX
Avatar billede cyberesben Nybegynder
31. maj 1999 - 00:27 #104
eller ups... det var en mand fra hillerød net party
Avatar billede cyberesben Nybegynder
31. maj 1999 - 00:32 #105
jumper>> ret linie 10 please... der er MANGE der brokker sig

der er en der siger at det virker bedre med
if (top.frames.length != 0) top.location=self.document.location;

men jeg ved det ikke
Avatar billede tusse Nybegynder
31. maj 1999 - 00:36 #106
Nu har vi snart informeret ca. 50.000 personer og en hel masse aviser og Tv.

Og nu skal alle på ICQ bare vide det!..

Det går hedt til her klokken  00.33 om natten :)

Mvh Tusse ICQ 37366562
Avatar billede yezper Nybegynder
31. maj 1999 - 00:36 #107
REKLAME

Da jeg står for reklamen på to sites (i alt ca. 2100 visninger pr. dag), kan jeg godt arrangere noget reklame på disse sites.

Banner størrelser: 1 468x60 og 1 250x60

Det er da en begyndelse... e-mail mig på webmaster@cyber4all.com, hvis det har interesse.
Avatar billede jinxed Nybegynder
31. maj 1999 - 00:36 #108
Jeg prøver lige og finde ud af noget med et domæne navn!

netstrejke.dk lyder godt

Thor > hvis jeg får det skal jeg bare "linke" det til din server (cname)?
Avatar billede cyberduck Nybegynder
31. maj 1999 - 00:40 #109
Yezper: det med banner lyder virkelig godt!

Men spørgsmålet er hvem der skal lave bannerne ?

Tusse: er det noget du kan finde ud af?? Det skal være SLÅENDE bannere, evt. gif med nogle hårde tekster!
Avatar billede jinxed Nybegynder
31. maj 1999 - 00:43 #110
Glemte noget : )

icq 31601502
Avatar billede cyberduck Nybegynder
31. maj 1999 - 00:49 #111
Jeg glemte også noget:

ICQ:  # 5498219
Avatar billede icedice Nybegynder
31. maj 1999 - 00:51 #112
Oss mig
ICQ# 31423826
Avatar billede ulrik Nybegynder
31. maj 1999 - 00:56 #113
Jeg har prøvet at pifte siden lidt op, prøv at se hvad i synes og kom med en lille kommentar!

http://195.41.224.85\Internet Strejke\index.html
Avatar billede Dan Nim Seniormester
31. maj 1999 - 00:58 #114
Jeg har fået lavet et banner :

http://www.chatstuff.dk/stejke-banner.gif
Avatar billede DaneX Praktikant
31. maj 1999 - 00:59 #115
ulrik: Jeg kan kun sige at det er meget bedre end det andet. Men ok, det andet var også kun kladde, så vidt jeg kunne forstå :)
Avatar billede ulrik Nybegynder
31. maj 1999 - 01:00 #116
Banneret er pænt, men du skal nok overveje at sætte farten ned, det er ikke til at følge med :) Ellers er den bare fed!
Avatar billede DaneX Praktikant
31. maj 1999 - 01:01 #117
chatstuff:
Layoutmæssig er det godt...

MEN... det er ikke et link jeg sårn lige umiddelbart ville klikke på ...
Jeg mener at ordet "STREJKE" skal indgå.
Det vil få folks øjne op :o)
Avatar billede Dan Nim Seniormester
31. maj 1999 - 01:02 #118
ulrik....den er 10000 gange bedere.

Hvad er dit UIN ?
Vi skal lige have lavet en reklame side
Avatar billede ulrik Nybegynder
31. maj 1999 - 01:02 #119
Jeg kan godt forbedre det, jeg gik først i gang klokken 00.20, så jeg har haft rimelig travlt!
Avatar billede Dan Nim Seniormester
31. maj 1999 - 01:03 #120
danex...jeg laver et mere
Avatar billede ulrik Nybegynder
31. maj 1999 - 01:03 #121

Hvis vi kan få hostet det, kan jeg godt lave den i ASP!
Avatar billede Dan Nim Seniormester
31. maj 1999 - 01:03 #122
ulrik....igen.

Hvad er dit icq nummer ?
Avatar billede Dan Nim Seniormester
31. maj 1999 - 01:04 #123
Jeg hoster den bare
Avatar billede mortenb Nybegynder
31. maj 1999 - 01:05 #124
Ulrik
Siden holder total

Chatstuff
Fedt banner - jeg er bare bange for at det kan forveksles med en reklame for en teleudbyder :))
Avatar billede cyberesben Nybegynder
31. maj 1999 - 01:06 #125
alle jer der vil sige noget til MIG kan gøre det på ICQ#3678185
Avatar billede mortenb Nybegynder
31. maj 1999 - 01:07 #126
Jeg har plads på en server med asp
og laver selv asp

mit ICQ er 25412066

Avatar billede icedice Nybegynder
31. maj 1999 - 01:09 #127
chatstuff
Hvad med din ICQ #
Avatar billede arkibal Nybegynder
31. maj 1999 - 01:09 #128
Er der ikke en der kan sende en besked ind til Nat Radio på P3, jeg ville gerne, men jeg er på arbejde lige nu, og har ikke adgang til noget Mail Program
Avatar billede cyberesben Nybegynder
31. maj 1999 - 01:11 #129
ulrik>> din side som sådan er da meget pæn, men den er ca. ulæselig i netscape
Avatar billede icedice Nybegynder
31. maj 1999 - 01:13 #130
Ulrik godt skuldret. det er sådan noget vi skal bruge
Avatar billede cyberduck Nybegynder
31. maj 1999 - 01:14 #131
FEDT BANNER men her er lige et par forslag:

1. Pengene skal forsvinde langsomere!
2. Ordet STREJKE skal kommer bankende ind over banneret (ligesom med en skrivemaskine eller ligende)
3. Kraftigere skrifttype!
Avatar billede jinxed Nybegynder
31. maj 1999 - 01:17 #132
arkibal > Hvad er adressen?
Avatar billede deternal Nybegynder
31. maj 1999 - 01:20 #133
Nice idé, jeg ville jo ligefrem overveje at få net derhjemme hvis taksterne for net blev billig som "over there" eller jeg kunne få en ordentlig ADSL løsning (en uge max for mig at hente 100 mb derhjemme heh...".

Siden på www.netstrejke.dht.dk lider stadig af en javascript error, angiveligt i linie 10.

Jeg kan altså kun se nogle prøvefarve skema sider med forsk. font types...øhm er der noget hemmeligt jeg skal gøre for at se Ulrik's version af strejke siden?

Til sidst: det med at noget nødvendigvis skal forberedes i år og dag er noget pjat.. "intention is cause" LRH.

/Deternal
Avatar billede cyberduck Nybegynder
31. maj 1999 - 01:20 #134
4. og teksten "For høj minuttakst på internettet" skal være der lidt længere!
Avatar billede DaneX Praktikant
31. maj 1999 - 01:22 #135
Ang. Natradio, så har jeg skrevet ind (natradio@dr.dk).
Avatar billede icedice Nybegynder
31. maj 1999 - 01:22 #136
Jeg vil slutte herfra...
hold mig underrettet over ICQ ik? venner
The force may be with you
ICQ # 31423826
Avatar billede DaneX Praktikant
31. maj 1999 - 01:27 #137
Ang. den pris sammenligning, så skal de 85,- rettes til ca. 100,-

Kursen dags dato er nemlig 710,74 hvilket giver rundt regnet 105,-
Avatar billede cyberesben Nybegynder
31. maj 1999 - 01:30 #138
jumper>> har du fjernet den der bug med top.location?

der er MANGE der klager over den
Avatar billede klas Juniormester
31. maj 1999 - 01:34 #139
har lagt en besked ud på cosmic.dk nu.. så det ville smart hvis siden virkede... er der foresten andre som har fået omkring 200 mail fra dette indlæg??  får flere breve i minuttet, alle sammen hvor der står at cyberduck har kommenteret spørgsmålet.. men det er sq lang tid siden :o)
Avatar billede cyberduck Nybegynder
31. maj 1999 - 01:37 #140
Klas: Godt nok kommer jeg med en del kommentarer, men dog ikke så mange :-)

Det er nok serveren der IKKE KAN KLARE DET :-)
Avatar billede klas Juniormester
31. maj 1999 - 01:39 #141
fik 81 lige før ! på een gang og jeg tjekker hver 5. minut... der er faktisk mere end 200 i alt fra dette indlæg
Avatar billede DaneX Praktikant
31. maj 1999 - 01:40 #142
Ja, jeg kan heller ikke komme ind på siden, så derfor har jeg angivet http://www.netstrejke.dht.dk/ i mailen til P3 Natradio.

Forresten kunne jeg jo sende en mail ud til samtlige IBM medarbejdere i DK (ca. 3000) ... men på den anden side, så får jeg bare kappet hovedet af på arbejdet i morgen *G*

DaneX
Avatar billede cyberduck Nybegynder
31. maj 1999 - 01:41 #143
Jeg går i seng nu.
Vi må snakke vidre i morgen - bye!
Avatar billede DaneX Praktikant
31. maj 1999 - 01:43 #144
Ja, jeg slår vist liiiiiige det mail-halløj fra! hehe
Avatar billede ulrik Nybegynder
31. maj 1999 - 01:44 #145
jep
Avatar billede ulrik Nybegynder
31. maj 1999 - 01:46 #146
Skal vi have min side ind på www.netstrejke.dht.dk/ , grunden til at i ikke kan komme ind er fordi, min computer koblede af internettet så jeg fik en ny ip,

http://195.41.224.84/Internet%20Strejke/index.html
Avatar billede missing Nybegynder
31. maj 1999 - 01:52 #147
Lækkert design til siden Ulrik !!!

Prøver at lave et effektivt banner selv (ved godt der er flere der gør det)
Avatar billede ulrik Nybegynder
31. maj 1999 - 01:54 #148
Hvor skal jeg smækkr min side op henne?
Avatar billede DaneX Praktikant
31. maj 1999 - 01:58 #149
Ulrik:
Indtil videre kan du maile den i en ZIP til mig, så smider jeg den på www.skumleren.dk/netstrejke ... med mindre at vi får vækket Jumper og han smider den ind i stedet for den anden HP.
Avatar billede DaneX Praktikant
31. maj 1999 - 01:59 #150
Hovsa ... jeg glemte min mail-addy:

skovmose@dk.ibm.com
Avatar billede knogle Nybegynder
31. maj 1999 - 02:07 #151
mail medierne og fortæl at #netstrejke kan findes på de fire største ircnetværk :)

DALnet, IRCnet, UNDERnet og EFnet

Knogle@dalnet.dk
ICQ# 19234838
Avatar billede ulrik Nybegynder
31. maj 1999 - 02:09 #152
Så er den sendt!
Avatar billede ulrik Nybegynder
31. maj 1999 - 02:11 #153
Danex -> hvad er dit uin?
Avatar billede knogle Nybegynder
31. maj 1999 - 02:17 #154
til den der laver hjemmesiden:
kan du ikke skrive på siden at #netstrejke kan findes på de fire største ircnetværk :)

DALnet, IRCnet, UNDERnet og EFnet
Avatar billede ulrik Nybegynder
31. maj 1999 - 02:17 #155
Nu kan siden findes på :

www.skumleren.dk/netstrejke
Avatar billede DaneX Praktikant
31. maj 1999 - 02:19 #156
Ja ...

http://www.skumleren.dk/netstrejke er nu i luften :)

Ulrik:
Jeg har desværre ikke ICQ, da jeg ikke kan køre det gennem IBM's net pga firewalls :o/

Knogle:
Jo, jeg adder det lige at vi er kommet på IRC også :)
Avatar billede DaneX Praktikant
31. maj 1999 - 02:20 #157
Ulrik:
Lige en bemærkning...
skovmose@dk.ibm.com bliver checket gennem hele døgnet ... jeg har fast net herhjemme, så de tikker ind løbende.
Så hvis du har opdateringer til siderne, så mailer du bare løs :)
Avatar billede tusse Nybegynder
31. maj 1999 - 02:34 #158
hehe Ja, Jeg har fået over 450 mails på 3 timer :), Så det år hedt til - Skriv lige alle til Venster ( Folketinget )
De er jo imod Monopol :)

Tak...
Avatar billede cyberesben Nybegynder
31. maj 1999 - 02:41 #159
TIL ALLE DER PRØVER AT LAVET ET NYT DESIGN:
lige nu er det ikke så vigtigt med designet... det vigtigtste er indholdet...
jeg har fået nogle mails med kritik og dem kan i læse på

http://members.xoom.com/technojunkie/filer/mails.zip

det var det....
Avatar billede cyberesben Nybegynder
31. maj 1999 - 02:48 #160
jeg må bede jer linke til http://www.netstrejke.dht.dk/ i stedet for den anden, da det er http://www.netstrejke.dht.dk/ der bliver opdateret, og det er den som vi oprindeligt lavede...

danex>> lav en frame alias til http://www.netstrejke.dht.dk/ i stedet for at hente siden fra den anden server ind på din...

opdateringer kommer på http://www.netstrejke.dht.dk/
Avatar billede knogle Nybegynder
31. maj 1999 - 02:56 #161
jeg vil lige rose os alle der er med i det her:
selvom det måske kan ende med ingenting det her, så er det da rart at se hvor mange der støtter det.. der er jo ikke gået ret langtid siden at det hele blev startet :)

knogle@dalnet.dk
Avatar billede DaneX Praktikant
31. maj 1999 - 03:01 #162
Esben:

"danex>> lav en frame alias til http://www.netstrejke.dht.dk/ i stedet for at hente siden fra den anden server ind på din..."

Hvad er det lige du mener? Der er blevet efterlyst et nyt design ... det har vi fået ... hvorfor vil du så arbejde videre på den gamle side??
Avatar billede knogle Nybegynder
31. maj 1999 - 03:03 #163
fra IcyRoda:  jeg syntes at det er fedt det vi/i gør for det her og det er jo også et godt formål!!! så jeg takker alle der er med til at få det her projekt til at blive til noget

held og lykke drenge/piger
Avatar billede cyberesben Nybegynder
31. maj 1999 - 03:07 #164
det er siden http://www.netstrejke.dht.dk/ som er blevet sendt rundt til folk, og på den anden side der, mangler der bla. links til email osv.

http://www.netstrejke.dht.dk/  er i øvrigt også en langt nemmere adresse end http://165.12.45.194/bla bla osv.

og vi opdaterer http://www.netstrejke.dht.dk/  morgen

hvis nogen har forslagt til siden på dht.dk så send det til thor@larholm.dk
Avatar billede cyberesben Nybegynder
31. maj 1999 - 03:10 #165
det nytter jo heller ikke ret meget at den side på skumleren er der hvis det er http://www.netstrejke.dht.dk/  som bliver sendt rundt, vel?
Avatar billede DaneX Praktikant
31. maj 1999 - 03:19 #166
Esben:

"http://www.netstrejke.dht.dk/  er i øvrigt også en langt nemmere adresse end http://165.12.45.194/bla bla osv."

Min side hedder heller ikke "http://165.12.45.194/bla bla osv" ... den hedder www.skumleren.dk/netstrejke ... men det er også ligemeget ... det var bare et tilbud om at få en ordentlig designet HP op og køre. Og nej, det synes jeg (med alt respekt) ikke at din side er.

Jeg tager siden ned nu så...

(og forresten er skumleren.dk blevet annonceret overalt på IRC + de snakker om den inde på P3's Natradio-chat.)

Jeg vil dog takke Ulrik for den tid han har brugt på at lave den hjemmeside, som nu er blevet skrottet alligevel...
Avatar billede knogle Nybegynder
31. maj 1999 - 03:21 #167
jeg har hele aften mailet alle TV/RADIO stationer/aviser/firma som har med internet at gøre/venner/familie/nyhedsgrupper

- så jeg håber da at det hjælper lidt :)

knogle@dalnet.dk
ICQ# 19234838
Avatar billede devilx Nybegynder
31. maj 1999 - 05:30 #168
DANEX ER GUUUUUUUUD!!!!!!

nej nu skal i da bare blive uvenner. så skal i nok blive taget seriøst :o)
jeg vil holde med DaneX i at www.skumleren.dk/netstrejke er noget Pænere end den anden side...

Få nu lavet et banner hvis det skal op på nogle domains..

Hvis ikke der er kommmet et inden klokken 8:00 så laver jeg sgu selv et som boykottere jeres Strejke projekt

Webmaster@PartyZone.Dk
Http://www.partyzone.dk
Avatar billede mortenb Nybegynder
31. maj 1999 - 08:45 #169
hvorfor laver i ikke bare en redirect fra www.netstrejke.dht.dk til skumleren - så er der ikke nogen der kan se hvor de kommer hen
Avatar billede DaneX Praktikant
31. maj 1999 - 08:50 #170
mortenb:

Fordi Esben vil beholde sin egen side.

devilx:

Wauah! Takker! *G*
Avatar billede mortenb Nybegynder
31. maj 1999 - 08:52 #171
Den er oxo rigtig flot
især i forhold til ulriks *G*
Avatar billede razor Nybegynder
31. maj 1999 - 08:56 #172
Jeg støtter strejken 100%, men synes at ulrik's sider sparker lidt mere sten end den anden... THUMBS UP!!!
Avatar billede aneez Nybegynder
31. maj 1999 - 09:17 #173
Alt det her har taget jeg ved ikke hvor lang tid at læse....
er i klar over hvor meget der er at læse?
nå..... det er da en totalt sej Idé.....

Dog har jeg ikke helt selv det probelm!!
jeg er på StofaNet og betaler kun 4 øre i minuttet så jeg klare mig....

men hvis jeg kan hjælpe så:

Kontakt mig på ICQ 12374722 eller på anders_j@mail1.stofanet.dk

/@neez
Avatar billede Dan Nim Seniormester
31. maj 1999 - 09:21 #174
aneez.

Ja, men tilgængæld betaler du jo også fast 600,- pr. md !

Men er du gal at jeg godt gad af have StofaNet. Men det kan lille Esbjerg jo ikke få :o(
Avatar billede aneez Nybegynder
31. maj 1999 - 09:45 #175
syndt for dig ChatStuff
Jeg ved godt jeg betaler 698 kr men det er pr kvatal.... så det er 232 kr på måned.... så det er ikke så meget!!
men jeg kunne godt bruge den model vi kæmper for fordi at jeg sidder på jeg ved ikke hvor lang tid Hmmm. næsten hele tiden!!!
Hmmm.... hvornår bliver www.netstrejke.dhs.dk opdateret?

/@neez
Avatar billede graffen Nybegynder
31. maj 1999 - 10:00 #176
Hej gutter/gutinder

Fedt initiativ - hvis det skal lykkes til den 6. skal vi alle arbejde hårdt for at sprede ordet. Jeg har netop lagt et link ind på forsiden af min skoles elevserver. Blev der forøvrigt nogensinde lavet nogle gode bannere? Hvis der gjorde, så post lige URLen til dem, så jeg kan finde en god en at bruge.

/Graffen
(http://stud.htc.dk)
Avatar billede aneez Nybegynder
31. maj 1999 - 10:07 #177
Jeg kan da' også begynde at lave en bannere!
jeg prøver jeg lover ikke noget!
jeg putter dem på nettet når de er klar!
så skriver jeg en Url her!!
Avatar billede aneez Nybegynder
31. maj 1999 - 10:08 #178
ups en skulle være nogle!
Avatar billede bocker Nybegynder
31. maj 1999 - 10:15 #179
brug nu bare ulriks i stedet - hvor svært kan det være?
Avatar billede Dan Nim Seniormester
31. maj 1999 - 10:23 #180
Der ligger 2 banner på

http://www.chatstuff.dk/banner1.gif
http://www.chatstuff.dk/banner2.gif

Flere kommer til, den kommer til at hedde banner3,4,5 osv.....
Avatar billede aneez Nybegynder
31. maj 1999 - 10:26 #181
Cahtstuff>> Jeg arbejder på nogen bannere med slående texter!
Sig hvad jeg skal skrive i et banner så skriver jeg det!
Avatar billede quak.dk Nybegynder
31. maj 1999 - 10:27 #182
Som sagt kan jeg få det på en ASP server, med en del muligheder..

Hvis nogen interesse kan i kontakte mig på ICQ uin 4633819
Avatar billede Dan Nim Seniormester
31. maj 1999 - 10:28 #183
aneez...samme problem her

HVAD FOR NOGET TEKST SKAL DER STÅR PÅ VORES REKLAME BANNER ????
Avatar billede aneez Nybegynder
31. maj 1999 - 10:31 #184
JA EN ELLER ANDEN DER HAR FORSTANDT PÅ SLOGANER KOM MED ET FORSLAG!!
Avatar billede DaneX Praktikant
31. maj 1999 - 10:31 #185
Chatstuff & Aneez:

Der skal i hvert fald stå "STREJKE!" med fede bogstaver ... det er sgu noget folk reagerer på.

Det er jo ikke normalt at se i et reklame banner :o)
Avatar billede aneez Nybegynder
31. maj 1999 - 10:35 #186
Danex>> OK!

Chatstuff>> har du nogen flere bileder af penge end det på banner2?
gerne nogen sedler!
Avatar billede Dan Nim Seniormester
31. maj 1999 - 10:36 #187
aneez...nej. jeg havede selv problemmer med at finde det
Avatar billede graffen Nybegynder
31. maj 1999 - 10:37 #188
Jeg er enig med DaneX - Folk er ikke vandt til at se egentlige "politiske" budskaber i reklamebannere, derfor er det vigtigt med stærke ord.
Jeg synes at den banner med mønterne til højre er udmærket.
Avatar billede aneez Nybegynder
31. maj 1999 - 10:39 #189
Chatstuff>> hvordan laver du det med at fx text'en forsvinder i en gif?
Avatar billede Dan Nim Seniormester
31. maj 1999 - 10:40 #190
aneez....jeg laver tekten mere og mere gemmensigtig
Avatar billede aneez Nybegynder
31. maj 1999 - 10:42 #191
ok! hvilket gif program bruger du?
Avatar billede Dan Nim Seniormester
31. maj 1999 - 10:44 #192
Jeg bruger Adobe Photoshop til alt mit grafik !
Avatar billede jesperw Nybegynder
31. maj 1999 - 10:45 #193
jeg skriver bare for at kunne melde mig af det med e-mail
har lige slettet 400 mails
Avatar billede graffen Nybegynder
31. maj 1999 - 10:47 #194
jesperw : hehe jeg lavede samme nummer tidligere *S*
Avatar billede Dan Nim Seniormester
31. maj 1999 - 10:49 #195
OKAY ALLE SAMMEN

LAD OS STARTE EN NY TRÅ.

Jeg opretter en ny en nu, det tager lidt for lang tid at hentet !
Avatar billede DaneX Praktikant
31. maj 1999 - 10:50 #196
chatstuff:

God idé ... bare kom med adressen :o)
Avatar billede aneez Nybegynder
31. maj 1999 - 10:52 #197
Mit banner er klar i et midlertidligt look!!

http://members.xoom.com/aggemam/temp_banner.gif
Avatar billede aneez Nybegynder
31. maj 1999 - 10:54 #198
Cahtstuff>> hvad er dit ICQ Nummer?
Avatar billede Dan Nim Seniormester
31. maj 1999 - 10:55 #199
ikke helt dårligt.

Men det er jo ikke i 256*60

fremover, skrive venligst i
"ALLE: STREJK DEN 6.JULI!!! - FORSAT"
Avatar billede Dan Nim Seniormester
31. maj 1999 - 10:57 #200
mit nummer er 5637764
Avatar billede Dan Nim Seniormester
31. maj 1999 - 10:58 #201
men skriv i den anden tråd !
Avatar billede DaneX Praktikant
31. maj 1999 - 10:58 #202
aneez:

Hmmm... to ting:

1: Det går for hurtigt...
2: "Bliv Offline den dag!!" lyder ikke særlig godt i mine ører...

En anden ting kunne måske være at møntstakene skulle blive STØRRE pga det er dyrt?

(jeg er ikke så god med forslag - er bedre til kritik *G* - dårlig kvalitet, jeg ved det)
Avatar billede DaneX Praktikant
31. maj 1999 - 11:00 #203
chatstuff:

Jamen, så KOM dog med den nye tråd :o)
Vi venter jo bare på den nye adresse...
Avatar billede Dan Nim Seniormester
31. maj 1999 - 11:01 #204
Den er forfan... oprettet !!!!!!!!.

http://eksperten.dk/eksperten/spm.asp?id=1280
Avatar billede aneez Nybegynder
31. maj 1999 - 11:03 #205
Avatar billede snorke Nybegynder
31. maj 1999 - 11:31 #206
Debatten startede meget godt men så blev den til en intern snak mellem et par personer om at få lavet en side. Så gad jeg ikke følge med mere. Problemet er større end i tror! I USA skal man betale for at få lagt en telefon ledning ud til huset. I Danmark betaler man kun for stikket i huset. Og i følge staten skal alle kunne få telefon også i sommerhuset 30 km fra alting. Det koster!!! Meget mere end de 1600 man betaler for en oprettelse. Desuden er supporten hos internet udbyderne gratis (ikke Mobilix) Det koster også og have folk der. I hagler løs på Teledanmark som den store synder. Meeeen de andre tjæner vist også deres! Jeg vil også gerne have priserne ned. men så er der andre ting/services vi må undvære. Men for at komme til emnet så tror jeg de er lidt ligeglade med en enkelt dags strejke. Som firmaerne ikke bakker op. Hvis nogle (1000) chattere ikke går på nettet en dag så ændre det ikke meget. Slet ikke efter at de fleste firmer lige har fjernet ab. afgiften.
Avatar billede Dan Nim Seniormester
31. maj 1999 - 11:41 #207
--------STOP VENLISTE MED AT SKRIVE I DENNE TRÅD-------

Det er træls at skulle kigge 2 steder :o(
Avatar billede TRoXa Novice
31. maj 1999 - 13:53 #208
Jeg er til dels enig med Snorke, men jeg tror alligevel godt at prisen kunne sættes ned selvom vi har alle de services.

Jeg ved ikke med jer, men når man ringer ind til fx Teledanmark, og man virklig har et problem, så er det ikke så tit, at de kan hjælpe en med problemet. De kommer med mange "kloge" løsninger, men ingen af dem kan bruges til noget...Så derfor kan de lige så godt skrotte hjælpen...

nå men jeg støtter alle dem der "strejker" den 6 juni...

HURRA FOR BILLIGT INTERNET
Avatar billede zorrosbabe Nybegynder
31. maj 1999 - 14:17 #209
Okay...jeg har DROPPET at læse alle de indlæg der er her. MEN jeg støtter det her 100%!!!!!
Og jeg vil gøre hvilken som helst indsats jeg kan for at hjælpe med denne her aktion. Den eneste mulighed jeg selv har for at komme på nettet nu er fra mit arbejde, fordi jeg simpelthen ikke har penge til at betale for det derhjemme. PIS!!
Så jeg har heller ikke icq mere.. :((
Jeg arbejder som webdesigner for en lille virksomhed. Og jeg har lige talt lidt med min boss og vi vil da helt sikkert gerne hjælpe. Hun talte endda noget om at sætte priserne ned, hvis der kom et godt resultat ud af strejken.
Så jeg er den der IKKE er på nettet på nogen som helst måde på lørdag. I stedet for vil I kunne finde mig til chatfest på Bakken. *LOL*
Avatar billede thefreak Nybegynder
31. maj 1999 - 17:00 #210
Jeg har også opgivet, men er 100% med!
Og det samme er CA 20 mennesker jeg kender på IRC :)

LAD OS FÅ DE PRISER NED!!!
Avatar billede jacob_hs Nybegynder
31. maj 1999 - 17:08 #211
Jeg kan kun sige en tin om denne strejke. Jeg støtter forslaget 100 % og har sendt ICQ beskeden videre til alle på min ICQ-liste. Jeg har også skrevet en nyhed på.
<a href="www.brugnettet.dk">www.brugnettet.dk</a> Det lyder til at der er en del opbakning om forslaget.

Avatar billede cyberesben Nybegynder
31. maj 1999 - 17:22 #212
til alle>> NU HAR JEG LAVET NETSTREJKE VERSION 2.

for at i kan se den har jeg lagt den på
http://members.xoom.com/technojunkie/filer/netstrejke/

hvis nogen vil hoste den (jumper eller danex)
så hent den på
http://members.xoom.com/technojunkie/filer/ns2.zip

ulrik>> hvis vi kan blive enige kan vi overføre den der underskiftindsamling til den nye side

TIL ALLE: VI skal i gang med at finde på et mere velovervejet/velorienteret indhold til siden... jeg har fået mange mails om at folk synes vores meninger er lidt til grin. Og det synes jeg er vigtigt at få rettet!
Avatar billede graae Nybegynder
31. maj 1999 - 17:25 #213
...Jeg støtter idéen 110% op, men kan vi ikke undgå at skrive så mange beskeder herinde, jeg fik 630 beskeder i dag  :o(

/Graae
Avatar billede fragment Nybegynder
31. maj 1999 - 17:45 #214
Jeg har uploadet siden på www.righteous.dk/strejke indtil videre.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
31. maj 1999 - 17:49 #215
JUMPER>> PLEASE skynd dig at uploade den fil jeg mailede!!!
Avatar billede raz Nybegynder
31. maj 1999 - 18:19 #216
You guys...

Skriv b.l.a til Casper Christensen... paa dr.dk/mandril han er sjov, har kontakter og kan forstaa unge tossede mennesker... Jeg logger personligt helt af d.6.. bare fordi jeg syntes at jeg skal :) Alle rigtige "G33Kz" med respect for sig selv goer det osse.
Avatar billede thebeast Nybegynder
31. maj 1999 - 18:25 #217
Brug Ulriks side
Avatar billede tizzetrold Nybegynder
31. maj 1999 - 18:42 #218
DEt er en MEGET god ide' - Jeg har abb. hos Cybercity - de deler "bøder" ud hver gang ens forbrug overstiger 500,- - og det er for mig ved at være hver uge!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
31. maj 1999 - 20:55 #219
ok, jeg har lavet en mailinglist, netstrejke@onelist.com som man kan skrive til

ud over det er i velkommen til at ringe 22422444 hvis i har noget vigtigt
Avatar billede arimet Nybegynder
01. juni 1999 - 00:28 #220
Sådan!!!

Det er bare med at køre løs, man kan meget når man er mange og lidt når man er få.
Derfor kammerater foren jer. Lad dette blive til en ordentlig strejke som virkelig kan mærkes, om ikke andet så for solidaritetens skyld ....
Avatar billede Slettet bruger
01. juni 1999 - 00:41 #221
Jeg sletter dette spørgsmål snart da det fylder for meget på vores server og fordi min far arbejder hos TeleDK, så jeg vil nødig miste mine lommepenge hvis han bliver fyret!
Avatar billede fragment Nybegynder
01. juni 1999 - 00:46 #222
Tøse admin :)
Avatar billede arens Nybegynder
01. juni 1999 - 01:19 #223
Dit forslag på min hjemmeside nu og jeg holder mig også væk fra nettet denne dag.

Hilsen fra

arens
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
01. juni 1999 - 10:00 #224
Okay, jeg er da også med på ideen og efter de svar jeg har fået via e-mail (jeg tømte min adressebog, knap 150 e-mails) er der mange andre der er med, jeg vil også prøve at overtale dem på mit arbejde (Radiometer Medical... 1500 ansatte i DK, så vidt jeg husker), samt på vores Intranet (fordel ved at være Web Master!!)...
Endvidere, vil jeg så informere folk via IRC og div. andre chats!!
Ned med priserne!!!

/Tigerdyr
Avatar billede jacob_hs Nybegynder
01. juni 1999 - 11:31 #225
tigerdyr

Kunne du ikke lave lidt reklame for www.strejke.dht.dk

Er det en radio du arbejder på?? Så kunne du jo nævne dette.

mvh Jobbe

uin 6167879
Avatar billede wiseman Nybegynder
01. juni 1999 - 19:43 #226
Hvad med er kontakte 1 eller 2 internet udbydere, som har hørt om denne Netstrejke?? Forklar dem om sagen, og evt. arrangere et møde med TeleDanmark INet eller Nåske Uni2, Jo flere folk som er med på idén jo bedre.. "Gratis Lokal takst?" Hvis TeleDanmark laver dette nummer, kan de se frem til meget stor medie dækning, eller evt. en anden udbyder. Den unbyder som går ned i pris først vil få det største "scoop" i TV og Aviser. Jeg har snakket med TeleDanmark i Århus, Ang. et projekt hvor man laver lokal takst gratis, Vi har Handelsskolerne i kredsen med os, og 95% af alle virksomhederne, TeleDanmarks svar var: Vi er interesseret, lad os få et møde. Da det møde skulle holdes, nævnte de at de er til for at tjæne pange.. (Som om vi andre ikke også er det..) Men de var stadig interesseret.. Laver man et STOR stykke arbejde i den del af landet man bor i, kan dette påvirke TeleDanmark, for det er dem som sidder på pengekassen, og hvis Cybercity eller en anden udbyder skal være med på denne bølge, skal de have prisen meget langt ned, mon de kan det? Vi skal have overtalt en udbyder til at sænke prisen, for den første vil tjæne vildt på det, og det er jo det som alle firmaer vil.....

/ Wiseman^
Avatar billede cyberesben Nybegynder
01. juni 1999 - 20:57 #227
ok

ALLE! hent http://members.xoom.com/technojunkie/filer/netstrejke.doc og print den ud og hæng den op i jeres lokale by! den kommer på vores side senere
Avatar billede yebzqey Nybegynder
02. juni 1999 - 14:59 #228
Ok... Jeg skal nok gøre hvad jeg kan, for at budskabet kommer videre...
Avatar billede ryokan Nybegynder
02. juni 1999 - 15:56 #229
Apropo minut takster så udtalte Claus Ryskjær Petersen fra CyberCity.dk at sådan en løsning er på vej men som han selv siger det "Vi skal jo have teknologien med".
Ydre mere udtalte han at strejken nok bliver overflødig fordi teknologien er undervejs (han må jo have noget insider viden om det).
(fra TV-A d.1 juni 1999)

Jeg har også læst i maj numret af Privat Computer at Tele Danmrk vil introducere ADSL til juli.
Lad os se om det holder eller om det blot er endnu et ynkeligt forsøg fra Tele Danmarks side på at malke forbrugren.
Avatar billede fagbog Nybegynder
02. juni 1999 - 17:06 #230
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
02. juni 1999 - 21:48 #231
Desuden er denne strejke også blevet omtalt i nyhederne på TV3....
Og jeg må desværre sige at det IKKE er en radio jeg arbejder på, det er hospitals udstyr!!!
Avatar billede ryokan Nybegynder
03. juni 1999 - 11:20 #232
Men tigerdyr hvad mener du om Tele Danmarks forsøg på at udbyde ADSL til juli.

Mener du også at det er et ynkeligt forsøg på at skrabe kunder til sig eller hvad???

Hvad mener I andre om dette??
Avatar billede cyberesben Nybegynder
15. juni 1999 - 14:03 #233
!!!!!!TIL ALLE:!!!!!!

Kig på DR2 i aften kl 20.00-21.00.

Der vil jeg blive interviewet angående Netstrejken I Programmet U-land.

Hvis nogen har et videokort i deres puter er de MEGET velkomne til at optage det og maile en mpg eller avi eller whatever til cyberesben@postkontor.dk

Så ved i det.... vi er i fjernsynet, gutter!
Avatar billede phylox2 Nybegynder
26. februar 2000 - 20:42 #234
Er der så nogle, der har optaget den udsendelse ???
Avatar billede bitnissen Nybegynder
12. juni 2000 - 21:31 #235
Hmmm - kan godt være det bare er mig der har den her mening, men hvorfor strejke over høje netpriser, når de høje netpriser konstant falder - ret meget endda... hvor mange ville for ½ år siden have troet på 2 mbit flatrate med alle rettigheder til serveropstilling, fast ip + leje af router for kr. 796 om måneden (+moms)

Det er jo lige til at leve med :)

Men selvfølgelig kan de komme længere ned er det jo kun godt...
Avatar billede phylox2 Nybegynder
12. juni 2000 - 21:34 #236
:) LOL --- det er rigtigt nok ... hmm ... ½ år frem :

10 M/bit gennem elnettet ... gratis netværksspil og internet :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. maj 2002 - 21:31 #237
så er det snart tid til at "strejke" igen :)
Avatar billede nico2002 Nybegynder
02. juli 2002 - 12:19 #238
Er der aldrig nogen der har spurgt sig selv hvorfor man som privat bruger ik kan få mere end 512 i upload?
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. juli 2002 - 12:39 #239
næh... har ikke noget at bruge det til.
Avatar billede nico2002 Nybegynder
02. juli 2002 - 16:02 #240
Ja men det har jeg desværre da jeg vil køre en CS server for den clan jeg er med i.
Avatar billede goulduck Nybegynder
25. juli 2002 - 12:27 #241
ADSL teknologi......

Det skulle give for mange forstyrrelser på telefonnettet, hvis hastighederne skulle øges.
Men flyt til Sverige - der er der en af mine venner som har 2,5 mbit / 768 kbit. :)
Avatar billede michaelb.dk Nybegynder
18. juni 2003 - 22:07 #242
Lol.

Ps. sys ikk rigtig at linksne virker mere :-D