Avatar billede tktarget Nybegynder
01. marts 2000 - 18:16 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Relationer udgående fra een tabel til mange andre

Er der nogen, som kan fortælle mig hvor mange relationer man maks kan have på et felt fra en tabel?
Hvis man når loftet er der så en smart løsning til at komme videre, hvis den "centrale" tabel er påkrævet?
På forhånd tak
VH TK
Avatar billede jalle Nybegynder
01. marts 2000 - 20:58 #1
Det kommer an på hvordan dine relationer forbinder tabellerne. Den eneste begræsning er faktisk er, hvis du prøver at lave flere relationer mellem den de samme tabeller, men ikke hvis det er til flere forskellige. Der kommer det kun an på hvordan dine forespørgsler er sammensat.
Avatar billede tktarget Nybegynder
02. marts 2000 - 09:21 #2
Jeg har ikke lavet flere relationer mellem de same tabeller. Til gengæld har jeg en central tabel hvis nøglefelt er fremmednøgle i >25 andre tabeller. Dvs det er i hvert flad intentionen. Men jeg får ikke lov til at lave så mange relationer ud fra samme primære tabel.
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
02. marts 2000 - 11:42 #3
Hvilken fejlmsg. får du ??
Avatar billede tktarget Nybegynder
02. marts 2000 - 12:18 #4
Access melder følgende ved mit forsøg på tilføjelse af den ca. 27. relation:
Handlingen lykkedes ikke. Der er for mange indeks til tabellen "indeks". Slet nogle af indeksene, og prøv at udføre handlingen igen.
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
02. marts 2000 - 13:21 #5
Ok, Jeg har ikke lige et svar, men hvis jeg finder noget på technet kommer det her
Avatar billede tktarget Nybegynder
02. marts 2000 - 14:47 #6
Tak
Avatar billede jalle Nybegynder
02. marts 2000 - 21:47 #7
Hvad indeholder indekstabellen??, er der mulighed for en specifikation af tabellens felter???

Jeg kan måske hjælpe, men det kommer an hvad indeks tabellen skal udføre.

Men der burde ikke være nogen begræsninger på relationer.
Avatar billede tktarget Nybegynder
07. marts 2000 - 15:57 #8
Formålet med databasen er opbevaring og analyse af spørgeskemaer med enormt mange spørgsmål. Felterne i indekstabellen er følgende:
Uniktnummer (Autonummereret, primærnøgle og sagens kerne)
Løbenummer (alias for CPR-nummer)
Ugeenummer (samme person skal spørges flere gange)
Avatar billede tktarget Nybegynder
03. august 2000 - 09:13 #9
Jeg har lukket spørgsmålet, da det ikke længere har relevans for mig