Avatar billede cambro Nybegynder
26. oktober 2001 - 01:50 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

MySQL let.. tror jeg nok

Hvordan får jeg en side til at vise noget der ligger i en MySQL database, i alfabetisk rækkefølge?? Jeg har fået den til at vise tabellen, i den rækkefølge de er lagt ind i tabellen i, men kan jeg ikke få den til at vise det i alfabtisk rækkefølge??
Avatar billede parazite Nybegynder
26. oktober 2001 - 01:51 #1
ORDER BY det_der_skal_sorteres_efter
Avatar billede parazite Nybegynder
26. oktober 2001 - 01:53 #2
Altså:
mysql_query(\"SELECT * FROM tabel ORDER BY det_der_skal_sorteres_efter\");

Og det er kun 15 point værd. Behold de 45. :)
Avatar billede cambro Nybegynder
26. oktober 2001 - 01:55 #3
Ahh, okay.. Tak!!!
Avatar billede cambro Nybegynder
26. oktober 2001 - 01:55 #4
Du får 60.. Fordi klokken er så mange og fordi jeg ikke gider til at sidde og sortere, 45 til mig og 15 til dig...
Avatar billede parazite Nybegynder
26. oktober 2001 - 01:57 #5
*LOL* Når du nu vrider armen om på mig - og så nåede jeg også dagens mål. :)
Avatar billede cambro Nybegynder
26. oktober 2001 - 02:01 #6
Men nu udskriver den dem således:

c
b
a

Kan jeg ikke vende den om??

til

a
b
c
Avatar billede parazite Nybegynder
26. oktober 2001 - 02:02 #7
ORDER BY det_der_skal_sorteres_efter ASC
ORDER BY det_der_skal_sorteres_efter DESC
Det er de muligheder du har. ASC betyder ascending, altså aabc, DESC betyder descending, altså cbaa... mener jeg! ;)
Avatar billede cambro Nybegynder
26. oktober 2001 - 02:05 #8
Ja, for jeg skrev bare DESC, havde ikke lige hørt om det andet. tak!
Avatar billede parazite Nybegynder
26. oktober 2001 - 02:06 #9
Kanon - mente også at den som standard brugte ASC, hvis man ikke skrev noget, så jeg undrede mig lidt. :)