Avatar billede Slettet bruger
01. marts 2000 - 15:07 Der er 16 kommentarer og
10 løsninger

Chat eller flat ???

Hej.....

Jeg er ved at lave en chat i ASP...

I kan finde den på
http://z-net.host.infopaq.net/

i kan logge ind med
brugernavn    password
test1        test1
test2        test2

Hva sys i... køre den godt nok, og er der fremtid i den...

Det skal lige sige at det er mit eksamensprojekt....

Så kom med en masse god kritik....
Avatar billede bromer Nybegynder
01. marts 2000 - 15:27 #1
Det er en fed chat, men jeg ville sætte lidt grafik på knapperne, og lave en ramme hele vejen rundt om det aktive vindue når man chatter.

Jeg ville bruger monitorens størrelse lidt bedre. Jeg ville også centere det hele, da det er irreterende at det står helt ud i venstre side når man har en god opløsning.

Der kommer måske lidt flere besvarelser lidt sernere. vi ses
Avatar billede jnie Nybegynder
01. marts 2000 - 16:11 #2
Ja, umiddelbart ser det jo godt nok ud, ingen fejl!
Gode farver, de virker godt, man kunne forstille sig at de skiftede lidt udseende, afhængigt af hvilket rum amn var i!
Og så er man ikke helt logget af, når man 'logger af' dvs, jeg sagde bare refresh vindue, der skal nok en expire på den side!
Og så skal du nok fordele knapperne lidt bedre i den nederste navigationsbar, når man er inde i et rum!
Avatar billede asmodeus Nybegynder
01. marts 2000 - 16:21 #3
Pænt! Centrer alt under overskriften, således, at folks "gode" opløsning bliver udnyttet samtidigt med, at der bliver taget hensyn til dårligere opløsninger! Fine farver. Lav evt. siden med frames, så kan du have en selvstændig html-fil evt. i bunden til info eller grafik!?
Mvh/
Asmodeus
Avatar billede koep Nybegynder
01. marts 2000 - 16:32 #4
Den er kanon fed din chat, men nogen af tingene skal gøres mindre så man bedre kan se selve chatvinduet!!

Er det en chat man kan få lov at bruge på sin egen side når du er færdig med den?
Avatar billede fico Nybegynder
01. marts 2000 - 16:39 #5
\.dk chatten er meget fed.
Men der hvor du skriver beskeden den table er lige lidt for stor, prøv at gør den mindre.
Men ellers er den fed.
10@13

MVH
Fico
Avatar billede uffe_kld Nybegynder
01. marts 2000 - 17:37 #6
Rigtig godt lavet:

Måske 2 små ting

1)Når resten siten er holdt i blå, var måske en ide at lave indtastningsvinduet i anden farve end grå. fx. lys grøn

2) tilbage, brb og øh farvelknapperne flugter med opdater brugerinfo

10@13

hilsen uffe

Avatar billede exposure Nybegynder
01. marts 2000 - 23:02 #7
Nå man først har trykket på et Rum, og f.eks. vælge Nej tak, ikke alligevel, så går man ind i Chatten "No matter What". Er det med vilje???
Avatar billede predict Nybegynder
01. marts 2000 - 23:44 #8
Designmessigt noget flad i det, faktisk en tynd kop halvlunken te.
Chatten virker jo ok, så deeet.

design: 3 på 10
funtion: 8 på 10
overall: 5 på 10
Avatar billede Slettet bruger
01. marts 2000 - 23:53 #9
Det er godt nok ikke det bedste jeg har set.
Design: Den blå farve også disse knapper,- ja jeg ved godt, disse er mit valg -, passer ikke godt sammen. Her bør nok vælges et andet design.
Navigation: Der er for lidt plads til chat sætningene. Kontrolpanelet med der til hørende fylder for meget. Det bør efter min mening samles lidt mere og fylde mindre. Skal man kunne holde rede på et samtaleforløb, skal der være mere plads til teksten.
Virker eller rimelig kvik.

Øvrigt: Har set de Chat, som ser mere prof. ud. Går og pusler med en idé til hvad sådanne chat også kan bruges til, men her drejer det sig om prof.
Karakter 8 på 13
Avatar billede terke Nybegynder
02. marts 2000 - 15:50 #10
Med lidt go´vilje og nogle flere timer, er der helt sikkert fremtid i chatten. Det ser rigtig fornuftigt ud!

Er det meningen, at chatten sådan rigtig skal bruges som chat-sted efter eksamen? For der er efter min mening ingen sider, som kan overleve kun med chat muligheder.

Jeg håber censor kan ser det samme i din chat som vi andre her på eksperten gør. For hvis han gør ser det ud til at bliver en høj karakter!

// "Go´vind!"
Terke

10 @ 13
Avatar billede Slettet bruger
02. marts 2000 - 21:42 #11
Jeg lader spørgsmålet stå lidt, men tak for de gode svar

Hva angår design, så er det bare for at have noget, det skal helt sikkert laves om...

Jeg ved ikke om chatten skal bruges til noget, da den først skal være "færdig" i uge 22.. såå.... men de fejl, mangler og ændringer som i har forslået, er helt sikkert noget jeg vil lave om.....

-BackSlash
Avatar billede bocker Nybegynder
03. marts 2000 - 00:24 #12
meget godt, efter min mening...har ikke lige så meget tid til at skrive, men du kan lige få min karakter: 9@13
Avatar billede waerloga Nybegynder
04. marts 2000 - 00:17 #13
Var det ikke en idé om det virkede i Netscape?
Avatar billede predict Nybegynder
04. marts 2000 - 02:32 #14
INTET virker i netskrab (!)
Avatar billede waerloga Nybegynder
05. marts 2000 - 01:05 #15
Jo hvis du skriver dine sider ordentligt...det er skod at droppe 33% af dine windowsbrugere. 33% er kun for windows...dertil kommer Mac, Linux, Unix, etc. Det er 1/3 af dine potentiale brugere/kunder.
Man kan nok ikke forvente at folk installérer/starter en anden browser for at se dine side. Der er masser af andre sider på nettet.
...okay, ofte kan der være tidsmangel eller resourcemangel, men hvis det er muligt skriv koden sådan at 90% af dine besøgende kan se siden rigtigt.

MVH Kenneth Andreasen
Webmaster
Avatar billede predict Nybegynder
05. marts 2000 - 02:36 #16
Alt det sjove virker da ikke i NS, transitions, CSS-P, tabeller i procenter og alt muligt andet
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. marts 2000 - 08:20 #17
Den sædvanlige diskussion. Hvis man mener at den hjemmeside man arbejder
med kun eksisterer pga udseendet, så kan man jo være nødt til at nøjes med IE,
men hvis man - oh gru, oh rædsel - også har et indhold, man vil have folk til
at læse, er det da direkte dumt at udelukke brugere, der ikke har mulighed for bare
at skifte til IE.

Og så er der, og kommer, mange andre browsere. Ved at overholde standarderne,
og undlade alle de smarte ting, virker det måske også i dem. Har I prøvet at
se jeres sider med Web-TV browseren (OK, indrømmet, kikset teknologi, men
den er der jo i yderst beskedent omfang).

Prøv lige at overveje dette: hvis man rent faktisk understøtter disse "minoritetsbrowsere",
vil man måske være det eneste sted, der gør det, og så vil disse mennesker
kun have det ene sted at købe bøger, biler, viagra, eller hvad det nu er der bliver
solgt... Fed forretning.
Avatar billede predict Nybegynder
05. marts 2000 - 11:17 #18
Tja den bedste løsning er vel at lave to versioner.
En sej side til IE, og en totalt skrabet til alle andre, problemet er jo også at NS faktisk ikke overholder f.x. css standarden.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. marts 2000 - 11:24 #19
Hvorfor skal siden være "sej" ? Ok, en "sej" side ser da meget godt
ud, men hvis jeg skal bruge en side til noget, skal der være et
indhold. Det andet er bare pjat, sjov og ballede.

Og det er ikke rimeligt at vedligeholde to versioner. Og som sagt er der
så mange andre browsere.
Avatar billede predict Nybegynder
05. marts 2000 - 11:38 #20
fordi besøgende bliver animeret til gen-besøg, hvis siden ser godt ud.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. marts 2000 - 13:35 #21
Ok, så ved vi da hvorfor vi er uenige - dejligt. Besøgende kommer igen, hvis
de kan få noget information.
Avatar billede predict Nybegynder
05. marts 2000 - 13:49 #22
Klart der skal være indhold, men det er ligesom ligemeget hvilken browser du bruger, indholdet er sgu da det samme.
Det er designet som gør indholdet spændende.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. marts 2000 - 14:29 #23
Skal det så forstås, at så kan man da bare altid bruge IE ?  Så har du vist ikke
hørt efter ... :-)
Avatar billede predict Nybegynder
05. marts 2000 - 14:51 #24
Nej det skal forståes sådan, at hvis man ikke gider downloade IE, så må man nøjes med det man får, nemlig en totalt netskrabet version, med de informationer som også er den måske meget mere spændende version.

Hvorfor tror du i øvrigt flash er et hit, det er vel næppe fordi der er mere info på flash sites.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. marts 2000 - 19:17 #25
Ok, hvor kan jeg download en IE til Linux, IBM-mainframes, Web-TV ?
Avatar billede predict Nybegynder
05. marts 2000 - 20:40 #26
Hvis du ikke kan det, må du jo nøjes!