Avatar billede uniedge Nybegynder
25. oktober 2001 - 20:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

problemer med 2-ghz p4 på et asus p4t-e motherboard

jeg kan ikke få startet min p4-2ghz, den kører på et Asus p4t-e motherboard, med 256 mb rd-ram 800 mhz i et modul... kan det være noget med at der skal være flere rammoduler?.. eller
Avatar billede madskp Nybegynder
25. oktober 2001 - 21:03 #1
Der skal i hvertfald være nogle moduler uden ram kredse på i de tomme sokler for at det virker
Avatar billede uniedge Nybegynder
25. oktober 2001 - 21:14 #2
ja det har jeg også gjort.. men det er noget med at der skal være ramerstatninger i ALLE de resterende sokler.. men jeg har kun ét rammodul og 4 sokler og udfra brugermanualen skal man ha 2 rammoduler for at kunne lave en acceptalebel konfiguration, fordi der er også kun 2 ram erstatninger med... er der noget jeg kan gøre eller. skal jeg bare købe nogle flere ram?
Avatar billede kludedukken Nybegynder
25. oktober 2001 - 21:16 #3
Mht. intel850 chipsettet, som det nævnte bundkort bruger, skal Ram\'en isættes parvis : http://www.anandtech.com/mb/showdoc.html?i=1534&p=2

Såhh..du skal have nogle flere Ram :o)
Avatar billede uniedge Nybegynder
25. oktober 2001 - 21:19 #4
k... tak for svaret ;-)
Avatar billede kludedukken Nybegynder
25. oktober 2001 - 21:23 #5
Takker også ;o)