Avatar billede viking2 Nybegynder
25. oktober 2001 - 16:29 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

NoiseControl kabinet og kjøling

Hei
Jeg har planer om å kjøpe et noisecontrol kabinet til min nye athlon xp1600+, men lurer på om det kan bli et problem med kjøling i dette kabinet. Har noen erfaring med dette? De nye prosessorene avgir vel mere varme en de eldre? Er det måskje bedre å finde et annet kabinett?
Avatar billede maniacdog Nybegynder
25. oktober 2001 - 16:39 #1
Jeg vil ikke anbefale et NC kabinet hvis du har henblik på køling
Allerede med 2xPII 450mhz så opnår du mere varme.
Grunden til at der er ekstra varme er pga. måtterne der bruges i disse kabinetter.
De holder på ca. 5-7 graders varme.

Det er ret voldsomt så jeg vil ikke anbefale det til dine processore.
Avatar billede ricky Nybegynder
25. oktober 2001 - 16:42 #2
jeg er fuldstændig enig
Avatar billede frissh Nybegynder
25. oktober 2001 - 17:10 #3
køb bare nc, xp udvikler mindre varme end thunderbird, så det går lige op...
Avatar billede cny Nybegynder
25. oktober 2001 - 17:14 #4
Har selv et Noise Control kabinet med en T-bird 1400/133 Mhz dog med vandkøling uden peltier. Det varmeste min CPU er blevet er 46 grader Celcius ellers er den normalt omkring 37 grader som nu.
Avatar billede viking2 Nybegynder
25. oktober 2001 - 19:43 #5
Hva med et Chieftech Dragon? Er det mulig å isolere det med måtter og få et støysvagt kabinet eller er det lige meget p.g.a. alle utluftingshullene?
Avatar billede maniacdog Nybegynder
25. oktober 2001 - 19:44 #6
Det er muligt, ja
De kan bl.a. købes her:

http://www.extremehardware.dk/group.asp?group=179
Avatar billede maniacdog Nybegynder
25. oktober 2001 - 19:45 #7
Din temperatur vil dog stadig stige.
Avatar billede viking2 Nybegynder
25. oktober 2001 - 19:56 #8
Men hvornår vil temperaturstigningen ha noe at sige for performancen til computer´n? Jeg spiller endel spil og vil jo gjerne ha en computer som ikke låser seg p.g.a. varme.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
25. oktober 2001 - 19:58 #9
Så skal du måske holde dig fra NC. Når du spiller er der ofte full load på CPU\'en hvilket betyder varmeudvikling. Hvis den bliver for varm så låser den.
Hvis du vælger at købe et NC pga. at dæmpe støjen ja så er det ok. Men hvis du køber et og så sætter blæsere i så er det meningsløst at købe det. For så kommer det til at larme pga. dine blæsere.
Avatar billede cny Nybegynder
25. oktober 2001 - 20:48 #10
Papst har nogle gode støjsvage blæsere i alle størrelser.
se blandt andet på www.studiedata.dk
Avatar billede whiz Nybegynder
25. oktober 2001 - 21:04 #11
Jeg bruger selv NC måtter(ikke komplet NC kabinet) og er egentligt tilfredse med dem. Jeg har desuden brugt forskelllige støjsvage blæsere. Noget dyre ´løsning i alt end vis man er ligeglad med larmen, på den anden side er det virkligt rart. På nuværende tidspunkt er jeg blevet så vandt til mit stille kabinet at knap fatter hvordan folk kan holde \"almindelige\" kabinetter ud. Det skal siges jeg ikke overclocker.
Avatar billede tax Nybegynder
25. oktober 2001 - 23:22 #12
Billig lyddæmpning er en borhammer, en kælder og 6 meter forlængerkabeler. :)