Avatar billede 110777 Nybegynder
25. oktober 2001 - 15:58 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Exchange 5.5

Hvordan gør man sådan at en mail bliver sendt som kopi til en offentlig mappe eks.

mail ankommer til XXX@XXX.dk

mail sendt til XXX@XXX.dk skal når den er landet i dens postboks sendes til en offentlig mappe samtidigt, hvordan gør man det?
Avatar billede dr.m Nybegynder
25. oktober 2001 - 16:01 #1
each public folder has an SMTP address as well.

make an costume internet recipient through your exchange admin with that SMTP address, then go to the mailbox you wish to forward and go to the \"delivery option\" tab.
on the bottom you have an option to define an \"alternate recipient\" choose the one you just made and decide if you want them both to have a copy or just the public folder

Michael
Avatar billede tlaursen Nybegynder
25. oktober 2001 - 16:03 #2
Opret en regel på din konto der svarer til XXX@XXX.dk
Funktioner > Guiden Regler > (det giver næsten sig selv.) Det kan godt være at reglen kun virker når din klient er åben. Men prøv at se!

/Thorsten
Avatar billede dr.m Nybegynder
25. oktober 2001 - 16:05 #3
tlaursen >> this is a client \"work around\" not a real solution.

Avatar billede tlaursen Nybegynder
25. oktober 2001 - 16:09 #4
dr.m>> Det er en løsning der virker ganske fint. Jeg ved ikke i hvilken forbindelse det skal bruges, men hvis det f.eks. er til at indkomne ordre kopieres til et sted hvor alle kan læse dem, er løsningen vel OK?
Hvis man ikke vil over kopidelen, kan man jo tilpasse e-mail adressen på den offenlige mappe så den kunne hedde ordre@firmanavn.dk og så offentliggører denne adresse.

Avatar billede dr.m Nybegynder
25. oktober 2001 - 16:13 #5
not true.

a rule is ok, but what if the client is outlook express? then you are depended on it to download the mail before you have it in the public folder. in the other way, it is there as soon as it is on the exchange DB

the other issue is not true either. because SMTP can be almost anything like public@servername.dk it had received one by default anyway!!!
it is only viewable to the outer world if the domain is allowed as inbound on the IMS
Avatar billede dr.m Nybegynder
25. oktober 2001 - 16:14 #6
sorry... not viewable, accessible :)
Avatar billede tlaursen Nybegynder
25. oktober 2001 - 16:29 #7
Rigtigt med Outlook Expres, jeg gik ud fra at det var en Outlook 2000.
Avatar billede dr.m Nybegynder
25. oktober 2001 - 16:41 #8
also as an EX system administrator I can tell you that it\'s much easier to administrate my solution.

to modify an outlook rule (even if it\'s a server rule) you need to logon to a client PC with a user that has rights on the mailbox (the user himself or a service account)

It is not possible to see ones rules through Exchange administrator (not even in raw mode)
Avatar billede claus_k_larsen Nybegynder
25. oktober 2001 - 21:44 #9
I din xxx@xxx.dk mailbox vælger du \"delivery option\" tab og skriver smtp adressen på din offentlig mappe. Adressen kan du finde hvis du dobbeltklikker på den aktuelle mappe i Exchange Administrator consolen. Du kan IKKE gøre det fra outlook.
Avatar billede dr.m Nybegynder
25. oktober 2001 - 22:42 #10
Claus >> 2 things

1. This is more or less what I said in my first answer!

2. you said the same as I did but with a mistake. you can not just choose the SMTP address of the public folder, you cannot type it in! you must first create a custom recipient with the public folder\'s SMTP address.
Avatar billede 110777 Nybegynder
26. oktober 2001 - 16:48 #11
tak for de løbende forslag, men det er desværre lidt mere besværligt end som så.

receipient mailbox hedder firma@firma.dk, men mail adressen som der svarer er info@firma.dk
den har i øjeblikket en alternate receipient som er en distributionsliste til firma-info

Når der kommer en mail til info@firma.dk skal mailen samtidigt dukke op i en public folder der hedder eksterne firma mails, og da jeg allerede har brugt min alternate receipient, er jeg temmelig lost på hvordan jeg OGSÅ for en......

nevermind, jeg smed bare eksterne mails på distibutionslisten og så var det overstået, mange tak for hjælpen, pointene går til dr.m for effort
Avatar billede dr.m Nybegynder
26. oktober 2001 - 16:50 #12
tak :)