Avatar billede jim Nybegynder
25. oktober 2001 - 15:39 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Flash? HJÆLP MIG!

Jeg kunne godt tænke mig at lære flash, fordi jeg skal lave en flash chat kenderi en bog eller noget andet hvor jeg kan lære at lave en flash chat!!!!
Avatar billede beatone Nybegynder
25. oktober 2001 - 15:42 #1
køb \"Flash Chats for Dummies\"....eller hvad? Nej, kig på www.flashkit.com/movies der er vist et par stykker...
Avatar billede beatone Nybegynder
25. oktober 2001 - 15:43 #2
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
25. oktober 2001 - 15:44 #3
Hvis du er helt ny kan du ikke starte med at lære at lave en chat! Til at starte med vil jeg råde dig til at kigge på idg hæftet \"FLASH 5\" som du kan købe i diverse boghandlere. Når du har læst og forstået det hele er det bedste nok at starte på \"flash bible\" som gennemgår hele flash 5. Det er en tyk mobbedreng som koster omkring 500 kr og kan købes via nettet når du har læst den skulle jeg mene at du skulle have styr på flash! Du kan også kigge lidt på www.diktator.dk samt http://www.flashkit.com/tutorials/index.shtml

Held og lykke.......

-Jonas
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
25. oktober 2001 - 15:45 #4
www.pipey.com - Her har du din chat.
Avatar billede jim Nybegynder
25. oktober 2001 - 15:45 #5
oki beatone har du ikke en på dansk??? jeg hader engelsk ikke fordi jeg ikke kan men man kan jo ikke ALLE ord
Avatar billede beatone Nybegynder
25. oktober 2001 - 15:47 #6
vil du selv lave en flash chat fra bunden eller vil du have en færdig flash chat som du bare skal lave grafik til?
Avatar billede beatone Nybegynder
25. oktober 2001 - 15:50 #7
nikolajdu> noget helt andet,...har du prøvet at arbejde med flashnexus eller andre xml sockets?
Avatar billede jim Nybegynder
25. oktober 2001 - 15:51 #8
jeg skal lave en chat med ting og penge og lejligheder ligesom netstationen det må gerne være tekst chat istarten men der skal også ting på og det jeg mente før!
Avatar billede beatone Nybegynder
25. oktober 2001 - 15:52 #9
og du har aldrig prøvet flash før?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
25. oktober 2001 - 15:52 #10
Beatone - Jeg aner ikke hvad Nexus er og ang. Xml sockets så købte jeg da vist en bog for en 5-6 måneder siden. Gad vide hvor den er? Mon den er røget i kælderen *GG*

Jo en smule Xml i flash, men ikke meget.
Avatar billede beatone Nybegynder
25. oktober 2001 - 15:53 #11
Jeg har lavet den chat som du gerne vil lave, men det tog mig flere måneder og jeg har lavet flash i mange år.

http://www.beatone.dk/ezton/

i denne version er der kun en bruger fordi jeg lavede totalt om i opbygningen for et par uger siden... ;)
Avatar billede jim Nybegynder
25. oktober 2001 - 15:55 #12
nej beatone det har jeg ikke!
alligevel jo jeg har arbejdet lidt med design
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
25. oktober 2001 - 16:01 #13
Beatone den er da sej den der? Var det fordi du ville have den til at køre Xml-socket style i stedet? Så skal du nærmere have fat i en JavaPorgrammør, der kan lave en socket server der passe lige præcis til dit formål.
Avatar billede beatone Nybegynder
25. oktober 2001 - 16:26 #14
ja det var jo det jeg tænkte, for flashnexus.com er ikke lige den bedste socket til det her...