Avatar billede flagz Nybegynder
25. oktober 2001 - 13:05 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Bruge Roaming Profiles i Win2000/XP i NT 4.0 Domæne?

Hej

Hvis jeg har et Windows NT 4.0 domæne, hvor alle brugernes profiler er konfigureret som Roaming Profiles og ligger på et server share. Hvordan får jeg så Windows 2000/XP til at bruge dem? Der er ingen problemer med at logge på domænet hverken under Windows 2000 eller XP, men jeg kan ikke få den til at bruge profilerne fra serveren.
Jeg ved også at der er forskel på profilerne. I windows 2000/XP har man ntuser.dat og i NT 4.0 user.dat.

De andre clientmaskiner der bruges på netværket er Windows 95/98/ME maskiner og de virker helt som de skal. Det skal virke under alle typer clienter.
Avatar billede claus_k_larsen Nybegynder
25. oktober 2001 - 21:51 #1
Kan du se om brugerprofilen er roaming i din W2K ? Umiddelbart kører W2K roaming, hvis du skriver en sti i usermanageren.
Avatar billede svein Nybegynder
26. oktober 2001 - 08:33 #2
User.dat mener jeg er Win9x profiler! WinNT bruger ntuser.dat!!

Jeg kan ikke se at WinNt/2000/Xp skulle have problemer med at genbruge samme profil!
Avatar billede flagz Nybegynder
20. januar 2002 - 14:41 #3
Undskyld for den lange vente tid. Fandt ud af at Windows 98/Windows XP profiler ikke kan bruges sammen.