Avatar billede NanoQ Nybegynder
25. oktober 2001 - 10:35 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

Jeres mening?

http://www.eksperten.dk/spm/125287

Min umiddelbare holdning er, at der her er snydt. Men jeg vakler lidt. Så hvad siger i?

NanoQ
Avatar billede disky Nybegynder
25. oktober 2001 - 10:37 #1
ud fra den betragtning at den der fik point kun har været her i 2 dage, kunne man godt fristes til at tro det.
Avatar billede koxzi Nybegynder
25. oktober 2001 - 10:39 #2
æhmm, HVor er det umilgbare snyd henne ??, er det fordi du ik fik de 500 points ??? ;/
Avatar billede isl19960 Nybegynder
25. oktober 2001 - 10:39 #3
Jeg synes også at det stinker lidt...

Hvis han har kunne overskue at lave sådan en kerne på så kort tid - vi snakker minutter - så passer det vist heller ikke helt at han ikke kende noget som helst til det i forevejen...!!!
Avatar billede apollo69 Nybegynder
25. oktober 2001 - 10:39 #4
Jeg tror svaret ville være kommet noget før hvis det var.
Avatar billede disky Nybegynder
25. oktober 2001 - 10:42 #5
den link der \'vandt\' er med sikkerhed ikke noget man kan evaluere på under en time.
Avatar billede apollo69 Nybegynder
25. oktober 2001 - 10:44 #6
isl19960>> Kort tid?? Hvor har du de der minitter fra??
Avatar billede isl19960 Nybegynder
25. oktober 2001 - 10:50 #7
Goz svarer kl. 09:47:20
Nanoq svarer kl. 09:51:40

Jeg kan næsten regne ud at Nanoq\'s svar er blevet afvist og goz\'s accepteret inden kl. 09:56:06 - det er der Nanoq første gang kommenterer forløbet...

Det er efter min hovedregning under 9 minutter ;)
Avatar billede jakoba Nybegynder
25. oktober 2001 - 10:53 #8
Med henblik på niveuet:
a) skoleopgave hvor \'må ikke bruge gui\' er en væsentlig faktor.
b) brugen af ordet \'kerne\'.
vil jeg sige at goz giver et fint og tilstrækkeligt svar.

om det svar så er aftalt kan man aldrig vide; men der må vi da lade tvivlen komme dem til gode.

Jeg synens det er OK.

mvh JakobA
Avatar billede apollo69 Nybegynder
25. oktober 2001 - 11:01 #9
isl19960>> Kan man ikke læse lidt på det og se om det er noget der kan bruges på 9 min.
Du kan nå at læse ret meget på den tid.
Jeg er da enig i at det ser lidt underligt ud men det _behøver_ ikke at være det.
Avatar billede olsenk83 Nybegynder
25. oktober 2001 - 11:31 #10
Davs allesammen, jeg ved ik rigtig hvad jeg skal skrive mere end den kommentar jeg har skrevet ved mit spørgsmål. men jeg siger tak til den der kan se det fra min synsvinkel, jeg ved hvad jeg skal sige til jer andre. det eneste jeg kan sige er at hvorfor skulle jeg snyde og give point til en jeg ikke kender, grunden til jeg har brugt ordet kerne er fordi jeg har det på mit opgave papir og jeg har kun brugt linux i grafisk brugerflade.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
25. oktober 2001 - 11:55 #11
Well... jeg har fjernet anklagen for snyd.

Der er kommet et par ganske gode argumenter, og det synes jeg er fint.

Det eneste problem jeg så kan se, er mængden af point. 500 point er ALT for mange, når der kun var brug for et enkelt link. Default er 60 for et SVÆRT spørgsmål. Bare 100 point burde kun gives, ved stort set umulige spørgsmål.

olsen83 nævner at han sætter 500 point, da han havde brug for hurtigt svar. Hertil har jeg 2 kommentarer:
1. Folk svarer IKKE hurtigere, fordi der er flere point på spil. Dette er i hvert fald de erfaringer jeg har gjort. Det er kun de mindre seriøse brugere, der kun sidder og lurer på store pointsummer. Dem kan jeg for det meste godt undvære svar fra alligevel. Dem der virkeligt er kompetente, plejer at svare uanset pointstørrelse.
2. Point skal afspejle spørgsmålets sværhedsgrad. Ikke hvor meget en bruger har behov for hjælp.

Olsen83, jeg undskylder for anklagen.

I rest my case

NanoQ
Avatar billede kludedukken Nybegynder
25. oktober 2001 - 12:00 #12
Mener nu bestemt at folk er hurtigere til at besvare et spørgsmål med ex. 300 point frem for ex. 15-30.
Men er enig i at det også tiltrækker personer som kaster et useriøst svar i farten. - Men, det er jo ligegyldigt da det med meget stor sandsynlighed vil blive afkræftet/modbevist af de mere seriøse brugere.
Avatar billede disky Nybegynder
25. oktober 2001 - 12:04 #13
nanoq:

Hvad folk giver af point skal men IKKE blande sig i.

Hvis han synes et svar var 500 værd må han give 500 point.
Avatar billede olsenk83 Nybegynder
25. oktober 2001 - 12:06 #14
Tak, det kan godt være at det var lidt meget og det var nok fordi jeg var desparet efter at finde ud af hvordan det skulle ordnes. jeg kan sige at det har hjulpet mig meget både dem som goz og Nanoq har givet mig, næste gang skal jeg nok være lidt mere realistisk med mine point. jeg vil gerne undskylde for det, men der er ikke så meget jeg kan gøre nu for at ændre det til mindre point.
igen tak for støtten og tak fordi du har droppet anklage.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
25. oktober 2001 - 12:06 #15
disky, der bliver vi aldrig enige...

Jeg blander mig altid, når der går hat og briller i point...

Jeg tror faktisk selv på at det hjælper en lille smule.

NanoQ
Avatar billede disky Nybegynder
25. oktober 2001 - 12:07 #16
Nanoq:

Det har du helt ret i. Jeg går ind for det frie valg og ikke begræsninger i denne frihed.

En helt anden ting hvilke position er du på med dine point ?
Avatar billede kludedukken Nybegynder
25. oktober 2001 - 12:11 #17
NanoQ > Som jeg ser det har du ikke \"blandet dig\" mht. pointsummen - men derimod deltaget i besvarelsen på lige fod med ex. goz som så får pointene, hvorefter du først nævner den vilde pointsum. !?

Havde det også medført samme reaktion hvis du selv fik pointene !???
Avatar billede apollo69 Nybegynder
25. oktober 2001 - 12:14 #18
kludedukken>> Lige min tanke. ;)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
25. oktober 2001 - 13:02 #19
kludedukke, læs de spørgsmål jeg før har besvaret.

Det er ikke sjældent at jeg sammen med mit svar lægger en bemærkning om pointsummen. Ofte nænver jeg enddog at jeg ikke forventer at modtage mere end 60 point.

Jeg skriver det ikke konsekvent. Det er der flere grunde til. Dene ene er simpelt forglemmelse. Den anden er af respekt for spørgsmålet, da det desværre ofte giver anledning til debat der ikke hører hjemme i netop de spørgsmål. I disse situationer tager jeg snakken op under \"Fri debat\".

Går du tilbage til rigtig gamle spørgsmål, skal jeg ikke se mig fri for at ukritisk have modtaget også store pointsummer. Men man bliver vel klogere med tiden...

Til det aktuelle spørgsmål vil jeg også gerne påpege, at jeg ikke ville modtage 500 point for et simpelt link, der tog mig under 1 minut at finde.
Avatar billede apollo69 Nybegynder
25. oktober 2001 - 13:07 #20
Skulle vi ikke bare alle forlade dette spørgsmål?
nanoq har fjernet anklagen, og så er den vel ikke længere.
Avatar billede kludedukken Nybegynder
25. oktober 2001 - 13:11 #21
nanoq > Hmm...den køber jeg ikke ! ca. 14 gl. spørgsmål : http://www.eksperten.dk/spm/119306 250 point for 3 link.

Jeg behøver ikke flere ord til at påpege en dårlig undskyldning præget af en vis dobbeltmoral.
Avatar billede kludedukken Nybegynder
25. oktober 2001 - 13:13 #22
apollo > enig :o)
nanoq > Deltog ikke i debatten for at starte et eller andet men bare med det formål at påpege en usammenhængende forklaring.
Jeg indrømmer bare at jeg tager de point folk byder og så deler jeg hvis jeg finder det relevant :o)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
25. oktober 2001 - 13:34 #23
kludedukken, behøver jeg gentage mig selv?

\"Jeg skriver det ikke konsekvent. Det er der flere grunde til. Dene ene er simpelt forglemmelse.\"

Avatar billede disky Nybegynder
25. oktober 2001 - 13:35 #24
helt ærligt nanoq, hvordan kan du accepterer 250 point for en link du finder på 5 min, når du ikke synes andre skal have mere end max 60 ??
Avatar billede kludedukken Nybegynder
25. oktober 2001 - 13:37 #25
nanoq > Jep ! - Men du har ikke efterfølgende påtalt det. Eller forsøgt at give nogle point retur.
Så det forklarer altså ikke noget.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
25. oktober 2001 - 13:37 #26
disky, behøver jeg også gentage overfor dig?
Avatar billede disky Nybegynder
25. oktober 2001 - 13:39 #27
nøøø, behøves du ikke synes bare det er lidt dobbeltmoralsk, men pyt med det.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
25. oktober 2001 - 13:48 #28
Well... jeg kunne selvfølgelig godt bruge 90% af tiden jeg bruger på Eksperten på brok og analyseren af spørgsmål, og 10% på at besvare spørgsmål istedet for de 50/50 jeg bruger idag.

Jeg svarer på mange spørgsmål. Dette giver mange mails fra Eksperten. Jeg sidder ikke og læser alle de mails, derfor lægger jeg heller ikke mærke til hvilke point jeg får fra hvilke spørgsmål.

Er folk utilfredse over hvordan jeg agerer på Eksperten, forventer jeg at få det at vide. Og jeg skal i det tilfælde gerne tage stilling til den enkelte situation.
Avatar billede apollo69 Nybegynder
25. oktober 2001 - 13:58 #29
Ska da lige siges at det ikke er hver gang man er klar over det point antal man får, jeg svarede på et 60 point spørgsmål men fik 150 da der blev accepteret.
Som nanoq læser jeg heller ikke alt men ser bare at mit svar er accepteret.
Avatar billede kludedukken Nybegynder
25. oktober 2001 - 13:59 #30
nanoq > Jeg er personligt ligeglad med hvordan du \"opfører\" dig på eksperten.
jeg tog kun del i dene debat da jeg synes den var præget af en dobbeltmoral fra din side.

Jeg ville bare personligt opdage om jeg har fået 250 point for et svar - især når jeg ved hvad man svarer på !?

Men hold én ting for øje : Det er dig der har brokket dig her ! - Ikke os.

Avatar billede NanoQ Nybegynder
25. oktober 2001 - 14:15 #31
Det sker meget ofte jeg ikke opdager hvor mange point jeg får. Ofte svarer jeg på et spørgsmål, og glemmer det derefter igen.
Avatar billede disky Nybegynder
25. oktober 2001 - 14:16 #32
nanoq: det kan jeg kun nikke genkendende til