Avatar billede jsc3000 Nybegynder
25. oktober 2001 - 10:19 Der er 11 kommentarer

DDE kald fra XAL til Word

Jeg har følgende problem. Her i firmaet bruger vi Concorde xal som vores regnskabssystem. Når vi har noget der skal skrives ud ... bruges nogen gange word, men her er vi stødt ind i et problem.

Det var sådan engang, at når en bruger valgte at skrive noget ud fra XAL eg. en ordrebekræftelse troppede word frem på skærmen (fra minimeret tilstand) og fyldte de tomme felter ud i skabelonen. Idag skal vi dobbeltklikke på dette dokument og derefter vil felterne også blive udfyldt. Men hvad er der gået galt? Nogen der har et hint?? Har prøvet at renameskabelonen (xal2wordiob.doc) til normal.dot ?? men lige meget hjælper det.

Håber sørme nogen kan hjælpe.
25. oktober 2001 - 11:38 #1
Det er vist lidt af en point overdrivelse, som du er ude i !!!

Jeg kan umiddelbart ikke hjælpe dig, men det kan være, at du kan hente hjælp under Økonomiprogrammer ?!?

Jeg kan henvise dig til prof. hjælp. Hvis det har interesse, så kan du kontakte Peter Bruun på 7010 0809. Det er en af mine tidligere chefer, og hils endelig hvis du ringer.

mvh www.win-consult.com
Avatar billede taber Nybegynder
25. oktober 2001 - 14:44 #2
ja dit problem er lidt svært men tror du ikke at du har en fletning liggende eller noget andet der forstyrer for jeg tror ikke at du kan udskrive fra concore så en eller anden har sikkert brevflette de to sammen og hvis det er tilfælde skal du bare have lavet fletningen om
25. oktober 2001 - 16:52 #3
taber>> du kan godt få C5, XAL eller Axapta til at skrive direkte til word, hvor der tages udgangspunkt i en word skabelon.
Avatar billede bak Seniormester
25. oktober 2001 - 20:35 #4
du skriver xal2wordiob.doc, men du mener vel xal2wordiob.dot for ellers åbner du jo et dokument, der allerede har været brugt og gemt??
26. oktober 2001 - 18:34 #5
jsc3000>> deltager du her ?
Avatar billede jsc3000 Nybegynder
27. oktober 2001 - 01:16 #6
Jamen .. det gør jeg skam!

bak >>> Jo det ender skam på *.doc .. ikke noget problem her! Jeg mente bare at jeg havde prøvet at rename min \"doc\" skabelon til en dot fil og få word til at bruge den som son normal dot!! Det ville være smart forbi skabelonen . . . så måske ville acceptere data fra xal .. dvs. uden man skulle dobbletklikke på den!

håber det hjalp på forståelsen
Avatar billede bak Seniormester
27. oktober 2001 - 10:20 #7
I et DDE-kald indgår foruden programmet der skal åbnes, normalt også en entydig sti til filen der skal åbnes. Ligger wordfilen lokalt på maskinerne eller findes den på netværket?.
Hvis den ligger lokalt, så vær opmærksom på at word97 og word2000 måske ikke henter skabeloner samme sted.
27. oktober 2001 - 10:32 #8
Du kan ikke rename en word-fil fra doc til dot, og så tro du har en word-skabelon. Der sker nogen flere ting end blot endelsen. Åben dokumentet og GEM det SOM en SKABELON.
Avatar billede bak Seniormester
27. oktober 2001 - 11:38 #9
Jeg synes det ser ud til at være et stiproblem, hvis det virker på nogle computere og ikke på andre. Kan netværksdrev være omdøbt på de nye??
Noget kunne tyde på det.
Avatar billede jsc3000 Nybegynder
29. oktober 2001 - 09:49 #10
>>Flemming Dahl .... det var også det jeg mente .. Har prøvet begge fremgangsmåder.

>>Bak ... jeg tror du har fat i noget af det rigtige .. vil lige prøve din teori nærmere efter!
06. september 2002 - 11:02 #11
Har du fået det løst ?