Avatar billede bjavle Nybegynder
24. oktober 2001 - 15:03 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

netværk

hej jeg har et problem... jeg har adsl som jeg gerne vil hvae på 2 computere... det kan jeg også godt men problemet er at forbinde de 2 computere sammen så jeg kan spille over netværk på dem eller lign.
nogen der ved hvordan man skal gøre det??
På forhånd tak -bjavle
Avatar billede disky Nybegynder
24. oktober 2001 - 15:04 #1
hvad du skal gøre afhænger helt af hvilken ADSL opkobling du har, og om du har en router eller ej.

Så lidt mere info ville være rart
Avatar billede little_john Nybegynder
24. oktober 2001 - 15:05 #2
Køb en switch eller en hub og sæt kablerne i ;o)
Avatar billede radut Nybegynder
24. oktober 2001 - 15:05 #3
hvis du ikke har router så skal du instalere en proxy.. der kan du bruge winproxy.. eller anden du kan se en lang liste med proxy server under download.com > søg efter proxy !

robert
Avatar billede disky Nybegynder
24. oktober 2001 - 15:07 #4
little john: godt forsøgt men virker kun hvis man har en router !
Avatar billede bundgaard Nybegynder
24. oktober 2001 - 15:07 #5
nu ved jeg ikke hvordan og om de er sat sammen..

eksempel..

Computer 1 (C1) er sat til internettet via et netkort over til en router..

Computer 2 (C2) skal forbindes til C1 så de begge kan komme på nettet...

for at det kan lade sig gøre skal C1 ha to netkort i..og så skal du ha anskaffet en hub/switch

derefter skal du angive C2\'s default gateway til C1\'s IP...

det er hvad jeg lige umiddelbart kan komme i tanke om :) der mangler nok et eller andet et sted ;)
Avatar billede bjavle Nybegynder
24. oktober 2001 - 15:08 #6
jeg har teledanmark adsl og har en switch, men man skla for at lave et netværk indtaske ip adresser ip tcp/ip protokollen, og hvis jeg gør det virker adsl ikke...
Avatar billede disky Nybegynder
24. oktober 2001 - 15:08 #7
bjavle: hvad for en slags teledanmar adsl ?

Netexpress 1
Netexpress 2
Proaccess
Bredbånd adsl ??

Der er stor forskel.

Fortæl evt. hvad du har af udstyr.
Avatar billede little_john Nybegynder
24. oktober 2001 - 15:09 #8
disky>>Nogen der har sagt at han ikke har det????
Avatar billede bjavle Nybegynder
24. oktober 2001 - 15:10 #9
bredbånd adsl
netkort i begge pcer (10/100)
ledninger til det hele
og en switch
Avatar billede disky Nybegynder
24. oktober 2001 - 15:10 #10
ved netexpress #1 skal du bruge en computer som router/proxy, og den skal have et atm netkort og et ethernet kort. Alle andre maskiner skal kobles op vis ethernet kortet og en hub/switch.

ved netexpress #2 skal du have samme antal ip adresser som computere, og en hub på dit modem, eller brug metode #1

Ved proaccess, hooker du bare maskinerne direkte i routeren og sætter dem op til at alt er server tildelt.
Avatar billede bjavle Nybegynder
24. oktober 2001 - 15:13 #11
disky--> hvad med bredbånd adsl....
Avatar billede hettelade Nybegynder
24. oktober 2001 - 15:13 #12
Får dine pc\'ere ikke tildelt IP adressser automatisk af din ADSL router?
Du kan evt. se hvilke IP\'adresser de får med \'winipcfg\'
Avatar billede bjavle Nybegynder
24. oktober 2001 - 15:17 #13
hettelade---> jo men ip adressen skifter hver jeg tænder pc`en...
Avatar billede hettelade Nybegynder
24. oktober 2001 - 15:22 #14
Det gør heller ikke noget - du skal bare sørge for at maskinere er i samme \'Arbejdsguppe\' og at der er installeret \'Klientprogram til Microsoft-netværk\' og \'Fil og udskriftsdeling til Microsoft-netværk\' på bægge maskinerne.
Avatar billede bjavle Nybegynder
24. oktober 2001 - 15:26 #15
hettelade --> de er der, hvordan sørger man for at de er i samme arbejdsgruppe...??
men skal man ikke tildele hver computer en ip adresse for at de kan sættes i et nætværk??? det kan jeg ik for så virker adsl ikke....
Avatar billede hettelade Nybegynder
24. oktober 2001 - 15:31 #16
Højreklik på \'Andre computere\' - vælg faneblade \'Identifikation\' og skriv navnet på \'arbjdsgruppen\' der.

Du får jo tildelt en IP adresse af Routeren - du kan evt. prøve at søge på den anden computers navn (ser du også inde i \'Identifikation\') - du søger ved at højreklikke på \'Andre computere\' og vælge \'Søg efter computere\'
Avatar billede bjavle Nybegynder
24. oktober 2001 - 15:36 #17
hmm... den kan ikke finde den... kan du sige mig hvordan jeg skal sætte stikkene i switchen??
hvad skal i uplink???
i uplink har jeg sat patchkablet fra adsl modemmet og så computerne i p1 og p2...
er der noget galt der??? undskyld er ikke så meget inde i den del af computerens verden.. *SS*
Avatar billede hettelade Nybegynder
24. oktober 2001 - 15:58 #18
Det lyder umilbart rigtig nok!
Har du forbindelse til Internet fra begge maskiner?
Avatar billede infected Nybegynder
27. oktober 2001 - 02:38 #19
Hvorfor bliver folk ved med at snakke om router når han ikke har en???

Fra modemets ethernet port til switchens upload port med et almindeligt twisted pair kabel. Ikke noget med et krydset kabel.
Derefter hver sin computer i hver sin port. Vær opmærksom på den sidste port og uplink porten ved siden af er for det meste er delt. Derefter er det bare at tildele automatisk IP til hver computer.
Automatisk registrering af indstillinger under forbindelse i internetindstillinger som normalt. Under netkortet sætter du kryds i \"andre brugere skal have adgang til mine filer\" og installere protokollen \"netBEUI\" for optimering af fildeling.

Herefter burde Internettet OG lokal netværket meget gerne virke på begge maskiner.

Det er ikke STRENGT nødvendigt at tildele en IP til begge computere inden for samme adresse område, når man snakker fildeling over lokal netværk. Der er bare en del IP adresser som er forbeholdt lukkede netværk.