Avatar billede kajbonsjuk Nybegynder
24. oktober 2001 - 14:46 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Asus A7V266 problemer!

Forleden aften begyndte den lille køler som sidder på mit bundkort altså ikke min cpu køler at larme rigtig meget så derfor slog jeg den fra. Må man overhovdet det eller kan det få min computer til at brænde sammen? Hvis du kender svaret eller bare tror du ved det så PLEASE hjælp mig.

Min CPU er en athlon thunderbird 1,4 samt en coolermaster køler(det er ikke denne det er galt med det er jo den lille på bundkortet).
Avatar billede bundgaard Nybegynder
24. oktober 2001 - 14:49 #1
Det er nok ikke så smart at pille en køler fra..men jeg ved det faktisk ikke :)

du kan jo evt. udskifte den?
Avatar billede jonashauge Nybegynder
24. oktober 2001 - 14:52 #2
det betyder også noget, hvis du har overclocket din comp. på FSB\'en
Avatar billede halifax Nybegynder
24. oktober 2001 - 14:52 #3
Det er køleren til din bundkort hvis formål er at køle chipset og ram - afhængig af hvordan dien sidder. Jeg ville ikke være glad ved at have den slået fra. Jeg har netop selv skiftet en køler som var begyndt at larme ad h...  til. Købte en ny - prisen er overkommelig, ca. kr. 100,- for en simpel blæser blokkede forretningen mig for.

Avatar billede bundgaard Nybegynder
24. oktober 2001 - 15:03 #4
er enig med halifax...

den sidder vel formentlig oven på din North Bridge...og hvis du har clocket den er det ikke en god ide at køre uden køler...det er det nok heller ikke selv om du ikke har clocket den ;)
Avatar billede hologram Nybegynder
25. oktober 2001 - 00:43 #5
Skummelt... har samme bundkort, men jeg fik da ikke nogen chipset-køler med..?
Avatar billede hologram Nybegynder
25. oktober 2001 - 00:44 #6
Det kunne selvfølgelig være forklaringen på en del af mine ustabilitets-problemer og mystiske fejl i Windows. Altså, nogle fejl jeg ikke kendte før ;)