Avatar billede majer Nybegynder
24. oktober 2001 - 13:36 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Check om bestemte felter i en form er udfyldt

I en form med ca. 15 felter, skal der valideres om et bestemt felt (RQID) er udfyldt. Er det tilfældet skal skal formen submittes (Men kun hvis det er det eneste felt der er udfyldt).
Hvis et eller flere af de andre felter er udfyldt(og RQID ikke er udfyldt), kan der også submittes (der er tale om både select felter og text felter.
Men er både RQID feltet og nogle af de andre felter udfyldt må der ikke submittes!
Avatar billede isl19960 Nybegynder
24. oktober 2001 - 13:44 #1
læs evt. følgende artikel - beskriver validering af form...

http://www.builder.dk/artikler/article.asp?AID=31
Avatar billede bamzen Nybegynder
24. oktober 2001 - 16:49 #2
Hvis du sender formular koden herind, skal jeg nok fiddle med at få dit javascript til at makke ret
Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 2001 - 18:05 #3
Ja, lad os få en URL eller noget kode! :-)
Avatar billede majer Nybegynder
24. oktober 2001 - 20:07 #4
Det er lidt svært at ligge koden ind, for der er masser include files, desuden er der tilgang til en database, når siden startes op (initialisering af nogle af select felterne) og alt efter hvad der vælges i select felterne, starter en initialisering op af nogle andre.....

Avatar billede bamzen Nybegynder
24. oktober 2001 - 22:53 #5
så må du jo bare give os en url, eller den færdig generede kode der når browseren........ så skal vi nok hjælpe ;-)