Avatar billede flemmingk Nybegynder
29. februar 2000 - 14:33 Der er 2 kommentarer

Access-driver problem

Jeg har det problem, at mine tidligere projekter i Delphi4, som taler sammen med MS Access, ikke virker længere efter at jeg har installeret Delphi5 - jeg har sporet problemet ned til at ODBC-delen er blevet opdateret til en '99-model mod tidligere en '97-model. Problemet viser sig ved at alle felter i databasen som er længere end ca. 130 tegn lange nu fortolkes som MEMO-felter.

Hvad kan jeg gøre for at undgå det ?
Avatar billede sjensen Nybegynder
29. februar 2000 - 15:00 #1
Har du installeret den nye D5-upgrade ?
Hvis du bruger BDE, har du opgraderet til BDE 5.1.1 ?
Og hvis du kører NT, så installeret SP5 ?

Når disse ting er på plads er det et spm. om at slette odbc driver fra System DSN eller User DSN i ODBC datasources (igen NT) og oprette den igen. Derved indlæses den nye ADO-baserede version.
Avatar billede flemmingk Nybegynder
29. februar 2000 - 17:45 #2
Jeg kører blandede miljø'er - både NT, Win95 og Win98 - det er den samme BDE, vi altid har installeret - men jeg kan se, at 'forskellen' ligger i en opdateret ODBC-version -- løser en opdatering af BDE'en det?