Avatar billede cybergenie Nybegynder
24. oktober 2001 - 01:22 Der er 3 kommentarer

Datafejl ved læsning af drev C

\"Datafejl ved læsning af drev C\" popper vistnok op når komputeren bliver started...

Fejlsikret tilstand virker ikke, men der kan loades til dos fra en startupdiskette...

Har prøvet fdisk /mbr ..nothing

og samme fejl kommer hved at bruge scandisk c:

Btw. Computeren er en: Acer travelmate 332T med Windows98

P.S. Spørger dette for en vininde :)

P.P.S. og JA, dette er mååååske ikke den rigtige kategori for spørgsmålet, men jeg vidste ikke hvor jeg skulle putte den...

cybergenie
Avatar billede fastwrite Nybegynder
24. oktober 2001 - 01:36 #1
Har du prøvet at køre en scandisk, for det kunne tyde på at der er nogle spor der ikke virker som de skal.

Start eventuelt op på en boot-disk, og kør en scandisk på c-drevet.

ellers prøv med en grundformattering af harddisken.
Avatar billede cybergenie Nybegynder
24. oktober 2001 - 02:13 #2
Som sagt så kan jeg ikki scandiske...og når man ikke engang kan nå hardisken med fdisk så er en formatering ikke noget værd, eh?.

Btw. Kunne en bios opdatering hjælpe?

P.S. Den der ejer komputeren vil gerne beholde data\'erne...
Avatar billede widtfeldt Nybegynder
24. oktober 2001 - 08:53 #3
Har du også prøvet med en PQMagic  -  og køre en Error tjek. Det kan take lang til´. Alt afh. af hvore stor disken er.

Ang. bios - man skal altid søger for at have nye driver der er testet. Men nej en bios update tror jeg ikke hjælper.