Avatar billede tiny_thim Nybegynder
23. oktober 2001 - 22:26 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Flytte filer fra en pc til en anden?

Hejsa eksperter.
Jeg har en pc hvor der er installeret windows 98 og den har også et netkort installeret.
Den anden maskine har windows xp home edition installeret og der er også et netkort installeret.
Jeg har nogle filer på pc\'en med windows 98, disse filer vil jeg have kopieret over på den anden pc. Filerne fylder ca 500 mb. Jeg har ingen brænder.
Mit spørgsmål er så: Hvordan får jeg nemmest flyttet de ca 500 mb fra den ene pc til den anden? Og hvilket netkabel skal jeg købe?
Jeg håber at i kan hjælpe mig.
Tiny.
Avatar billede sukos Juniormester
23. oktober 2001 - 22:27 #1
Du køber et krydset kabel! MEd Rj45 stik på.
Avatar billede sukos Juniormester
23. oktober 2001 - 22:27 #2
Bare sig i forretningen at det skal bruges til mellem to computere uden en switch eller hub.
Avatar billede egede Nybegynder
23. oktober 2001 - 22:31 #3
kablet skal mindst være kategori 5, men det er alle kabler næsten...
http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=winsetup viser hvordan du sætter et netværk op
Avatar billede gsimo Nybegynder
24. oktober 2001 - 00:11 #4
findes der netkort der kun har \"t stik\" udgang ???
Avatar billede warloz Nybegynder
24. oktober 2001 - 00:17 #5
qsimo - Ja, men de er stort set uddøde, jeg har en sidende i en ældre maskine med både BNC (T-stik) og RJ-45
Avatar billede gsimo Nybegynder
24. oktober 2001 - 02:11 #6
jeg har da et med alle 3 stik *GG*
Men hvis det nu er at han har et der kun har BNC og ikk RJ 45 ... kan han ikke bruge et kryskabel til noget !!
Avatar billede egede Nybegynder
24. oktober 2001 - 21:14 #7
tak for point...