Avatar billede pussygalore Nybegynder
29. februar 2000 - 12:28 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kvitering for e-mail.

Er det muligt at kode sine e-mail således at man får en kvitering når ens sendte emails bliver åbnet og læst?
Hos hvilke mail udbydere eksistere denne service?
Jeg har adresse hos hotmail, udbyder de denne service?
Avatar billede svindler Nybegynder
29. februar 2000 - 14:23 #1
Der er ikke nogen mulighed i selve mail-protokollen.
Der er nogen mail-systemer (Exchange, CC:Mail, Notes osv), der tilbyder kvitteringer, men det er ikke en del af smtp-protokollen. Der findes sikkert også moduler, der kan tilbyde kvitteringer på tværs af mail-systemer.
Hvis Hotmail har mulighed for kvittering, vil det formodentlig kun virke, hvis du sender til en Hotmail-bruger. Så kan de styre det internt. Jeg kan ikke se noget sted, at Hotmail har muligheden.
Avatar billede pussygalore Nybegynder
29. februar 2000 - 17:56 #2
Sagen er den at jeg fornyligt læste i avisen at det nu var muligt at sende e-mails der slettede sig selv efter et bestemt tidsrum, og som samtidig sendte en kvitering tilbage til afsenderen. Det eksistere måske ikke endnu?
Avatar billede svindler Nybegynder
01. marts 2000 - 10:40 #3
Det skulle i givet fald være i form af en makro (f.eks. en word-makro), hvis det skal fungere på tværs af mail-systemer.
I Outlook har du mulighed for at angive en udsløbstid, men det forudsætter, at modtageren også bruger Outlook/Exchange. Tilsvarende mht kvittering; man kan bede om at få en kvittering, når det er modtaget og/eller når det er læst.