Avatar billede pussygalore Nybegynder
29. februar 2000 - 12:15 Der er 12 kommentarer

Kvitering for e-mails.

Eksistere der et program, der gør det muligt at få en kvitering for en sendt e-mail når den bliver åbnet og læst?
Jeg har e-mail adresse hos hotmail, kan jeg få en sådan kvitering hos dem?
Hvor/ i hvilket program, hos hvilken udbyder haves en sådan ordning?
Avatar billede terke Nybegynder
29. februar 2000 - 13:56 #1
Det kan du!
Log ind!
Gå ind i options!
Tryk på < Preferences >
Nederst, skulle der gerne stå < Confirm Sent Messages > eller sådan noget! (Den skal krydses af så den står på Yes, og så får du en besked når din e-mail er sendt!)
Avatar billede terke Nybegynder
29. februar 2000 - 13:56 #2
Doh det skulle være et svar
Avatar billede pussygalore Nybegynder
29. februar 2000 - 18:00 #3
Er det muligt at den der svare på spørgsmålet først giver sig tid til at læse spørgsmålet før svaret bliver slynget ud af ærmet?
Avatar billede terke Nybegynder
29. februar 2000 - 18:17 #4
Ups Sorry!

Det tror jeg ikke man kan!
Så skal der være et program, som holder øje med modtagerens e-mail konto.

<< DEBAT >> Er det ikke lidt ligesom Hacking?
Avatar billede moho Nybegynder
29. februar 2000 - 18:21 #5
En email er (næsten) ikke et program og du kan derfor ikke sikre dig at du får en kvittering. I email formatet kan man dog udbede sig en kvittering og læseren kan så vælge "ok" til at sende kvittering (hvis han stadigvæk er online når han læser den). Hos www.mail.forum.dk under "ny email" skal du blot sætte flueben i "kvittering" - så bliver læseren spurgt
Avatar billede pussygalore Nybegynder
29. februar 2000 - 18:43 #6
Det kan vel ikke passe at der ikke kan "pakkes" en lille ekstre mail ind i den afsente mail, som aktiveres når den bliver downloaded?
Ja, jeg er blond, og kan ikke forstå at det skulle være så svært. Bliver jeg den ny Bill Gates hvis jeg opfinder et automatisk kviterings system?
Avatar billede predict Nybegynder
05. marts 2000 - 03:11 #7
Outlook (ikke express) kan man sættes op til at sende en kvittering når en sendt mail er modtaget og/eller læst.

Jeg tror bare kun det fungerer sammen exchange server, men jeg ved det ikke.
Avatar billede moho Nybegynder
06. marts 2000 - 13:24 #8
Jo det er så svært, også når man er blond. En email-konto er et privat område som kun læseren har adgang til med sit brugernummer og adgangsområde. Du kan ikke som brevsender bestemme hvad der skal foregå hos modtageren. Når mail-serveren modtager en mail, bekræftiger den at brevet er nået frem (ellers kommer der en fejlmelding) og derefter er det slut. Ellers kunne du jo overvåge hvornår vedkommende sidder ved pc'en og læser mail. Altså... modtageren bestemmer suverænt om han vil kvittere!!
Avatar billede pussygalore Nybegynder
06. marts 2000 - 14:03 #9
Det der kunne være det geniale aspekt ved en automatisk kvittering er, at man kan bruge e-mails, som en slags chat/en skrevet telefonsamtale.
Der er ikke det mindste snært at overvågning over princippet, men det kunne udvide e-mailen som kommunikationsform. Man behøver derfor ikke engang at svare. Jeg synes det ville være ret fedt, og jeg har skrevet til Hotmail Support, og de mener at en ligende service vil eksistere inden for ret kort tid.
Avatar billede moho Nybegynder
12. marts 2000 - 10:41 #10
Mail som chat lyder fint, men lidt langsommere end chatstederne. Bl.a. fordi der er 2 servere involveret. Medmindre man laver et anderledes mail-program vil Email-chat mellem 3+ personer blive meget tungt. Jeg har ikke forstået sammenhængen mellem kvittering og chat.
At du sender "Kære Hugo...." og senere modtager "Hugo har læst beskeden" har da ikke meget med chat at gøre.

Som nævnt kan to der kender hinanden vælge "automatisk kvittering" i en brevveksling. Det du foreslår, hvor afsenderen sikrer sig besked når brevet bliver læst vil altså kun være en nyskabelse når du skriver til en du ikke kender (som ikke har valgt "automatisk kvittering". Har jeg forstået det rigtigt?
Avatar billede kenneth_ Nybegynder
16. februar 2001 - 14:06 #11
DU kan få en email hos :
www.hotmail.com , www.ofir.dk , der kan du få en kvitering tilbage når emailen er modtaget !
Avatar billede NanoQ Nybegynder
16. februar 2001 - 14:13 #12
Det er ikke noget man kan gøre generelt. Om \"kvittering\" accepteres, afhænger udelukkende af, at både afsenders smtp server, og modtagers pop3 understøtter samme standard.

I et rent Groupwisesystem kan man f.eks. tage properties på en afsendt mail, og se hvornår modtageren har modtaget, åbnet og slettet dokumentet. I et rent Domino/Notes miljø kan man trace afsendte mails, og få oplyst deres status.

Generelt kan dette ikke lade sig gøre ved \"tilfældig\" internetmail.

NanoQ