Avatar billede maloue Nybegynder
23. oktober 2001 - 19:43 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

lyd-fortsat

hi,

dette spørgsmål skal ses i forlængelse af et tidligere spørgsmål med titlen \"lyd\"

Jeg har fulgt Lingomans guide men har stadig problemer!

Jeg r dog i tvivl om wav filen skal smides ind i score eller om den udelukkende skal ligge som et castmember.

Uanset om jeg har den i scores kanal 1 eller i cast går musikken ikke igang! Den forsøger at gå igang men det bliver kun til et splitsekunds støj...
Min musikfil hedder ikke .wav når jeg importerer den til Director, derfor har jeg prøvet Lingo både med og uden .wav, der r den forskel at kalder jeg filen .wav i Lingo spiller den umiddelbart men jeg får en fejlmeddelelse om at filen ikke r defineret(?!) - jeg har checket adskillige gange og lingoen r præcis den samme som Ligomans anvisning i spørgsmålet: \"lyd\"...
Bruger jeg udelukkende navnet uden .wav som filen står i cast får jeg som sagt kun et forsøg på opstart men lyden går ikke igennem!

Jeg ved dette r meget indviklet men jeg vil blive meget taknemmelig for hjælp - r kørt helt fast!

Maloue
Avatar billede lingoman Nybegynder
23. oktober 2001 - 19:46 #1
Kan du ikke sende filen til mig ? geo@lingoman.dk
Avatar billede maloue Nybegynder
23. oktober 2001 - 19:47 #2
Glemte lige en ting:
Jeg har to knapper: play og stop, jeg har lagt Lingomans kommandoer på de usynlige knapper dertil men der er slet ingen reaktion!

Hvis jeg flytter lydfilen til directors lydkanal 2 kører lyden gennem hele produktionen som tilsigtet, men her r problemet, at man tydeligt kan høre i musikken når man klikker videre på et link, hvilket jeg selvfølgelig ikke ønsker! Musikken starter heller ikke op igen efter et vindue med avi filer r lukket ned.
Avatar billede lingoman Nybegynder
24. oktober 2001 - 11:15 #3
Hej
De lingo scripts jeg gav dig til knapperne kan modificeres til at også starte/stoppe lyden. Jeg have bare forstået det sådan at du ville give brugeren mulighed for at indstille en præferance...

--tænd for lyd
                      global soundOn
                      on mouseUp me
                        soundOn = true
                        puppetSound \"dinBaggrundsLyd\"
                        updateStage
                      end

--sluk for lyd
                      global soundOn
                      on mouseUp me
                        soundOn = false
                        puppetSound 0
                        updateStage
                      end

\"dinBaggrundsLyd\" skal være det der står i castmember navnet.

Når du vil starte lyden bruger du i frameScriptet

                    on exitFrame
                      global soundOn

                      puppetSound \"dinbaggrundslyd\"
                      soundOn = true
                      updateStage
                    end

mvh geo
Avatar billede maloue Nybegynder
25. oktober 2001 - 19:43 #4
hej igen geo,

nu virker knapperne, men musikken fortsætter når mine pop-up vinduer med video åbnes - hvilket ikke r hensigtsmæssigt!- kan man evt. bruge noget \"deactivatewindow\"??? Så videolyden overtager når dette .dir vindue åbnes...

Jeg har fjernet lyd lingoen i framescriptet for det gik helt galt. Jeg satte dit framescript ind i forlængelse af ´\"go to the frame\" men så gik den da helt amok! - Musikken står og looper i første takt i et helt vanvittigt tempo men kommer ikke igang! Det lyder helt vildt, som om der er noget der hindrer den i at starte - jeg forstår ikke hvad der er galt - det kan kun være enten frame eller moviescriptet med begge steder står lingoen som du har foreslået?!

Kan du forklare mig hvordan jeg får videolyden til at overtage når den åbnes? (som sagt r d også en dir film)...

Avatar billede lingoman Nybegynder
25. oktober 2001 - 20:07 #5
Du har garanteret en \'go to the frame\' lige efter at du sætter lyden i gang hvilket medfører at den vil genstarte lyden hele tiden.

Ja, en

on deactivateWindow
  puppetSound 0
  updateStage
end

i din hovedfilm som movieScript kan bruges

Men du kan også udføre det mere direkte når du åbner dine pop-Ups

mvh geo
Avatar billede maloue Nybegynder
25. oktober 2001 - 20:24 #6
mit framescript starter med en go to the frame og først dernæst har jeg indsat lingoen til musik... Jeg kan jo ike rigtig placere det andre steder?...

Jeg har sat deactivatWindow ind i det moviescript som også indeholder lingoen:

global soundOn
on activateWindow
if soundOn then puppetSound \"dinbaggrundslyd\"
end

Men musikken fortsætter stadig selvom jeg åbner et nyt vindue...

Øhhh, forstår ikke d med at udføre mere direkte?\" Kan man sætte deactivateWindow ind i det link der aktiverer det nye video vinduet eller skal det sættes ind i et moviescript i selve pop up vinduet???
Avatar billede lingoman Nybegynder
25. oktober 2001 - 20:49 #7
.. mit framescript starter med en go to the frame og først dernæst har jeg indsat lingoen til musik... Jeg kan jo ike rigtig placere det andre steder?...
>> Du skal indsætte scriptet lige som jeg skrev og uden go to the frame. Hvis du gerne vil have en go to the frame er den nød til at ligge mindst en frame senere i et andet frameScript for at undgå at \"..looper i første takt i et helt vanvittigt tempo\"

mere direkte ind >> Du åbner jo dine popUps via noget lingo et eller andet sted. Der kan du jo også indsætte

puppetSound 0
updateStage

lige før du beder om det nye vindue.
Avatar billede maloue Nybegynder
25. oktober 2001 - 20:53 #8
jeg prøver - tak for din store hjælp!
Avatar billede lingoman Nybegynder
25. oktober 2001 - 20:57 #9
Det er jo det vi har ekperten.dk til :)
Avatar billede lingoman Nybegynder
26. oktober 2001 - 09:59 #10
Fik du løst det ?
Avatar billede maloue Nybegynder
05. november 2001 - 12:55 #11
hej igen,

nej af årsager jeg ikke kan gennemskue så overtager videolyden ikke når jeg åbner de dir.filer som inderholder disse. Jeg bliver nok nødt til at droppe musikken, ærgeligt for det var en stor opgave:0)
Avatar billede lingoman Nybegynder
05. november 2001 - 14:07 #12
Hvis du sender en mail til mig med ref. til dette spørgsmål skriver jeg gerne min adresse til dig hvor du kan sende dit projekt på en CD-ROM. Så skal vi nok få løst dit lydproblem.
geo@lingoman.dk
mvh geo
Avatar billede lingoman Nybegynder
10. november 2001 - 10:35 #13
Hej maloue,
Tak for din CD-ROM. Min mail server er desværre nede og jeg tjekker tilbage her på eksperten med jævne mellemrum for at se om der er kommet nyt i dette spørgsmål. Jeg finder en løsning til dig her i løbet af denne weekend.
mvh geo