Avatar billede planethunter Nybegynder
23. oktober 2001 - 18:29 Der er 7 kommentarer og
4 løsninger

ja man købe et PCI kort og så kan man sette 1/2 ekstra IDE kabler

jeg har hørt at det er muligt at købe et PCI kort og så kan man sette 1/2 ekstra IDE kabler på og putte 2 ekstra enheder på hvert babel så man enlig kunne have 8 enheder med 1 kort (+ de IDE kabler der seder nede i bundkortet) ... er det virkelig rigtigt??????????

hvis hvad er det for et kort man skal have fat i ???
Avatar billede bundgaard Nybegynder
23. oktober 2001 - 18:30 #1
jeps...det kan man da :)

og sårn en svend hedder et controllerkort..de har det på www.edbpriser.dk ;)
Avatar billede bundgaard Nybegynder
23. oktober 2001 - 18:33 #2
under Hardware > I/O kort...

CMD har lavet et ;)

tror det er sådan et du mener
Avatar billede Beach Mester
23. oktober 2001 - 18:33 #3
Du kan f.eks bruge det her:
http://www.sandberg.net/sandberg/hardware/13015.HTM

//Beach
Avatar billede Spotgun Seniormester
23. oktober 2001 - 18:35 #4
En raidcontroller... Jeg kan varmt anbefale denne:

Fasttrak 100 RAID TX2
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1314587902

Kører selv med en, og det virker upåklageligt!

Avatar billede smiske Nybegynder
23. oktober 2001 - 19:26 #5

Jamen jeg kan kun give alle ovenstående indlæg ret, skal du køre RAID bør du klart købe den som Spotgun anbefaler.  Skal du derimod ikke køre RAID vil jeg råde dig til at købe modellen mindre, den der hedder \"Ultra 100 TX2\".
Uanset om du vil køre med RAID eller ej vil jeg klart anbefale en Promise controller, de fungerer kanon.  Har selv en \"Ultra 100 TX2\", den er testet under Win 9x/ME/2k/XP, og den kører bare derudaf.

Se mere om deres produkter her :

http://www.promise.com/Products/Default.htm

//Henrik
Avatar billede planethunter Nybegynder
25. oktober 2001 - 12:08 #6
hmm raid... wtf is that ??? ... jeg skal bare have lidt mere hdd plads :) ...
Avatar billede planethunter Nybegynder
25. oktober 2001 - 12:10 #7
tror i ikke at bare en er nok ... mener med et IDE kabel ??? jeg tror nemlig ikke selv jeg for brug for 4 enheder mere plads... :) ..
Avatar billede planethunter Nybegynder
25. oktober 2001 - 12:15 #8
men er det langsommere end normalt ???
Avatar billede Beach Mester
25. oktober 2001 - 13:53 #9
Nej, et ekstra kort er IKKE langsommer end det du har i maskinen nu!
Du kan oven i købet få en noget medere ydelse hvis den controller du allerede har i maskinen kun kan køre med ATA66 eller ATA33. Den controller jeg har henvist til fra Sandberg kørere med ATA100 som altså er væsentlig hurtigere end de gamle systemer!

//Beach
Avatar billede bundgaard Nybegynder
25. oktober 2001 - 15:01 #10
jeg tror alle nye controllere kører med ATA100

men det er jo kun hvis hans HD også kører med ATA100 han får bedre ydelse...
Avatar billede planethunter Nybegynder
30. oktober 2001 - 13:25 #11
TAK FOR JERES SVAR!!!!