Avatar billede razor_tfh Nybegynder
23. oktober 2001 - 16:24 Der er 8 kommentarer

Genstarter \"automatisk\"

Jeg har nu, gennem længere tid, været udsat for at mit computer, af sig selv, bare genstarter. Der kommer lige \"den blå skærm\" med en fejlmeddelse, men står står ikke så lang tid, så man kan nå at læse det og så genstarter den bare derefter. Det er både i spil og i Windows. Hvad fanden kan det være? Det er mega belastende.

Specs:
AMD Duron 750 MHz
128 MB SD-Ram PC133
Soltek SL-75KV2-X (Med driverne der fulgte med)
Winfast TNT 2(Med TNT/GeForce Reference Windows 2000/XP-driver, version 21.85)
Og Windows 2K Professionel

hvad kan det være?
Avatar billede smiske Nybegynder
23. oktober 2001 - 16:29 #1

Havde selv samme problem med min Gamle AMD Duron 700 Mhz, jeg startede med at fjerne fluebenet under \"Genstart Autoamtisk\" i : kontrolpanel/system/avanceret/Start & Genoprettelse

Jeg fandet senere ud af mit VIA chipsæt på bundkortet simoetlhen var noget ged (i mangel af et bedre stuerent ord).*gg*

Ved ikke om det hjælper dig, men prøv engang :o)

//Henrik
Avatar billede jgk Nybegynder
23. oktober 2001 - 16:36 #2
Der findes en patch til duron og win2, prøv den.
Avatar billede smiske Nybegynder
23. oktober 2001 - 16:39 #3

Det har JGK ret i, du kan evt. hente patchen her :

http://www.amd.com/us-en/Processors/TechnicalResources/0,,30_182_871,00.html

//Henrik
Avatar billede razor_tfh Nybegynder
23. oktober 2001 - 18:13 #4
Jamen det link virker ikke. Er der andre steder jeg kan hente den.
Den genstarter dog ikke mere, men er begyndt at sige noget med Lack of system memory.
Avatar billede smiske Nybegynder
23. oktober 2001 - 18:35 #5

Du skriver du har installeret de drivere der fulget med bundkortet, jeg syntes du skulle gå ind og se om der er kommet nogle nye på deres hjemmeside :

http://www.soltek.de/English/home/01.htm

Udover det syntes jeg du skulle skrive til AMD og bede dem sende dig den patch idet deres hjemmeside ikke virker.

Håber du får løst problemet :o)

//Henrik
Avatar billede jgk Nybegynder
23. oktober 2001 - 21:22 #6
http://www.amd.com/us-en/Processors/ProductInformation/0,,30_118_756_759%5e871%5e2367,00.html
Avatar billede rasmusc Nybegynder
24. oktober 2001 - 00:00 #7
der er endnu en mulighed ... !

Se efter om strømkablet fylder hele stikket ud!!!
Ind i mellem er stikket en anelese for lille - og når man så lige kommer til at sparke til putteren eller rulle med stolen, taber makineriet strømmen et kort sekund ... og genstarter så når der igen er forbindelse ...
rAs
Avatar billede razor_tfh Nybegynder
25. oktober 2001 - 17:08 #8
JGK: Jeg har lige installeret det der du sagde, men den \"blå skærm\" kommer stadig og den siger noget med Dump of Physical Memory og alt muligt andet. Hvad kan det være. Det er skide irriterende.
Jeg har forresten også opdateret driverne til bundkortet. Anyone?