Avatar billede zhatten Nybegynder
23. oktober 2001 - 15:34 Der er 14 kommentarer og
6 løsninger

God PC ?

liteon CD-RW 16/10/40 Retail  902,00
asus A7V266 ATX  1.496,00
asus DVD-E616 Retail  743,00
panasonic Panasonic  100,00
asus AGP-V8200 GeForce3 64MB Deluxe w./TV-Out/In 3.477,00
2 x DeskStar 60GXP 40GB 2.258,00
aopen HQ08-P4 (Grey) ATX FullTower 881,00
oem Duron/T-bird socketA (<1.4Ghz) 116,00
creative SoundBlaster Live! Player 1024 Bulk 289,00
samsung SyncMaster 755df DynaFlat 2.090,00
logitech MouseMan Wheel Optical 375,00
amd Athlon Palomino 1800+ XP (1533MHz)
2 x kingston Kingston 256MB DDR 770,00

Ialt : 15.700 kr.-

Er den god ? Noget der ikke dur sammen ? eller noget der bare skal skiftes ud med noget andet ?
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
23. oktober 2001 - 15:38 #1
Den vil brænde sammen!!!

Du har en køler til max 1.4 GHz og en processor på 1.533 GHz
Avatar billede ventura Nybegynder
23. oktober 2001 - 15:38 #2
1. Skift brænder har denne selv samme brænder er ikke ret god.
2. Godt MB
3. Vær sikker på at det ikke låser fast på en bestemt region efter 5 forsøg
5. Kanont grafikkort \"Anbefaler meget\"
6. sørg for at finde en god køler da CPU bliver meget varm
Avatar billede zhatten Nybegynder
23. oktober 2001 - 15:40 #3
ventura :

3. Vær sikker på at det ikke låser fast på en bestemt region efter 5 forsøg

hvad mener du ?
Avatar billede zhatten Nybegynder
23. oktober 2001 - 15:42 #4
Nogen der kan anbefale en anden køler ?
Avatar billede ventura Nybegynder
23. oktober 2001 - 15:43 #5
Nogle dvd drev, låser fast hvis man feks. ser dvd film fra kode 1 eller kode 2, ser du dem i forskellig række følge feks. 1, 2, 1, 2, 1 så kan du kun se kode 1 film derefter. derfor vil det være godt at finde et drev der ikke låser efter disse forsøg, se evt www.edbpriser.dk
Avatar billede ventura Nybegynder
23. oktober 2001 - 15:45 #6
www.studiedata.dk der er der nogle gode forslag
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
23. oktober 2001 - 15:47 #7
ventura>> man kan cracke låsen i DVD drevet! Det er fuldt lovligt og foregår blot ved at hente et bestemt program på nettet.

zhatten>> utoligt du kun vil have en 17\" til sådan et godt grafikkort
Avatar billede bbs Nybegynder
23. oktober 2001 - 15:48 #8
Vil skifte rammene ud til en blok af kingston, priserne er jo ikke så vilde hvad det angår (+ 200 kr.).

Du køber en noname blæser, det er da helt forkert, du skal op og ha\' en Thermaltake Vulcano6CU den koster ca. 250 kr. men er også virkelig kvalitet!

Grafikkortet ville jeg personligt skifte ud med et SUMA, da de er langt bedre end Asus grafikkort generelt (min mening).

ellers ser det ok ud ..
Avatar billede ventura Nybegynder
23. oktober 2001 - 15:49 #9
FiskesuppeZ>>ok, det viste jeg ikke. \"tak\" det hjælper mig lidt på vej
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
23. oktober 2001 - 15:49 #10
bbs>> kan du også anbefale en god køler til mig? Jeg har en athlon 1200 Mhz køler som larmer af MEGET
Avatar billede rew Nybegynder
23. oktober 2001 - 15:52 #11
Vedr. køler så skal den som sælger dig cpu\'n også
kunne levere den korrekt AMD godkendte køler der matcher cpu\'n.
Personligt ville jeg nok vælge en palomino 1600(1.4Ghz)da den er væsentlig billigere end en 1800 Ghz. og man mærker ikke forskellen.
Som ventura siger så skift brænderen til et bedre produkt. Jeg ville nok skifte bundkortet ud med et
Soltek SL-75DRV2 istedet for, det er ikke kun billigere end Asus kort men også hurtigere, har vundet samtlige test det har deltaget i (check det på toms hardware), måske bytte de 2x256mb ram ud med 1x512mb istedet for.
Avatar billede bbs Nybegynder
23. oktober 2001 - 15:52 #12
Well, der er jo den nye NoiceControl, læs evt. test på www.tweakup.dk.
Den skulle være rigtig god!
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
23. oktober 2001 - 15:58 #13
bbs>> tak for tippet!

zhatten>>som rew siger så lad være med at købe den nyeste amd cpu, køb den næstnyeste. Priserne falder så hurtigt og udviklingen går så stærkt at det aldrig vil kunne betale sig at købe det nyeste. Om tre måneder kan du købe den samme computer for 5000 kr. mindre!
Avatar billede Peter Praktikant
23. oktober 2001 - 16:09 #14
hvis du vil have et asus board, hvorfor køber du så ikke et a7v266e med det nye via chipset, det skulle være betydeligt billigere.
Jeg ville sætte en Molex-køler med kobberkerne på, den burde kunne køle den hvis du ikke skal overclocke. Jeg ville ikke skifte de 2 ram-blokke ud til en, jeg tror det er bedre med 2 blokke end en.
Avatar billede cny Nybegynder
23. oktober 2001 - 16:46 #15
Vær sikker på at få bundkort med VIA KT266A chipset, det skulle være meget bedre !!!
Avatar billede Peter Praktikant
23. oktober 2001 - 16:50 #16
jeg skulle vist have skrevet bedre istedet for billigere.
Avatar billede un1c0rn Nybegynder
07. november 2001 - 17:49 #17
En god køler til noget unde 1,4 er VOlcano 6CU+.
Den larmer 37 dBA, men man kan også få den i low-noise hvis man synes det er for meget larm.

Jeg har selv en low-noise 6CU på min 1,33 T-Bírd, og det kører sq fint.

Til større processorer så kig på www.studiedata.dk der er rigigt mange kølere også med vandkøling...

En god brænder er AOpen 12x10x32 IDE retail (840,-) den er rigtig god og understøtter RAW-DAO

MVH Un1
Avatar billede bbs Nybegynder
07. november 2001 - 18:10 #18
un1c0rn->
Alt er rigtigt, pånær brænderen.
Når vi er oppe i 840 kr. så er en LiteON brænder et meget bedre valg, da den også har BurnProof, hvilket jo næsten er en nødvendighed når man skal brænde.
Avatar billede un1c0rn Nybegynder
11. november 2001 - 20:51 #19
Det er faktisk lidt forkert....
Aopen brænderen lå nummer 3 i en test udført af Tænk&Test, og blev kåret bedst til prisen...
Desuden har Aopen brænderen JustLink og det er præcis det samme som BurnProof... så derfor vælger jeg klart Aopen brænderen...

MVH Un1C0rN
Avatar billede bbs Nybegynder
11. november 2001 - 21:23 #20
Kendte slet ikke til Justink, der findes jo også justburn og burnproof.
Fedt nok!