Avatar billede kego Nybegynder
23. oktober 2001 - 13:57 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

IE 4 på win98

Jeg skal bruge en win 98 med IE 4 til noget test. Til dette formål har jeg anskaffet mig vmware workstation 3 og har installeret win 98. Men jeg har problemer med at få af-installeret IE 5 og derefter at få installeret IE 4 ... er der nogen der har en fremgangsmåde ?
Avatar billede steen_hansen Forsker
23. oktober 2001 - 14:03 #1
Microsoft har gjort det alt andet end nemt af afinstallere MSIE, men det burde kunne lade sig gøre via Tilføj/Fjern programmer. Jeg vil prøve at finde en artikel vedr. emnet.
Avatar billede bccinlove Nybegynder
23. oktober 2001 - 14:04 #2
Det er stort set umuligt at nedgradere MS Internet Explorer...
Avatar billede kego Nybegynder
23. oktober 2001 - 14:05 #3
Ja, det må man sige :)
Jeg har prøvet at bruge tilføj/fjern men uden held ... ligeledes har jeg ikke haft held med at installere en 4.0 browser oveni ... :/
Avatar billede sanded_shadow Nybegynder
23. oktober 2001 - 14:10 #4
Først om fremmest skal du have afinstalleret Ie 5 ved at gå i kontrol panel og sige tilføj/fjern programmer! -> Microsoft internet explorer 5.0 afinstallér denne! derefter genstart og prøv så igen!! med at installere 4.0! :) det er det jeg ville prøve! ellers er der readme/inf filer som henviser til hvor IE 5 er installeret! oftest under windows/system også er der nogle filer her! :) Håber det hjalp bare lidt! ;)

-Sanded-
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2001 - 14:11 #5
i win98 1 edition mener jeg også det er ie4.0 der er med, såå hvis du evt har den så ku du jo ligge den ind
Avatar billede giuggio97 Nybegynder
23. oktober 2001 - 14:15 #6
Hjælper denne her?

Click Start, point to Settings, and then click Control Panel.

Double-click Add/Remove Programs, and then click the Install/Uninstall tab.

In the list of installed programs, click Microsoft Internet Explorer 5 and Internet Tools, and then click Add/Remove.

Click Restore the previous Windows configuration, or click Advanced to specify any additional components you want to remove.

Click OK, and then the \"Internet Explorer 5 and Internet Tools\" Setup screen appears. This portion of Setup is referred to as the \"Maintenance\" mode.

When Setup starts, click OK to restore the previous version of Internet Explorer and shared components. You are prompted to verify that you want to restore the previous version. Click Yes to start the uninstallation process. When the uninstallation process finishes, click Restart Windows when you are prompted to do so.

Prøv med denne artikel: http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q217/3/44.ASP
Avatar billede vaase Nybegynder
23. oktober 2001 - 14:53 #7
Jeg tror ikke det er muligt, da det jo netop er dette retsagen mod Microsoft drejer sig om, at IE er integreret med styresystemet.
Avatar billede vaase Nybegynder
23. oktober 2001 - 14:58 #8
>>giuggio97 jeg har kigget på dit link og jeg tror kun det gælder hvis man har en maskine hvor man har opgraderet fra 4.0 til 5.0, det lyder ikke særlig sandsynligt at der ligger en version 4.0 bagved hvis styresystemet er leveret med 5.0
Avatar billede giuggio97 Nybegynder
23. oktober 2001 - 15:03 #9
> vaase

Det kan godt være...
Alligevel, IE 5 er med Win98, uden IE 4.

Jeg tror at man er nødt til at gøre det manuelt, som http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q243/6/78.ASP viser
Avatar billede kego Nybegynder
23. oktober 2001 - 15:05 #10
Ja, jeg tror - som det er skrevet - , at problemet ligger i, at explorer 5 er en del af win98, hvorfor det ikke fremgår på listen over installerede programmer...

Det kan ikke gøres nemt i hvert fald ;)

Jeg må prøve at gå i gang med de lidt mere kreative løsningsmodeller ;)
Avatar billede giuggio97 Nybegynder
23. oktober 2001 - 15:10 #11
Der er mange artikler på emnet i Microsoft MSDN.
Man er nødt til at bruge lidt tid på søgning...

Desværre, jeg har ikke flere forslag...
Avatar billede kapla Nybegynder
23. oktober 2001 - 15:33 #12
Avatar billede giuggio97 Nybegynder
23. oktober 2001 - 15:37 #13
> kapla0

Det er det kego har brug for!