Avatar billede teepee Nybegynder
23. oktober 2001 - 13:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Sende email og checke konto at reply er ankommet

Er der nogen der ved om der findes programmer som kan bruges til at sende en email og dernæst vente x minutter på et svar. Hvis svaret ikke dukker op (i POP3 konto) skal der \"lyde en alarm\". Det skal helst køre på unix, og bruges til at overvåge en fuldautomatisk email tracking service.

Desværre har vi ikke mulighed for at se at tingene ikke virker inde i systemet, idet at vi blot må antage, at der ikke dukker nogle forespørgsler op.
Avatar billede giuggio97 Nybegynder
23. oktober 2001 - 14:04 #1
Jeg har noget i Perl. Er du interesseret?
Avatar billede teepee Nybegynder
23. oktober 2001 - 14:06 #2
Nu kender jeg ikke så meget til Perl, men det er vel blot et spørgsmål om at kompilere. Skal man bare angive til- og fra-adresse?
Avatar billede giuggio97 Nybegynder
23. oktober 2001 - 14:50 #3
Nej, det meget mere kompliceret, og det kræver at du kender Perl rimelig godt.

Hvad med MS IIS?
Avatar billede teepee Nybegynder
23. oktober 2001 - 14:54 #4
Det tætteste vi kommer MS IIS er en IBM WebSphere, men jeg tror at jeg har fundet en VBA applikation der fungerer. Men jeg har bare kun arbejdsstationer at smide den på, så det går nok heller ikke. Det ender med at vi får en studerende til at sidde op hele natten og sende mails :-)
Avatar billede teepee Nybegynder
30. oktober 2001 - 11:20 #5
Jeg tror jeg lukker spm.