Avatar billede p_mysling Nybegynder
23. oktober 2001 - 11:52 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Nyt design til kommerciel hjemmeside

Jeg leder efter forslag til forbedringer til hjemmesiden www.teldust.dk. Siden er 4-5 år gammelt og er nu mildest talt outdated. Er der nogle nye teknologier som jeg burde tage i brug? XML? XHTML? Noget database system? PHP? ASP?

Jeg ville blive meget glad hvis nogen ville fortælle mig hvad en ny sådan teknologi ville gøre for hjemmesiden og evt fortæller mig hvilken bog jeg kan købe for hurtigt at sætte mig ind i emnet.

Jeg kan ikke meget mere end det som er lavet nu, udover at siden nok kunne trænge til en ansigtsløftning.
Avatar billede freeman Nybegynder
23. oktober 2001 - 11:57 #1
jeg synes du skal brueg ASP, det er nemt at forstå.. Og der er en virkelig god bog om det..

se den her..
http://www.bogservice.dk/Vis_produkt.asp?ISBN=87-7843-361-4
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
23. oktober 2001 - 12:02 #2
Om du skal bruge serverside-sprog, kommer vel helt an på hvad du vil lave.

Overordnet trænger siden blot til et nyt design. Tekst og links kunne du gøre lidt mere \"spændene\" med noget css.

Se evt. www.builder.dk
Avatar billede moskjaer Nybegynder
23. oktober 2001 - 12:13 #3
Med en database-baseret løsning, vil der være mulighed for at gemme eksempelvis jeres produktsortiment i databasen, hvilket med et administrativt system vil lette den løbende opdatering.

Endvidere åbner serverside-programmering også mulighed for en lang række andre ting som eksempelvis automatisk til- og afmelding til et nyhedsbrev.

Af bøger om ASP vil jeg anbefale dig http://www.bogservice.dk/Vis_produkt.asp?ISBN=87-571-2280-6.

/Moskjær.dk
Avatar billede hoejrup Nybegynder
23. oktober 2001 - 13:51 #4
Måske skulle du overveje at få lavet dit website af et professionelt firma, for der et sket meget på området de sidste 4-5år. Hvis dit website skal virke professionelt, så skal du ud og investere omkring 20000-30000 kr. i software. Købe for i tusindevis af kr. bøger. Endvidere skal du bruge i hundredevis af timer på skolebænken. Efter alle de timer er det ikke engang sikkert, at du kan lave noget der virker professionelt.

Hvis du kun sælge nogle få filtere om året, så kan du godt nøjes med det website du allerede har lavet for længe siden.

/per
Avatar billede moskjaer Nybegynder
23. oktober 2001 - 16:21 #5
Hvis det har jeres interesse, vil jeg også gerne give jer et uforpligtende tilbud på en opdatering jeres site.

Kontakt mig på info@moskjaer.dk, hvis I er interesseret.

/Moskjær.dk
Avatar billede coinz Nybegynder
24. oktober 2001 - 10:56 #6
jeg vil ihvertfald mene at din side trænger til en meget hjælpsom hånd... det ser sgu mildest talt ulækkert ud med de billeder der er links... fjern ihvertfald linkfarvens tykkelse sæt den til nul...

der er forresten intet galt med ren HTML hvis man kan finde ud af at lave noget pænt...

-coinz-

Avatar billede freeman Nybegynder
24. oktober 2001 - 11:17 #7
Jeg vil også gerne komme med et uforpligtende tilbud på opdatering af hjemmesiden.

Kotaktt mig på mail@karstensommer.dk
Avatar billede hoejrup Nybegynder
24. oktober 2001 - 11:22 #8
freeman> Det er ikke god reklame at 99% af dine referencer ikke fungere i praksis.

/per www.kazoma.dk
Avatar billede freeman Nybegynder
24. oktober 2001 - 11:27 #9
hoejrup> Det ved jeg, men pt. er vi faktisk ved at renovere vores site, pga fusion. Men den kommer online d. 27/10

Avatar billede bondekongen Nybegynder
24. oktober 2001 - 20:22 #10
Jeg vil gerne lave et design til dig...Så skal du bare programmere selv ?