Avatar billede dorde Nybegynder
23. oktober 2001 - 11:22 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

antal af poster ved INSERT eller UPDATE

Er der nogen der ved hvor mange poster kan acces klare ved update eller insert i en tabel.

Kan den klare 400.000 poster på en gang?
Avatar billede terry Ekspert
23. oktober 2001 - 11:25 #1
I would think so, but it all depends how much data is going into the dB. Access 2000 is limited to a max of 2Gb if I am not mistaken.
23. oktober 2001 - 11:26 #2
Det tror jeg godt, men det stiller store krav til hardware; ram og diskplads.
Personligt har jeg opdateres omkring 270.000 poster, så mon ikke 400.000 også skulle kunne klares. Men det afhænger også af datamængden - ikkekun antallet af poster!

Men hvilken version af Access bruger du? Og er det i ren Access eller ligger tabellerne f.eks. på en SQL server?
Avatar billede terry Ekspert
23. oktober 2001 - 11:26 #3
I have appended around that ammount without any problem in Access 97.
23. oktober 2001 - 11:27 #4
argh Terry ;o)
Avatar billede terry Ekspert
23. oktober 2001 - 11:28 #5
dont worry Thomas, we can always share the points :o)
23. oktober 2001 - 11:35 #6
Sure :o)

Or perhaps we should agree on dividing the week: You take mondays, wednesdays and fridays. I take tuesdays, thursdays and weekends (there is not so much activity in the weekend) How about that, eh?
It would sure save a lot of time :o)

But then again, we are only here for fun, so what the hell :o)
Avatar billede terry Ekspert
23. oktober 2001 - 11:37 #7
Hey Thomas that sounds like a very good idea.
But as you say we are only here for the fun :o)
Avatar billede dorde Nybegynder
24. oktober 2001 - 11:33 #8
Til thomasjepsen:  Data hæntes fra en SQL server og jeg bruger Acces 97
24. oktober 2001 - 11:53 #9
Så skal du bare sørge for at din ODBC-timeout (egenskab på forespørgslen) er tilstrækkelig stor. Den står som default til 60 sekunder. Men afhængigt at netværk m.m., så kan det sagtens tage 10-20 minutter eller mere.
ODBC-timeout kan max være 32768 sekunder, men burde også være nok.

/Thomas