Avatar billede dladla Nybegynder
23. oktober 2001 - 09:48 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

IIS og smtp

Jeg kan ikke få min IIS til at sende mail.
Jeg har installeret IIS og SMTP serveren på W2K.
Når jeg så sender en mail bliver den liggende i mappen Queue.
Alt er standard.

Det skal nævnes at der køre en Exchange server på netværket, kan det være den der ikke vil lukke mails ind ?
Jeg er næsten 100% sikker på at der er lukket for mail relay.
Avatar billede tms Nybegynder
23. oktober 2001 - 09:51 #1
Hvis du prøver at sætte din Outlook Express op til at sende mail igemmen din smtp server. vil du få en fejl kode. Så kan du også se om din SMTP server virker !
Avatar billede dladla Nybegynder
23. oktober 2001 - 09:57 #2
Det har jeg så nu og det giver følgende fejl i outlook E.

Forbindelsen til serveren kunne ikke etableres. Konto: \'mail.daniel.dk\', Server: \'smtp.daniel.dk\', Protokol: SMTP, Port: 25, Sikker (SSL): Nej, Socket-fejl: 10065, Fejlnummer: 0x800CCC0E
Avatar billede tms Nybegynder
23. oktober 2001 - 10:03 #3
Er din mail server på samme netværk som du selv er ??

hvis ja så prøv lige at bruge din server´er Ip adresse som smtp server
Avatar billede dladla Nybegynder
23. oktober 2001 - 10:28 #4
Den er på samme netværk, nu får jeg følgende fejl:

Meddelelsen kunne ikke sendes, fordi en af modtagerne blev afvist af serveren. Den afviste e-mail-adresse var \'dl@mitnavn.dk\'. Emne \'test\', Konto: \'mail.daniel.dk\', Server: \'10.0.0.15\', Protokol: SMTP, Svar fra server: \'550 5.7.1 Unable to relay for dl@mitnavn.dk\', Port: 25, Sikker (SSL): Nej, Serverfejl: 550, Fejlnummer: 0x800CCC79
Avatar billede tms Nybegynder
23. oktober 2001 - 10:33 #5
hvis du tager egenskaber på din smtp server i IIS så trykker du på Access --> Relay --> All except the list below --> OK. Så prøver du igen med Outlook Express
Avatar billede dladla Nybegynder
23. oktober 2001 - 10:43 #6
Se nu er det rigtigt sjov, det står den allerede til ??
Avatar billede dynablast Nybegynder
18. juni 2002 - 11:33 #7
Har du tilføjet domænet i jeres DNS server?