Avatar billede evilfish Nybegynder
23. oktober 2001 - 09:42 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Program til at optage skræmen???

Hej eksperter

Ja... Jeg er en fyr som har en meget vigtig rolle hos en clan, hvor jeg er den der skal lave videoer om clanen (et forsøg). Men jeg aner ikke hvad for et program jeg skal bruge, og hvis det findes. Jeg skal bruge et program der kan optage alt hvad man laver på sit skrivebord, over på en film, og et program hvor man kan skærer af, så man kun for det med man virkelig vil have?

Kan i hjælpe mig med det?
Avatar billede telep Nybegynder
23. oktober 2001 - 09:49 #1
Jeg har et program der hedder screenCam. Jeg mener at kunne huske at have brugt det til at optage de ting jeg laver på skærmen!
Om det kan alle de ting du gerne vil ved jeg ikke!

Mailadresse og jeg sender det til dig!
Avatar billede demospasser Nybegynder
23. oktober 2001 - 09:51 #2
Du kan downloade Camtasia, det har jeg brugt før. Det er utroligt nemt at bruge.
http://www.camtasia.com/download.asp
Avatar billede evilfish Nybegynder
23. oktober 2001 - 09:58 #3
telep> Min mail adresse har ikke capacitet, men du kan få en konto på min ftp server, hvis det ikke gør noget. Der kan du uploade den

Kontakt mig lige på evilfish2000@hotmail.com
23. oktober 2001 - 10:32 #4
telep -> Er screenCam freeware ?
Avatar billede isl19960 Nybegynder
23. oktober 2001 - 10:48 #5
http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/en/WM7/encoder.asp

... den er gratis og fungerer rigtig rigtig godt...
Avatar billede isl19960 Nybegynder
23. oktober 2001 - 10:48 #6
... og så kan det streame live hvis man har lyst til det...
Avatar billede evilfish Nybegynder
23. oktober 2001 - 10:58 #7
hmm... skal lige afprøve alt hvad i snakker om...
Avatar billede evilfish Nybegynder
23. oktober 2001 - 12:04 #8
Jeg vil gerne have et program der kan capture, uden at det hakker når man afspiller videoen, og så skal det konvertere den til ned til okring 400 stykker (kan ikke huske den korrekte indstilling)

Jeg er sku sådan set lige glad med om det er flere programmer jeg skal arbejde med... Det skal bare virker
Avatar billede isl19960 Nybegynder
23. oktober 2001 - 12:40 #9
Har du prøvet med Windows Media Encoder ?

Den skulle altså kunne...

Hvilken maskine har du - RAM - processor ?
Avatar billede evilfish Nybegynder
23. oktober 2001 - 13:06 #10
Jeg har en 700 Mhz med 256 mb ram, men jeg har også en som jeg kun kan bruge til tider med 1400mhz og 512 mb ram.

Encoderen afprøver jeg lige nu, men den hakker rimelig meget. Kan også bare være mig der sætter den forkert op...
Avatar billede isl19960 Nybegynder
23. oktober 2001 - 13:13 #11
Det har jeg altså på fornemmelsen... det er et fabelagtigt program...
Avatar billede evilfish Nybegynder
23. oktober 2001 - 13:16 #12
Hmm... jeg prøver lige igen når jeg får tid...
Avatar billede isl19960 Nybegynder
23. oktober 2001 - 13:26 #13
ok... ellers må vi lige kigge på hvordan du har sat det op... :)
Avatar billede evilfish Nybegynder
23. oktober 2001 - 14:43 #14
Ja jeg ved sku ikke helt om det er det program jeg leder efter...

Jeg vil gerne have et der capture skærmen og lægger det i en videofilm på computeren...ikke en der går ud på internettet. Det hakker lige meget hvilken instilling jeg tager...
Avatar billede isl19960 Nybegynder
23. oktober 2001 - 14:52 #15
Du skal naturligvis ikke live-broadcast - det er jo kun en ekstra lille finesse WME kan...

Du har tre valgmuligheder når du starter..

1)  live broadcast
2)  Save session (så vidt jeg husker)
3)  Convert existing media

Du skal vælge punkt 2)

Derefter skal du vælge hvilken kvalitet du vil encode til. Jo højere kvalitet - jo mere fylder det...
Avatar billede evilfish Nybegynder
23. oktober 2001 - 15:04 #16
Efter det spøger den om jeg skal vælge

1: File will stream from a windows media server
2: File wil stream from a Web server or play directly on a computer

Jeg går ud fra at 2 er mit valg her...

Så kommer der en Profile selection... Den er jeg lidt lost i...

Avatar billede isl19960 Nybegynder
23. oktober 2001 - 15:16 #17
hmmm... nu sidder jeg ikke lige foran det nu - men jeg kan kigge på det når jeg kommer hjem fra arbejde... er det tidsnok ?

Profile er så vidt jeg husker der hvor du vælger til hvilken opkoblingshastighed du vil optimere... opkoblingshastighed = kvalitet = størrelse
Avatar billede evilfish Nybegynder
23. oktober 2001 - 15:18 #18
Jeg har masser af tid
Avatar billede isl19960 Nybegynder
23. oktober 2001 - 15:20 #19
Kan du ikke undvære noget så - jeg synes ikke jeg har noget som helst... ;o) Er jo så også lige på arbejde lige nu, såååå...

Jeg skriver her lige når jeg når hjem fra arbejde...
Avatar billede isl19960 Nybegynder
23. oktober 2001 - 23:03 #20
Så kunne jeg være der - er du der også ?
Avatar billede evilfish Nybegynder
24. oktober 2001 - 10:31 #21
Ehh...så meget tid har jeg heller ikke, så jeg tjekker eksperten hele tiden... Jeg har mest travlt om aftenen...
Avatar billede isl19960 Nybegynder
24. oktober 2001 - 10:34 #22
ok - indrømmet - det var lidt sent jeg fik gang i det...

Måske iaften ?
Avatar billede evilfish Nybegynder
25. oktober 2001 - 07:39 #23
Sorry det blev det ikke...Men i aften mellem 20 og 22?
Avatar billede isl19960 Nybegynder
25. oktober 2001 - 08:54 #24
Det kan jeg så ikke... :)

Måske er der en lille chance for at jeg kan nå hjem inden 22...
Avatar billede evilfish Nybegynder
25. oktober 2001 - 08:58 #25
Hvad tidspunkt kan du så... så må du komme med et tidspunkt!!!
Avatar billede totenslager Nybegynder
25. oktober 2001 - 09:00 #26
Snagit - kan både capture skærmbilleder og video og tekst - det hele - med redigering inden lagring

www.snagit.com - trial kan downloades der

<<Totenslager>>