Avatar billede jhol00 Nybegynder
23. oktober 2001 - 09:13 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Internet server - bedste løsning

Hej derude!

Jeg har en gammel p133 m. 64 Mb RAM. Den skal sættes op til at køre i døgndrift på en stofanetforbindelse, så mine to andre maskiner kan komme på samtidigt.

Maskinen skal kun bruges til internet server og printserver.

Hvodden gør jeg det allerbedst?

Har selvfølgelig erfaring med deling af internetforbindelse osv, men er mere på jagt efter den mest stabile løsning.

Jeg har licens til 98 og til 2000pro. Mon en 2000er kan køre på den lille? Gider ikke Linux!
Avatar billede disky Nybegynder
23. oktober 2001 - 09:16 #1
brug Win98, den er for lille til win2k.
Avatar billede jhol00 Nybegynder
23. oktober 2001 - 09:21 #2
jeg er godt klar over, at den er for lille til 2k, men set i lyset af, hvad den skal lave - er det mon så alligevel ikke nok? - Ligger der en grænse for, hvornår w2k vil installeres? (som win98 = 66 mhz og winme = 166 mhz?)
Avatar billede disky Nybegynder
23. oktober 2001 - 09:23 #3
du kan sagtens køre win2k på den, men den bliver lidt langsom.

Jeg ville nok prøve med win2k først, og hvis du ikke synes den er for langsom behold det, ellers skift wil win98.

Win2k er langt meer stabilt end win98. Men det vil nok hjælpe at smide noget mere ram i maskinen.
Avatar billede jhol00 Nybegynder
23. oktober 2001 - 09:26 #4
Der er ikke plads til mere RAM eller noget - jeg er klar over, at det vil køre langsomt ad helvede til - men er du sikker på, at jeg kan få lov at installere????
Avatar billede disky Nybegynder
23. oktober 2001 - 09:29 #5
det kan du sagtens, jeg kørte det selv en overgang på en maskine magen til, fungerede fint.
Avatar billede jhol00 Nybegynder
23. oktober 2001 - 09:31 #6
godt - vi kaster os over den en dag, hvor jeg ha rmeget tid....
Avatar billede disky Nybegynder
23. oktober 2001 - 09:32 #7
Held og lykke