Avatar billede viking2 Nybegynder
22. oktober 2001 - 23:01 Der er 11 kommentarer og
3 løsninger

Kaaaabinet??

Jeg vil oppgradere mobo og prosessor som mange andre og har kommet ut for et dilemma. Jeg har et HQ45 kabinett og en 250 w strømforsyning.
Hva er den beste løsningen hvis jeg vil ha et kabinett som kan huse f.eks.  MS-6380 K7T266A Pro2 bundkortet.
Er det å oppgradere strømforsyningen og beholde mitt gamle kabinett( vil fortsatt ha en støysvak strømforsyning) eller kjøpe et nytt kabinett? Jeg har nemlig lest noe om at dette motherboardet måskje får plassproblemer i et alm. mid-tower.
I såfall, finnes det noen gode, billige , støysvake kabinetter som har plass til disse nye KT 266A-chip-motherboards?
Eller hvis jeg kan bruge mitt gamle kabinett, hvor kan man kjøpe støysvake, billige 300w strømforsyninger.

Hvis det er noen som overhodet fatter hva jeg prøver å si så \"speak out!\"

Hilsen forvirret nordman
Avatar billede movingrok Nybegynder
22. oktober 2001 - 23:24 #1
Du får mest for pengene ved at købt nyt kabinet med 300W PSU

http://www.edbpriser.dk/hardware/kabinetter.asp
Avatar billede viking2 Nybegynder
23. oktober 2001 - 00:22 #2
Hilke kabinetter har god plass og er støysvage? Det stod at MS-6380 K7T266A tar så stor plass at man kun har plass til to cd-roms etc( 5. etl eller annet inch)i de fleste mid-towers da bundkortet sperrer for det 3.
Avatar billede ahave2000 Nybegynder
23. oktober 2001 - 00:35 #3
Kig her: http://www.atcomputing.dk/
De er pålidlige, billige priser(i forhold til de sælger støjsvage produkter).
Iøvrigt vil jeg lige tilføje, at jeg syntes man generelt fokuserer for lidt på støjsvage produkter. Det er da irriterende at ens computer larmer ligeså meget som en lastbil.
Prøv at bruge dit gamle kabinet med din 250W strømforsyning, hvis den bliver ustabil eller strømforsyningen brænder af, så køb en ny SF!

Avatar billede movingrok Nybegynder
23. oktober 2001 - 00:50 #4
Avatar billede movingrok Nybegynder
23. oktober 2001 - 01:41 #5
Avatar billede klatten Nybegynder
23. oktober 2001 - 11:14 #6
....hvor mange CD-roms vil du da have i?
Hvis du vil have mere end 2, så køb et kabinet med 4 stk 5\" pladser. Den fjerde plads (som bliver tilspærret, kan du jo bruge til en ekstra harddisk.
Billigt kabinet...se på Codegen http://www.edbpriser.dk/hardware/kabinetter.asp
Avatar billede viking2 Nybegynder
23. oktober 2001 - 11:43 #7
Jeg har en cdrom, en brænder og en harddisk i en støydæmpende boks som krever en \"cd-rom\"- plads. Og hvem vet om jeg får en ny harddisk på et tidspunkt.
En annen ting; kan det betale seg å invistere i en 400w strømsorsyning i et eventuelt nytt kabinett. Ved senere oppgradering er det vel sansynlig at prosessorene krever mere strøm?

Viking
Avatar billede klatten Nybegynder
23. oktober 2001 - 12:27 #8
En støjdæmpende boks?? Hvad er det? Lyder da interessant!

For at være sikker, bør du jo nok købe et hightower så. Eksempel http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1404597937

400W ville jeg ikke købe i dag...
Avatar billede klatten Nybegynder
23. oktober 2001 - 12:40 #9
Citat: \"Det stod at MS-6380 K7T266A tar så stor plass at man kun har plass til to cd-roms\"

Har du et link til det sted, hvor \"de\" skriver dette?
Avatar billede klatten Nybegynder
23. oktober 2001 - 12:55 #10
Har fundet det selv...: 304x235 mm. Tjoh, det er ret bredt. Find et midikabinet, der er 46cm dybt, så er der plads.

Max op til 1,4Ghz processor...det er nok med 300W strømforsyning!!
Avatar billede viking2 Nybegynder
23. oktober 2001 - 13:07 #11
Her er linket til den \"støydæmpende boksen\". Kan sterkt anbefales. Fjerner nesten all harddiskstøy.
http://www.morgen.dk/Silent.htm

Viking
Avatar billede klatten Nybegynder
23. oktober 2001 - 13:20 #12
OK, vidste ikke at den slags kunne købes. Nu har jeg 3 pc\'er stående, som ofte kører allesammen, så hvis jeg skal dæmpe lydniveauet, bliver det vist ret dyrt.
Avatar billede klatten Nybegynder
29. oktober 2001 - 11:01 #13
Viking
Har du fundet et kabinet?
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1404727901 er et hightower. Det er ikke dybt nok, men alle drevpladser vil jo sidde over bundkortet, så der er ingen problem.
Avatar billede viking2 Nybegynder
30. oktober 2001 - 18:53 #14
Jeg tror jeg kjøper et chieftec eller et antec kabinet. De virker fede. Tenkte litt på Noise Control men tror ikke klimaet i computeren blir så fedt med så stor prosessor( Athlon XP 1600+), grafikkort etc. Må prøve å fjerne støj på andre måter.
Viking