Avatar billede jakobfriis Nybegynder
28. februar 2000 - 19:27 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

runde kasser

Hejsa
Er der nogen som ved hvordan man laver kasser med runde hjørner i photoshop 5.5 ? Jeg vil gerne lave nogle kasser magen til kategorierne hos eksperten.dk, men kan ikke finde ud af det. Nogen hjælp at hente ?
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
28. februar 2000 - 19:40 #1
ImageReady er svaret, og den har du jo fået sammen med Photoshop
Avatar billede zane Nybegynder
28. februar 2000 - 20:09 #2
Imageready er da ikke svaret på noget som helst.
Du skal lave en firkantet markering, med feather (udtynding) sat til 2-20 alt efter størrelsen på kassen.
Derefter skal du fylde denne markering, som du vil se har du nu en udtonet kasse, men for at få en skarp kant skal bruge image (billede) >>> adjust (justering) >>> treshold (tærskelværdi).

Vola, og du har din kasse med afrundede hjørner, prøv forskellige grader af feather.

~zane~
Avatar billede zane Nybegynder
28. februar 2000 - 20:09 #3
well det var egentlig et svar
Avatar billede predict Nybegynder
28. februar 2000 - 20:38 #4
takker
Avatar billede Dan Nim Seniormester
28. februar 2000 - 22:44 #5
Du kan også benytte denne måde :

http://www.eyeball-design.com/gfx_tutorial03.htm
Avatar billede predict Nybegynder
29. februar 2000 - 00:18 #6
jow deet!